Tänkte kolla upp här vilka som ska bygga Limited Edtion och var? Håller mycket gärna kontakt med er.
Och få lite tips och ideér och delar gärna med mig av mina tips och ideér.

VAR? Vi har tomt i MÖNSTERÅS(mellan kalmar och oskarshamn). 975 m2. Hörntomt med äng på baksidan

INFLYTTNING önskemål? SOMMAREN 2008.

TAKPANNOR? GRAFIT -idag imorgon kanske nåt annat :)

KÖKSLUCKOR? CITY HÖGBLANK VIT

FÄRG PÅ HUSET? lutar åt VITT och GRÅTT

Vi som ska flytta in är Nickolina, Ulrik, Kajsa(2 år) och Lisa (6 mån).

Kommunen har bygglovsmöte på torsdag 27/9. Håll tummarna! Vi har lagt oss LITE utanför gränserna och LITE på prickad mark. Men vi hoppas! Vi litar på våran säljare när hon säger att det kan gå igenom ändå.

Hade varit roligt att se ett hus i verkligheten.

Ha det så gott så länge!

Den 1 okt börjar jag nytt arbete, så oktober månad kan jag vara dålig på att svara er.
 
  • kornvägen 5.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kul ide´!!!

Lovar du att vara ordförande i denna LBLE klubb så ansöker jag gärna om inträde för fyra nya medlemmar ;)

Pappa Joakim, Mamma Rama, Max 3år, Stella 1årVAR? Vi har tomt i MÖNSTERÅS(mellan kalmar och oskarshamn). 975 m2. Hörntomt med äng på baksidan

INFLYTTNING fastställt VÅREN V.15 2008.

TAKPANNOR? GRAFIT

KÖKSLUCKOR? STUDIO VIT

FÄRG PÅ HUSET? lutar åt VITT och MÖRKGRÅTT

Huset byggs på en hörntomt i Mantorp, utanför Linköping. Pendeltåget in till Linköping city tar ca 12 minuter och huset/tomten ligger ca 200 meter från stationen d.v.s perfekt läge! Det bästa var att tomtpriserna i och runt Linköping ligger runt miljonen, men men detta fynd (en komunal tomt) kostade bara 125.000:- vilket vi tycker är ett jättekap!

Vi kalkylerar med ca. 2.300.000:- totalt. Och då hoppas vi även få en fin tomt med uteplatser i det priset. Vi har även bett gjuteren att gjuta plattan, där framtida uterummet är planerat på bygglovsritningarna.

Har ni planerat möbleringen i stora vardagsrummet? Det är nog det enda vi ännu inte riktigt känner oss 100 med...

// Joakim
 
Hmm.. skulle var alite rolig och kopierade därför lite av brevet innan för att fylla i med våra uppgifter, men frågan VAR? hamnade visst lite felaktigt och därför oändrat... :)

VAR? Vi har tomt i Mantorp (3Mil utanför Linköping) 1300kvm. Hörntomt i ett område på 12 hus, med stationen 200 meter bort.
 
Vi bygger i Vimmerby på en 900 m2 stor hörntomt. Har kalkylerat med 2 200 000

Inflyttning v.16 2008

Köksluckor: Studio vit

Färg på huset´: Vitt samt någon mörkare färg

Vi som ska flytta in är Anders, Emma och Liam
 
Vi bygger utanför Uppsala på en 1600kvm tomt vid sjön trehörningen, enda huset som byggs där så det blir både brunnsborrning avloppsgrävning och hela köret. Vi beräknar bygget till 3.000.000 kr. (tomt=750' + schakt, v/a osv)

Hoppas på inflyttning under mars månad.

kök: studio vit+rostfria tillvalet

Färg på hus: vitt och vitt, gråa takpannor

I november börjar schaktning av tomt, sedan ska det förhoppningsvis rulla på...

Vi som flyttar in är: Magnus & Therese med hundarna Yomi & Thulsa
 
Hej på er!
Vi vill också va me å klubba!
Tro det eller ej men av dessa ca 50 hus ska två byggas i Mönsterås. Där bygger nämligen både Kajsasmamma å vi varsitt LBLE.
Vår tomt är 1760kvm med skog på två sidor, förhoppningsvis utsikt över viken a la vattenspegel och en granne.
Förhoppningsvis om allt går i lås får vi flytta in sommaren -08. (Får förhandsbesked på bygglovet nu på torsdag).

Takpannorna blir grå, köksluckorna vita Solid, takavvattningen blir silver, fasadfärgen lutar åt en och samma färg på både liggande och stående panel. Något ljust kommer det att bli men mer vet vi inte. (Attans beslut som måste fattas dagarna i ända!)

Vi som ska bo i det nya fina huset heter Per och Maria.

Vi hörs!
 
Hej på er!!

