Har frågat Vanderbillt (f.d Siemens) utvecklingsavdelning när en lösning kommer på SSLv3-problemet. De har tagit fram en fix som är under test, men kan tyvärr inte utlova något releasedatum.

//Göran
 
  • Gilla
Boan
  • Laddar…
Bra att de har skam i kroppen :)
Ännu bättre är förstås att det visar att de kommer att underhålla sin "lokala" lösning och inte enbart ägnar sig åt molnet...
 
svartöra skrev:
Bra att de har skam i kroppen :)
Ännu bättre är förstås att det visar att de kommer att underhålla sin "lokala" lösning och inte enbart ägnar sig åt molnet...
Tyvärr är det inte särskilt troligt att de kommer erbjuda SPC-connect-appen för lokal anslutning, eftersom den använder FlexC-protokollet, som är avsedd för en ständigt uppkopplad förbindelse. Men som jag tidigare skrivit så har jag tagit fram lösningar för att t.ex fortsätta kunna använda SPC Anywhere efter uppgradering till FW 3.6+.
 
  • Gilla
Boan
  • Laddar…
Hej,

Håller på med installationen av mitt SPC. Köpte en magnetkontakt för garageporten. Inte en sådan som skall borras i golvet då jag helst undviker borra i klinkersen. Köpte istället en sådan som är på bilden nedan. Kan inte begripa hur den skall monteras. Går det att montera denna på den typen av port jag har eller är det helt fel?
Hoppas bilderna hjälper.

Tack!

bild 1.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


bild 2.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej, jag uppdaterade appen spcanywhere och därefter går det ej att logga in på spc larmet. Alert inloggningen, SSL 3.0 är aktiverad...osv. Har firmware 3.4.5 i larmet. Appen är nu 1.4.6. Mobil har Android 5.0.2. Någon som vet hur man fixar? Kan man hitta äldre version av app kanske?
 
Har fått tag på rätt rökdeckare nu. Det blev CQR338 avsedda för inbrottslarm.
Har läst att man skall koppla dessa via en programmerbar utgång för att kunna återställa dem om de löser ut.

Har expansionsenheter så tänkte samla alla rökdeckare i en av dem.

Visst borde bifogad skiss vara rätt kopplat? Skall ha flera rökdeckare och lägger dem på separata ingångar, men om jag förstått allt rätt är det strömmen som skall brytas till dem för återställning.

Är det rätt?

Brand.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Helt rätt! :)
Utgången kan du programera till att följa #0 i manöverpanelen, och med timer som återställer utgången automatiskt efter 5 sekunder.
 
  • Gilla
Rena
  • Laddar…
VikHe skrev:
Helt rätt! :)
Utgången kan du programera till att följa #0 i manöverpanelen, och med timer som återställer utgången automatiskt efter 5 sekunder.

Tack!
 
RilleRock
Rena skrev:
Tack!
Eller kan man programmera in och utgångstypen som brand så växlar reläutgången automatiskt när man raderar larmet från panel.
Har vart strul i vissa tidigare versioner men inte märkt något strul med 3.6+ änsålänge.
 
RilleRock:

Har du koll på om sektionstypen glaskross fungerar bra i 3.6?
Sist jag provade, i första fwn som den sektionstypen dök upp i, så fungerade den inget vidare... hade varit klockrent att kunna köra glaskrossen som 24 timmars utan att ha de sektionerna i ett eget område..
 
RilleRock skrev:
Eller kan man programmera in och utgångstypen som brand så växlar reläutgången automatiskt när man raderar larmet från panel.
Har vart strul i vissa tidigare versioner men inte märkt något strul med 3.6+ änsålänge.
God idé, men inkopplingen blir ju likadan, bara programmeringen som skiljer väl?
 
RilleRock
VikHe skrev:
RilleRock:

Har du koll på om sektionstypen glaskross fungerar bra i 3.6?
Sist jag provade, i första fwn som den sektionstypen dök upp i, så fungerade den inget vidare... hade varit klockrent att kunna köra glaskrossen som 24 timmars utan att ha de sektionerna i ett eget område..
Testade det senast förra veckan och jag trodde likt branden att man skulle kunna använda ingångstyp glaskross samt använda utgångtypen glaskross för smidig återställning i panel.
Enligt supporten skall det fungera men det gjorde det inte så fick köra en händelse och mapping gate för att knyta # för återställning.
Som svar på din fråga så välj glaskross och sedan välj attribut 24h så är den alltid larmad oavsett vilket område den tillhör.
 
RilleRock
Rena skrev:
God idé, men inkopplingen blir ju likadan, bara programmeringen som skiljer väl?
Helt korrekt.
 
Hej,

Intressant läsning här. Jag håller på att titta på en SPC-lösning för ett parhus. Alla trådar är dragna men ännu är inget inköpt.

Har någon en rekommendation på rökdetektor och sockelsiren? Jag har hittat ett antal men det känns som de oftast är för konventionell 24V brandslinga och det funkar väl inte så bra med SPC? Det är draget tråd med 8 ledare ut till rökdetektorerna för att det ska räcka till siren också.
 
helma skrev:
Hej,

Intressant läsning här. Jag håller på att titta på en SPC-lösning för ett parhus. Alla trådar är dragna men ännu är inget inköpt.

Har någon en rekommendation på rökdetektor och sockelsiren? Jag har hittat ett antal men det känns som de oftast är för konventionell 24V brandslinga och det funkar väl inte så bra med SPC? Det är draget tråd med 8 ledare ut till rökdetektorerna för att det ska räcka till siren också.
https://se.spiap.com/products/intru...incendie/smoke_detectors/ficqr338-4l-12v.html

Köpte dessa fast rök och temp. Sockelsiren hittar du på Låsshop.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.