mexitegel skrev:
Kontakta admins så brukar de lösa det.
Så man ska behöva krångla med sånt också... :(
 
Nu ser jag inte ens mitt senaste inlägg, här på datorn. Beror det på att jag både är inloggad på datorn och telefonen?
 
Telefoninlägget syns nu! Suck!!!
 
Jag vet inte vad NI ser! Lägger ner nu för ikväll! Gonatt!
 
Det blev en sån här:
http://www.fresks.se/sortiment/handverktyg/mat-markverktyg/1015924
(Bosch GLL 3-50 P) och ett par laserglasögon. Hade dåligt med både tid och tålamod för att kolla upp vad det absolut bästa köpet skulle vara, men jag har gjort mina första mätningar och det funkade mycket bra. Och priset var ok. :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
S Snickerisnack skrev:
Hej!

Jag håller på att byta ut ytterpanelen på en sommarstuga där det inte finns en enda rät vinkel någonstans. Jag är klar med en vägg, som nu åtminstone är lodrät. Tanken är att panelen ska bytas ut runt hela huset, och då vill jag även passa på att få alla husknutar i 90 grader, vilket de idag långt ifrån är. (Jag kommer även att byta ut och göra om hela yttertaket och det är framför allt därför jag behöver få ytterväggarna vinkelräta).
Så frågan är: Vad finns det för lämpligt verktyg till detta? Hade tänkt mig nåt laserverktyg av nåt slag. Det finns ju en del olika varianter, men de flesta verkar ju vara mest för inomhusbruk och innerväggar osv. Är det nån som har nåt tips? Det absolut optimala vore ju om den även gick att använda som en vanlig korslaser (istället för vattenpass), som visar lodräta och vågräta linjer. Men det viktigaste är just nu att få husknutarna vinkelräta!
Jag köpte Claes i sjön Cocraft hl20sg. Syns inte i fullt dagsljus (men då har du ju det du mätt upp eftermiddagen tidigare å få klart?) Det dom jag kan säga negativt är att den använder ganska mycket batteri.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.