M markus00 skrev:
Jag kan tillägga att kabeldragningen från alla mina IR går tillbaka till centralen i ett stjärnnät.
Därför så många 12v som ska kopplas på centralen.

Finns det någon typ av kopplingsplint att använda?
Jag är också nyfiken på det här svaret. Jag har försökt hitta bilder på nätet, men det finns inte många.

I en annan tråd på forumet, https://www.byggahus.se/forum/threads/siemens-spc-k620-aer-doed.240999/, ser man att personen har helt enkelt tryckt in alla sladdarna i samma +12V/GND-plint. Är det lämpligt? Känns som om det lätt blir en sladd som kan glappa.

Jag har heller hittar någon perfekt kopplingsplint för signalkablar...
 
Okritiskt vad du väljer. En vanlig sockerbitslist som du kanske skruvar fast i botten av skåpet kommer att fungera bra.
 
Efter att centralenheten varit helt strömlös kommer jag inte längre in via SPC Connect-appen, "online status 'Fault'"
Försöker jag logga in på hemsidan och nå panelen via webbgränssnittet får jag bara "...User's Panel Connection Details being out of sync..."-meddelandet.

Jag har även en SPC Gateway med en Fibaro HC2. Loggar jag in på SPC Gateway får jag fortfarande status-uppdateringar från centralenheten och mina scener i HC2 som styrs av statusen i SPC fungerar.

FlexC ATP Status Ned [ATS=1, ATP=2]
FlexC ATS Status Ned [ATS=1]
EDP KOMMUNIKATIONSSTATUS: IP STATUS = EDP KONTAKT, Mottagare [1]

Så centralen har kontakt med nätverket i alla fall men sen är det stopp.

Några förslag?
 
  • Gilla
Melwin
  • Laddar…
  • Gilla
Boan och 1 till
  • Laddar…
RilleRock
xibeca xibeca skrev:
Nu är det löst i varje fall. Hittade den här dokumentationen.

[länk]

Telnet:a centralen och hittade problem med DNS:en. Avaktivera DHCP och registrera det manuellt.
Då gick det att återställa krypteringen och få kontakt igen.

Kanske hjälper någon annan.
Ja återställde din krypteringsnyckel igårförmiddag(y)
 
  • Gilla
Boan och 1 till
  • Laddar…
RilleRock RilleRock skrev:
Ja återställde din krypteringsnyckel igårförmiddag(y)
Tack! Jag har en känsla av att jag kommer att be dig igen då jag verkar ha en vana att ställa till det :rolleyes:
Lite irriterande att de har tagit bort den funktionen så att det krävs en installatör för att återställa den. Är det verkligen enda sättet?
En fråga som kanske är mer nätverksrelaterad.
Om larmet har fungerat med SPC connect och DHCP fram tills att krypteringen blev osynkad borde inte SPC Connect ha fått kontakt igen vid återställningen av nyckeln?
Eller hade jag bara otur och fick problem med DNS:en samtidigt?
 
  • Gilla
Boan
  • Laddar…
RilleRock
xibeca xibeca skrev:
Tack! Jag har en känsla av att jag kommer att be dig igen då jag verkar ha en vana att ställa till det :rolleyes:
Lite irriterande att de har tagit bort den funktionen så att det krävs en installatör för att återställa den. Är det verkligen enda sättet?
En fråga som kanske är mer nätverksrelaterad.
Om larmet har fungerat med SPC connect och DHCP fram tills att krypteringen blev osynkad borde inte SPC Connect ha fått kontakt igen vid återställningen av nyckeln?
Eller hade jag bara otur och fick problem med DNS:en samtidigt?
De är det ända sättet.

I 9 av 10 fall räcker det att återställa på spcconnect.com och i sista fallet får återställningen även göras under FlexC i centralen.

Svårt att säga men senaste fw version har byggt bort de problem som tidigare fanns med dnsuppslagningen till spcconnect.com.
 
  • Gilla
Boan
  • Laddar…
shalafi shalafi skrev:
Hmm... kanske det.. min andra sitter mot yttervägg, dock vid en gammal dragig dörr... båda nära element som snålkörs :rofl:


Låter som en plant, hade det i tankarna men är lite nyfiken på om det finns synpunkter mon detektorn... tänkte att det kanske är en mindre bra model...


Tack

/Jörgen
Kolla så att kabelingången är tät, insekter och kryp är det som orsakar mest fellarm
 
  • Gilla
shalafi
  • Laddar…
@RilleRock har du tid att kolla min fråga på sidan 177? :)
 
RilleRock
H Henke87 skrev:
Klarar A210 enbart EM och mifare classic läsare. dem man ser på deras hemsida.
Eller man kan hänga på vilken som med clock&data?
skulle vilja ha en mifare plus läsare till den.

Eller man får köra ett annat passersystem och sen integrera det med in och ut gångar till spc istället?
Fråga 1. Vet ej, du får testa.

Fråga 2. Absolut det går bra.
 
Filestorm
Tjenare på er,

Ganska ny här i denna underbara tråd, och newbe när det kommer till SPC

Har precis installerat min SPC 4320, kommer dock ej åt den via webgränsnittet i mitt nätverk :geek:, via spc pro inga problem,(y)

har gett den en statisk ip, alla nätverks inställningarna är rätt, men Näää inte fan ska jag få komma åt den. inga problem att pinga så klart.
ip:192.xxx.xxx.xxx
255.255.255.255
Gateway: 192.168.xxx.x
DNS:192.168.xxx.x

http porten är aktiv i centralen, 443.

tror jag tar en Kopp kaffe på detta :coffee:
 
Filestorm
Gahhhh... hittade Problemet...skit bakom tangentbordet var det, SSL var är igång i weblässaren:lying:
 
Hej!
Jag skaffade mig tre PDM-I12T IR-detektorer, dvs med antimasking. Hade gärna valt utan antimask men de fanns inte i lager his LåsShop när jag handlade. Jag tycker att jag har kopplat in dem enligt produktmanualen men hur jag än gör (vilka Dip:ar jag än sätter) så rapporterar SPC att jag har 11.5kOhms motstånd. Det innebär att fault (vilket jag tolkar som antimask), intrusion och EOL är igång. Jag förväntar mig bara R(EOL) = 4,7kOhm när det inte är antimask eller inbrott. Är det nån som har koll på hur man ska koppla dessa? Jag tänkte mig att köra tvåledningsförbindelse.

Mvh
H
 
Bytte batterier på 2 av mina trådlösa magnetkontakter men får efter en stund status ”Tillkopplingsfel” på dem. Har provat att starta om LC men det hjälper inte.
Skumt, men va kan det bero på?

Och vad är tillkopplingsfel egentligen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.