H
Jag har haft mycket problem med ASCO W6464 JUBILEUMSTVÄTTEN.

Tillslut fick vi en begagnad gammal maskin, jössess vilken skillnad. Inga problem alls.
 
electroluxaren skrev:
en del köper märken av gammal vana
tex har de en samsung tv el smartfåne så köper de en samsung vitvara.
asko och miele var förknippade med hög kvalitet tidigare men görs de i före detta u-länder som tjeckien och slovenien

Miele,bosch siemens gör väl fortfarande modeller i tyskland?

Såg att du föreslog bosch istället för miele varför? i mitt tycke veka maskiner med klena pumpar osv.
Miele har fortfarande lite kvalitet under sitt plast hölje.
 
Jag har ställt kortfattade frågor till Miele, med utgångspunkt från modell WEF365 (ca 15' kr, 8 kg, 1600 rpm, inga finesser) bl.a. gällande fjäderben, tvättvattenbehållare, material i balansvikter och garantitider. Det senare med tanke på Mieles höga svansföring kring driftsäkerhet och lång hållbarhet (byggd för 20 års användning). Efter 4 dagar inget svar. De utlovar svar inom 24 timmar.
Återkommer med rapport, om de svarar.
Tycker nog att förekomst och kvalitet, när det gäller viktig förköpsinformation, är ett slags kvalitetskriterium i sig.
 
Redigerat:
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
D DFYD123 skrev:
då får man tvätta fort och mycket eftersom deras produkter alltid bara håller två år
Tur att min MacBook Air från 2011 inte vet om detta
 
  • Haha
Nalleman64
  • Laddar…
torbeno torbeno skrev:
Tur att min MacBook Air från 2011 inte vet om detta
min me faktiskt men hade nog mera iPhone i åtanke
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
D DFYD123 skrev:
min me faktiskt men hade nog mera iPhone i åtanke
Har en iPhone 4 från 2012-2013 som tuffar på den också ...
 
  • Haha
Nalleman64
  • Laddar…
torbeno torbeno skrev:
Har en iPhone 4 från 2012-2013 som tuffar på den också ...
precis som med tvättmaskiner, håller hur länge som helst om man inte använder dom.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
D DFYD123 skrev:
precis som med tvättmaskiner, håller hur länge som helst om man inte använder dom.
Ja, bara jag, min mamma och nu min grabb som använt denna så den har ju knappt lämnat kartongen
 
  • Haha
Nalleman64
  • Laddar…
torbeno torbeno skrev:
Ja, bara jag, min mamma och nu min grabb som använt denna så den har ju knappt lämnat kartongen
Ämnet för tråden är:
Kriterier för byggkvalitet på nya tvättmaskiner - Vad bör kollas?
Ser gärna att sidospåret om mobiler och hemelektronik fortsätter i mer lämplig tråd.
Tack!
 
  • Gilla
GreenYoda
  • Laddar…
Olle i Stureby Olle i Stureby skrev:
Jag har ställt kortfattade frågor till Miele, med utgångspunkt från modell WEF365 (ca 15' kr, 8 kg, 1600 rpm, inga finesser) bl.a. gällande fjäderben, tvättvattenbehållare, material i balansvikter och garantitider. Det senare med tanke på Mieles höga svansföring kring driftsäkerhet och lång hållbarhet (byggd för 20 års användning). Efter 4 dagar inget svar. De utlovar svar inom 24 timmar.
Återkommer med rapport, om de svarar.
Tycker nog att förekomst och kvalitet, när det gäller viktig förköpsinformation, är ett slags kvalitetskriterium i sig.


Vet inte vad modellerna står för.längre men jag hade kollat på en för ca 10-11 tusen istället utan wifi osv. Vad jag vet är ytterrummorna fortfarande i rostfritt men dom var billiga nu som reservdel så värt att kolla upp. Själva fjädrarna har aldrig varit problem med sitter 4 st inte små tunna balansfjädrar som satt på cylinda haha.

3 stötdämpare. Balansvikter är inget som går.sönder på miele heller.

1 års garanti.
 
A
W Whitehorse skrev:
Miele,bosch siemens gör väl fortfarande modeller i tyskland?

Såg att du föreslog bosch istället för miele varför? i mitt tycke veka maskiner med klena pumpar osv.
Miele har fortfarande lite kvalitet under sitt plast hölje.
De miele man ofta ser till salu i sverige är de som tillverkas i Tjeckien och de ser inte ut som miele inuti utan mer som "vanliga" maskiner. de tyskbyggda är ju inte lika billiga och har troligtvis en längre livslängd. Fast man kan ju undra då deras professionella maskiner knappast är några under av kvalitet. De "gamla" mielena är ju fantastiska och stötdämpare var det enda som behövdes bytas efter si så där 15-år
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
W Whitehorse skrev:
Vet inte vad modellerna står för.längre men jag hade kollat på en för ca 10-11 tusen istället utan wifi osv. Vad jag vet är ytterrummorna fortfarande i rostfritt men dom var billiga nu som reservdel så värt att kolla upp. Själva fjädrarna har aldrig varit problem med sitter 4 st inte små tunna balansfjädrar som satt på cylinda haha.

3 stötdämpare. Balansvikter är inget som går.sönder på miele heller.

1 års garanti.
Du skriver, antagligen med referens till Miele: "Själva fjädrarna har aldrig varit problem med sitter 4 st inte små tunna balansfjädrar som satt på cylinda haha."
Ursäkta mig, men jag förstår inte vad du menar. Kan du möjligen utveckla din sannolikt intressanta tes?
 
Olle i Stureby Olle i Stureby skrev:
Tänkte beställa det för 5 Euro. Problemet är att mitt Paypal-konto låst sig och jag kan inte använda de tyska betalsätten som erbjuds. Återkommer så snart jag fått tag på testet. Hinner du före kan du ju också lägga in resultaten här.
[länk]
Det går inte att köpa tester från Stiftung Warentest. De kräver att pengarna kommer från ett tyskt konto.
Köpte test av kaffemaskiner från Råd&Rön, det var helt intesägande. Bad om återkopplig från testaren, denne svarade ej på mitt mail.
 
C
EnarG EnarG skrev:
Det går inte att köpa tester från Stiftung Warentest. De kräver att pengarna kommer från ett tyskt konto.
Brukar det inte vara samma tester som publiceras av (bl.a.) Stiftung Warentest och Råd & Rön?
 
Olle i Stureby Olle i Stureby skrev:
Du skriver, antagligen med referens till Miele: "Själva fjädrarna har aldrig varit problem med sitter 4 st inte små tunna balansfjädrar som satt på cylinda haha."
Ursäkta mig, men jag förstår inte vad du menar. Kan du möjligen utveckla din sannolikt intressanta tes?
Olle i Stureby Olle i Stureby skrev:
Du skriver, antagligen med referens till Miele: "Själva fjädrarna har aldrig varit problem med sitter 4 st inte små tunna balansfjädrar som satt på cylinda haha."
Ursäkta mig, men jag förstår inte vad du menar. Kan du möjligen utveckla din sannolikt intressanta tes?
Ursäkta skrev och läste lite slarvigt , trumman hänger i 4st rejäla fjädrar sen har du 3 st stötdämpare undertill. Dom nya dämparna har jag bytt några st och fick då äldre modellen i utbyte. Men oftast inga problem. Inte så dyrt och enkelt att byta själv. Sitter med rejäla bult och inte plast fästen som whirlpool m.m
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.