Hej!

Vilka företag säljer och levererar till privat villabyggen?

Är intresserad av sandwich och solid-väggar.

Lista bara företag ni säkert känner till uppfyller frågan tack!

//

Uppdaterad lista av leverantörer som uppfyller förfrågningen:

- UBAB
- NaijBygg AB
- Hedareds Sand & Betong AB
 
Redigerat av moderator:
Så länge du betalar och löser allting kring, så spelar det ingen roll om du är privatperson eller företag.
Osäker på hur många det finns, men det är ju utan vidare hundratals fabriker det handlar om.
Bygger du privat eller tänker du ge förslag till företaget som bygger åt dig? Blir ju ganska stora kostnader kring transport, lossning och montage. Speciellt om du ska ha solidväggar.
 
Det är inte min erfarenhet efter ett antal förfrågningar - därav frågan här.

Söker ingen diskussion - bara referenser till företag där ni säkert/troligen vet att de har den service jag efterfrågar.

MVH //
 
Meningslöst att bara lista massa företag. Det blir de samma som du hittar om du söker på webben.
Skandinaviska, Thomas Betong, Strängbetong, UBAB, Sollebrunns. Jag kan göra listan väldigt lång..
 
Antigen levererar dom till privatpersoner eller inte. Om du inte känner till någon säkert så behöver du inte svara i tråden.

MVH //
 
  • Gilla
lipkin och 1 till
  • Laddar…
Alla de jag listade gör, men det gör även ett trettiotal till.

Tycker du kan ha en trevligare ton när du ber om hjälp. Det kan ofta få motsatt effekt annars.
 
  • Gilla
AG A och 7 till
  • Laddar…
Casaloco
Kolla med Finja de har i alla fall tidigare levererat till privatkunder. Alt är att du beställer genom entreprenören
 
C C.Lundin skrev:
Meningslöst att bara lista massa företag. Det blir de samma som du hittar om du söker på webben.
Skandinaviska, Thomas Betong, Strängbetong, UBAB, Sollebrunns. Jag kan göra listan väldigt lång..
OK. Ett av de företag du listar levererar faktiskt till privatpersoner. Det enda jag hittat. Åtminstone 2 av de andra har nekat. Jag har skickat förfrågningar nu till de 4 av de 5 du listar så får vi se. Men det var precis detta jag tänkte undvika. Varför jag blir lite irriterad är att det verkar vara så svårt att hålla sig till ett ämne. 30 företag kan du glömma - jag har spenderat mycket tid på att söka leverantörer och detta är mitt sista försök för att säkerställa att jag inte missat någon.

Men - jag hoppas du har rätt - men har inte stort hopp. Men klart - du verkar så säker så du måste ju nästan ha projekterat ett privat projekt inom det senaste året annars kan du ju inte svara som du gjort. Då blir det "pudel" från mig.

//
 
  • Gilla
Tvålen
  • Laddar…
Casaloco Casaloco skrev:
Kolla med Finja de har i alla fall tidigare levererat till privatkunder. Alt är att du beställer genom entreprenören
Tack. Tyvärr har dom slutat göra detta sen drygt ett år.

//
 
J jonte0 skrev:
OK. Ett av de företag du listar levererar faktiskt till privatpersoner. Det enda jag hittat. Åtminstone 2 av de andra har nekat. Jag har skickat förfrågningar nu till de 4 av de 5 du listar så får vi se. Men det var precis detta jag tänkte undvika. Varför jag blir lite irriterad är att det verkar vara så svårt att hålla sig till ett ämne. 30 företag kan du glömma - jag har spenderat mycket tid på att söka leverantörer och detta är mitt sista försök för att säkerställa att jag inte missat någon.

Men - jag hoppas du har rätt - men har inte stort hopp. Men klart - du verkar så säker så du måste ju nästan ha projekterat ett privat projekt inom det senaste året annars kan du ju inte svara som du gjort. Då blir det "pudel" från mig.

//
Tycker nog att vi håller oss till ämnet här, men OK.
Nej, jag har inte projekterat privat det senaste. Dock haft mycket kontakt med alla de jag nämnde i både projektering- och produktionskede. Samt att jag haft många kollegor som de senaste åren byggt privat och använt sig av olika leverantörer. Dock ingen de senaste året, men mig veterligen har det inte hänt speciellt mycket hos dem som borde förändrat någonting.
När det gäller att leverera större mängder till företag så är de ofta med och projekterar, vilket jag har svårt att tro att de vill till privatpersoner då det gäller väldigt få element. Misstänker att det är där det kan fallera.
Vet ej vad det är du egentligen frågat dem om, så det kan jag visserligen bara spekulera i.

Jag kan inte ta i hand på att alla jag nämnde kommer erbjuda tillverkning till dig som privatperson, det hade varit absurt. Är bara ute efter att hjälpa och tipsa, vilket var vad du bad om.
 
  • Gilla
hansan
  • Laddar…
Jag förstår att du vill vara hjälpsam men du kanske också inser att man känner sig som ett pucko när du i princip svarar - googla "betong" och fråga. Har man bara ett sånt svar kan man tänka på att avstå.

//
 
Det borde ej vara så svårt att köpa lite betongväggar? Skicka över kompletta tillverkningsritningar till dom så spelar det väl ingen roll om du är privat eller ej?
 
Jag har samma erfarenhet som trådskaparen. Många prefab betongföretag som inte säljer till privatpersoner.
 
Kan ju vara enklare om man får tag på någon konstruktör som använder sig av leverantören själv och prata med honom om att rita och beställa väggarna. Har du redan egna ritningar så behöver han ju bara kolla att de verkar rimliga och skicka vidare till leverantören. Dock så vill ju konstruktören antagligen också tjäna lite pengar.

Jag vet en konstruktör som har gjort ritningar av väggar till villa som sedan gjorts i en prefab-anläggning i Västmanland. Om intressant så kan du skicka PM till mig så kan jag skicka kontakt-information.
 
  • Gilla
jonte0
  • Laddar…
Kan tänka mig att många undviker privatpersoner för att slippa onödigt tjafs.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.