T Thel skrev:
🐜
För första gången har jag läst upp ngt fn ”byggahus” för min fru..
Vi är ense; du e en klippa o vi önskar dig o dina barn all lycka i framtiden.
Håll ut o ta hand om dig 🤗
 
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 7 till
  • Laddar…
T Thel skrev:
🐜
Vilken kvinna. Wow du har min fulla respekt
 
  • Älska
Thel
  • Laddar…
Säljaren borde ha ansvar om alla fel. Även mäklaren har sitt ansvar pga fel information
Du borde ha rätt att kräva ersättning!
Lycka till !
 
  • Gilla
  • Älska
Porsvant och 4 till
  • Laddar…
Wow! Med all den erfarenheten är du klipp och skuren för en framtida karriär som antingen besiktningsman eller mental coach 😇

Skämt å sido, tänk att dina barn sett dig kämpa igenom allt detta. De kommer växa upp och tänka att ingenting är omöjligt! Snart kan du luta sig tillbaka och se dem göra underverk 🤩💕
 
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Sån jäkla otur du har haft och heja dig som kämpar på och löser det hela. Är full av beundran!
 
  • Älska
Thel
  • Laddar…
Så otroligt bra jobbat av dig!!! Fattar att du knappt orkar🌹 om man ska se något positivt i det här så är det väl att du nu känner ditt hus utan och innan. Som min pappa sa när hans bil var inne på reparation och jag frågade om han inte hade planer på att byta bil ” nä jag vet ju allt om den här bilen, köper jag en ny måste jag ju lära mig allt om den och råka ut för att något måste reparareras på den”. Väl kämpat!!!
 
  • Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 4 till
  • Laddar…
T Thel skrev:
🐜
Jag önskar dig ALL lycka till! Du är så värd att få det bra.
Den som sålde huset borde sitta bakom lås och bom.
❤️
 
  • Älska
Thel
  • Laddar…
T Thel skrev:
🐜
Fy fan jag lider med dig. Vilket riktigt helvete du har. Du är verkligen tuff som ändå orkar kämpa på. Själv renoverade jag upp ett totalt vatten skadad hus. Men jag visste ju om det så det var själv valt. Men ditt. Fy så tufft. Hoppas du verkligen får tillbaka pengar som du har lagt ut. Känns som den mäklaren inte var ärlig och då ska vi ju inte prata om ägarna innan. Helt sjukt att det får bli så. Skickar en liten tröst kram☺️😊
 
  • Älska
Thel
  • Laddar…
Vid alla älghorn, vilken sisu och vilken tjej du e, hur många bokstäver har du? e de hela alfabetet? stort lycka till med ditt husbygge det kommer att bli underbart fint vartefter, ett tips när det gäller kyla om du inte redan fått det, det är att använda borrhålen där får du ut gratiskyla bara pump rör och fläktkonvektorer som tillkommer
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Står.i Står.i skrev:
Starta tinderprofil och leta efter modig hantverkare att dela hela altet med?
Alla människor försvinner eller säger. Ville du träffa mig eller mina kompetenser? Jag vill bara träffa en man 😳🤪
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Står.i
T Thel skrev:
Alla människor försvinner eller säger. Ville du träffa mig eller mina kompetenser? Jag vill bara träffa en man 😳🤪
Har du skrivit var i Sverige du bor här i tråden och cirka hur gamla dina barn är? Här på byggahus finns säkert en hel hög med bra män som gillar din driftighet och ditt gåpåmod som vill veta mer..

Eller gör en ny tråd som kontaktannons, kan bli en helt ny subgrupp här på forumet med kontaktannonser 😉
 
  • Gilla
UniktLik och 2 till
  • Laddar…
Men åh, vad du kämpar! Och så fint du gör. Förstår att det känns fruktansvärt motigt. Och dyrt. Och utmattande. Men jäklar vilken styrka och vilka kunskaper du besitter! Har inte läst alla kommentarer men undrar om du har ett konto på insta. För det hade varit intressant att följa dig på resan. Stor kram från mig som är oerhört impad! 🩵
 
  • Älska
Thel
  • Laddar…
Ö ÖFHS skrev:
Wow måste jag bara skriva! Samt att ditt boende ser väldigt fint ut. Vilken förebild du är för dina barn, man blir verkligen inspirerad. Har du ngt insta konto som man kan följa?
Inget konto utan tänkte fortsätta kräkas ut här. Dock kommer den bli lång eftersom jag bara kan hantera en sak k taget 😂
 
  • Älska
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
T Thel skrev:
🐜
Fy fan vilken resa! Har varit genom en liknande period med totalrenovering, nyfödd, utbrändhet ++ och kan bara säga att du i alla fall lärt dig otroligt mycket när du kommer ut på andra sidan. Ser också ut att vara en magiskt vacker plats och hus så kommer bli ett fint hem för dig och barnen.

Några enkla råd som du säkert redan fått;
- Prioritera sömn högst av allt. Absolut viktigaste faktorn för att hålla ihop och få återhämtning
- Prioritera kritiskt på det som verkligen måste göras nu och det som kan vänta
- Se till att få in tid med barnen, mycket annat kan vänta och det är inte mycket man absolut måste ha på plats för att kunna bo nånstans men relationerna behöver vårdas löpande

Hitta någon att prata med som inte bara säger att du är stark och hur otrolig du är som orkar men som du även kan vara svag, trött och bara få ventilera lite med.
 
  • Gilla
sibbsan och 2 till
  • Laddar…
L Lycke skrev:
Du är fantastisk! Jomen, verkligen. Du är HELT fantastisk! Det är makalöst vad du stått ut med när det gäller huset, och jag tänker att det knappast blev lättare av sorgen över ett havererat äktenskap och den allmänna stressen över att vara tvåbarnsförälder och dessutom sjukskrivningen ovanpå allt. Men vilken otrolig förebild du är för dina barn: de ser att man kan vara ledsen, arg, förtvivlad, förbannad, desperat - och godtrogen, naiv, allt det där som vi inte förväntas vara och inte gärna vill erkänna - MEN också torka tårarna, smälla hårt i dörren, sparka på de förbannade ruttna bräderna och kavla upp ärmarna och komma igen. Det är starkt och positivt och visar dina barn att även vuxna kan klappa ihop, och att när man varit arg och ledsen så reser man sig och försöker göra något åt skiten. Det är otroligt vilket ställe det här kommer att bli när du är färdig - och de förra ägarna skulle inte känna igen sig. Och DÅ, när du står där med det mesta fixat, ska du skåla i bubbel, hissa flaggan, fira med tårta och känna att du är banne mig otrolig som klarat de här motgångarna <3
Dina ord gör mig så otroligt glad! Om Och om läser jag ditt inlägg och det ger mig styrka!

Jag ska klara detta och nej jag säljer inte huset!!
Både jag och barnen älskar det och vi har döpt det "casa del gato" pga katterna och de ville ha ett namn på huset som mormor. 🩷

Jag ska övervinna alla och tillåta mig själv att bryta ihop och grina. Torka tårarna och övervinna allt!!

Jag ska övervinna och jag kan lära mig allt här i livet bara jag ger mig lålamod och tid. 😉😂
 
  • Gilla
  • Älska
Johan Sahlin och 16 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.