Två hus i Mönsterås, ett i Vimmerby sedan har jag hört ryktesvägen att det blir minst ett i Västervik också. Verkar som Gunlög har jobat på bra i Kalmar län:)
 
Strumpan! Vart i Vimmerby bygger ni? Jag är själv gammal vimmerbybo, visserligen länge sedan nu, men jag blir nyfiken på om det är i staden eller utanför detta vackra hus skall placeras!

Hur hittade ni detta LE hus alla LBLE-medlemmar? Har ni liksom vi, varit intresserade av gammla 135:an och sedan bara blivit 100% överlyckliga över att LE-versionen gjort 135:an från att vara ett prisvärt och ganska bra standardhus till att bli otroligt bra och fortfarande minst lika prisvärt hus. Eller har ni aldrig tittat på gamla 135:an innan ni sprang på LE? Undrar hur de som beställde en gammal 135;a en månad innan detta LE-erbjudande kom, känner sig?

Som jag ser det, måste du lägga på minst 300.000:- för att hitta några andra modeller oavsett vilken husfabrikör du väljer,som kan jämföra sig med detta hus.
 
Vi var på jakt efter hus med följande kriterier:
- "on suite"-badrum,
- funkisaktigt
- hellre stora än många rum (vi är bara 2st)
- garage
- inte asdyrt.
Som av en slump skulle det byggas ett LE i just det område vi sökt tomter, så vi slog till på paketet. Vi gick såattsäga via tomten till LEhuset. Frugan hade tidigare tok-dissat 135:an pga exteriören...hon är lite kinkig på sånt ;-)

Sedan att det var golvvärme och fin-fönster och lite annat krusidull extra skadade ju inte...

/magnus
 
Kom precis på en spännande fråga, i vart fall för oss. Vi ska spegelvända vårt hus, för att tomten och sol-läget krävde det. Någon av er andra som spegelvänder?

Dessutom ska vi ha en övervåning på vårt hus, ingick som standard om man beställde före 2007-03-01 så huset blir på 270 kvm. XXX Nej, det sista var visst bara min fantasi som for iväg en smula.... =)

/ Joakim
 
Vi skall också spegelvända vårat hus plus att vi skall gavelsställa det. Vi bygger vid Stensbergsområdet ett nytt område ovanför hultet

Anders
 
Hej, Vi har precis fått bygglov i strax utanför Borås, kul att se ett forum för detta.
Vår lösning spegelvänd pga av tomtläge, sol etc.
Lite special lösningar lär det bli.
Inget garage, carport istället.
Gavelfönster till nock i ryggåsdelen. ev. även ryggåsdel i allrummet.
Får se, det drar väl igång snart.

/Fredrik
 
Strumpan! "Ovanför hulet." Menar du vägen ut mot krön (Vennebjörke) ? Har ni fått några byggtider ännu? Kommer ert hus upp innan vårt, ska vi komma och spionera i eventuella buskar... =) Är så nyfiken på hur allt ser ut i verkligheten, har bara sett gammla 135:an "live" det var med ett påbyggt garage vilket gör dem ganske lika.. Det huset var i vart fall riktigt snyggt. Har ni som ska spegelvända era hus funderat över garaget ännu? Det var nog det enda jag i efterhand kom på som var negativt med att just spegelvända huset.. kör du in med en bil i ett spegelvänt garage hamnar förardörren mot den trånga sidan i garaget, eftersom porten inte är centrerad (till förmån för en vanlig dörr) Något jag faktiskt tror kommer att upplevas väldigt störande.. men men, allt kan väl inte vara perfekt...

Freddahl, välkommen till LBLE !! =) Borås och Limited edition får mina klockor i huvudet att ringa... Min fru var på "tjejkväll" med gamla kompisar och någon i det gänget hade en bror eller syster som skulle bygga LE just i Borås... måste kolla med henne vem det var.... Har du möjligtvis en syster/svägerska med anknytning till Linköpig ?? Återkommer i ämnet..

// Funkis
 
Funkis - tackar tackar. Tja, ...har ju en syster, men vet inte om hon har några bekantar i Linköping (det är ju inte omöjligt, vem vet).

Bye the way, fick inflyttningsvecka nu i alla fall. V 32 2008. Hade hoppats innan sommaren, men, men. Man kan inte få allt.

/Freddahl
 
Snacka om lyckad marknadsföring.
Vi kränger samma sorts villor som tidigare men kallar dem Limited Edition så känner sig kunderna utvalda och skyndar sig att skriva på innan upplagan tar slut.

Skulle vara intressant att veta hur många de sålde av respektive hustyp tidigare och hur många hus som finns av en Limited Edition modell. Något säger mig att det är hugget som stucket.

Jag skulle hellre valt att köpa ett hus som massproducerats i många år och där man gjort alla felen tidigare. Detta ger en säkrare och billigare produktion och troligen nöjdare kunder.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.