Kalas, testade i går med tillkoppling men då var det ju bara aktivitet när larmet var tillkopplat (vilket iofs kan ha sina användningsområden), däremot låter in/ut-passage som det jag är ute efter så jag skall genast testa med det.

Kör en 1992:a som invändigt larmdon (hittade en larmkaraktär som är riktigt otrevlig, nummer 18 tror jag det var)
men tar in "in/ut passage" signalen på larmkaraktär 2 och pulsar den så förhoppningsvis klarar man sig från knäck i byxorna :)
 
RilleRock
Grottan skrev:
Kalas, testade i går med tillkoppling men då var det ju bara aktivitet när larmet var tillkopplat (vilket iofs kan ha sina användningsområden), däremot låter in/ut-passage som det jag är ute efter så jag skall genast testa med det.

Kör en 1992:a som invändigt larmdon (hittade en larmkaraktär som är riktigt otrevlig, nummer 18 tror jag det var)
men tar in "in/ut passage" signalen på larmkaraktär 2 och pulsar den så förhoppningsvis klarar man sig från knäck i byxorna :)
Då borde den funktionen heta Tillkopplat istället för Tillkoppling kan man tycka.
Ja larmkaraktär 2 på 1992 blir kanon om man pulsar den för annars är den rätt störig :)
 
Hej!
Har nu tagit fram en tilläggsmodul till min SPC Web Gateway som gör det möjligt att fortsätta använda appen Siemens SPC Anywhere även efter uppgradering till nya firmwaren 3.6 FlexC. Största fördelen är att slippa beroendet till Siemens molntjänst. Det går alltså även fortsättningsvis att använda appen lokalt på sitt eget nätverk eller t.ex via en egen VPN-länk. Denna lösning kan samexistera med den nya SPC Connect.

Själva tilläggsmodulen, SPC Anywhere Proxy, är publicerad på github som opensource och går att läsa mer om och ladda ned här.

Dock krävs även en licens för SPC Web Gateway, som p g a att den är utvecklad under ett tystnadsavtal med Siemens inte får släppas som opensource utan bara i binär form. Mer info om SPC Web Gateway finner du här och här.
 
  • Gilla
Kingen99Kingen och 4 till
  • Laddar…
RilleRock skrev:
Dock gillar jag inte att man kan styra till/frånkoppling direkt från spcconnect.
Känns inte alls genomtänkt.
Blir till att byta lösenord ofta.
Tänk om ens konto skulle bli hackat och någon kommer åt ett antal 100 paneler/kunder och kan slå av larmet utan ha loggat in i resp. central.

Har mailat Siemens om detta och väntar på svar.
Vet inte om du fått något vettigt svar på detta från Siemens, men du kan begränsa funktionen på portalen genom att enbart tillåta webinloggning, inget annat, på den användaren som SPC Connect portalen ansluter mot c-app med. I appen kan du sedan speca annan användare för att kunna till och frånkoppla via app.
Tillgången till installatörers portalinloggningar måste på sikt begränsas men det har nog Siemens en plan för...
 
gol skrev:
Någon som har möjlighet att dela med sig av firmware till SPC4320? Jag blev inte godkänd för registrering som privatperson av någon anledning
Finns någon notifieringsfunktion i nya appen?
Kolla din inkorg.

Kolla din inkorg.
Hände mig med.
Någon som vill dela med sig?
 
Upptäckte nu ikväll att Siemens har uppdaterat den "gamla" SPCanywhere-appen för iPhone. :) :) Kan någon med 3.6 testa om denna funkar direkt till centralen utan molntjänst?
 
Enligt Siemens support funkar tyvärr Anywhere bara med 3.4.5. De kommer att släppa snart en update även för Android.
 
Pewh skrev:
Upptäckte nu ikväll att Siemens har uppdaterat den "gamla" SPCanywhere-appen för iPhone. :) :) Kan någon med 3.6 testa om denna funkar direkt till centralen utan molntjänst?
Tror att uppdateringen mest kom för att lösa SSL-problemet, vilket den också gjorde :) Lite förändringar i utseendet också ...
 
Någon som provat Siemens kameror CCMS2010-IRW eller CCMS2010-IR till SPC?
 
Någon som kör till/från av larm via Android Wear (klocka)?
 
RilleRock
Redigerat:
  • Gilla
varmstro och 1 till
  • Laddar…
RilleRock
probeb skrev:
Någon som provat Siemens kameror CCMS2010-IRW eller CCMS2010-IR till SPC?
Testat Wifimodellen.
Helt ok bild dagtid, lite gryning när det är bäckmörkt.
 
Var köper ni era SPC larm? Var är det bäst pris? Svensk butik eller utomlands?
 
Har precis uppgraderat till 3.6 och fått igång spc connect appen. Min fråga vart administrerar man nu larmet när inte längre spc pro funkar? Jag körde .fw filens firmware uppgradering via spc pro dock är det ju 2 ytterligare filer .pfw och .clng vad är det och hur gör man med dom?
 
B
Funkar inte webgränssnittet ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.