Mikael_L
electroluxaren skrev:
en del köper märken av gammal vana
tex har de en samsung tv el smartfåne så köper de en samsung vitvara.
asko och miele var förknippade med hög kvalitet tidigare men görs de i före detta u-länder som tjeckien och slovenien
Har Apple tvättmaskiner? :D
 
Mikael_L
electroluxaren skrev:
nej för f-n
då kan du få vad som helst
du måste kolla jättenoga att modellen har så många egenskaper som möjligt från den ursprungliga ideen
Du vill inte ha de Turkisk-gjorda och ej heller de Gorenje inspirerade modellerna
Kan man möjligen grovsortera med något ungefärligt årtal, som efter detta år så fick alla maskiner ganska dålig livslängd?
 
Olle i Stureby Olle i Stureby skrev:
En normal barnfamilj är en av de mest onormala hushållstyperna. Majoriteten av svenska hushåll är enpersonshushåll, sedan kommer hushåll med två vuxna. Jag antar att det tyska långtidstestet är beräknat på ett genomsnitt av tvättbehovet i alla olika hushållstyper. Då ter sig nog 3,5 tvättar per vecka som tämligen rimligt. Sen ska ju tilläggas att maskinens hållbarhet och beteende genom 1 840 tvättar är viktig information även för en barnfamilj. Den saknas helt i Råd&Rön.
Samtidigt är nog ett enpersonshushåll den mest onormala tvättmaskinsköparen då de är betydligt vanligare i den kategorin att de nyttjar en tvättstuga i ett flerfamiljshus. Absolut är siffran intressant jag menar bara att 1840 tvättar för min del rimligtvis är närmare 2 än 10 år och folk i liknande sits borde då vara införstådda med att maskinerna inte håller i tio år.
 
A
Mikael_L Mikael_L skrev:
Har Apple tvättmaskiner? :D
Kanske
LG har i alla fall
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
A
Mikael_L Mikael_L skrev:
Kan man möjligen grovsortera med något ungefärligt årtal, som efter detta år så fick alla maskiner ganska dålig livslängd?
2012
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Har Apple tvättmaskiner? :D
då får man tvätta fort och mycket eftersom deras produkter alltid bara håller två år
 
  • Älska
Nalleman64
  • Laddar…
A
D DFYD123 skrev:
Samtidigt är nog ett enpersonshushåll den mest onormala tvättmaskinsköparen då de är betydligt vanligare i den kategorin att de nyttjar en tvättstuga i ett flerfamiljshus. Absolut är siffran intressant jag menar bara att 1840 tvättar för min del rimligtvis är närmare 2 än 10 år och folk i liknande sits borde då vara införstådda med att maskinerna inte håller i tio år.
Gemensamma tvättstugor försvinner mer och mer
 
Likaså enpersonshushåll med dagens byggtakt samt befolkningsökning.

Eller det har jag ju inte belägg för utan bara min egen tro
 
A
D DFYD123 skrev:
Likaså enpersonshushåll med dagens byggtakt samt befolkningsökning.
Ja nu hittar man både 7 och 15st i samma etta
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Ja nu hittar man både 7 och 15st i samma etta
och dom blir arga när deras Matsui går sönder efter två år och 17500 tvättcykler. Och gnäller på ”planerad” förkortad livslängd.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
A
Har inte varit med om att matsui håller ens garantitiden ut (1år)
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Sorry, my bad. Tänkte fel
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Tack för många intressanta inlägg i tråden! Önskar bara att den hade funnits för ett par år sedan, så jag hade vetat att ta med vår Asko-tvättmaskin från 2010 till nya lägenheten. ;)
 
Mikael_L
electroluxaren skrev:
2012
Tack för den infon.
Jag går lite i tankarna att försöka hitta en av de sista Cylinda som hade den goda byggkvaliten. Och jag tänker att det är bättre att byta ett lager eller så ibland, än att hela tiden köpa nya maskiner som är sopslut efter 5 år.
Var det FT46 som var sista modellen? (jag vet att den sen ersatts av en annan som också heter FT46, men inte alls är samma maskin).

Och för alla som ser dessa inlägg, vi snackar alltså just Cylinda här, inga andra maskiner, årtalet 2012 är inte giltigt för andra märken!
 
A
Mikael_L Mikael_L skrev:
Tack för den infon.
Jag går lite i tankarna att försöka hitta en av de sista Cylinda som hade den goda byggkvaliten. Och jag tänker att det är bättre att byta ett lager eller så ibland, än att hela tiden köpa nya maskiner som är sopslut efter 5 år.
Var det FT46 som var sista modellen? (jag vet att den sen ersatts av en annan som också heter FT46, men inte alls är samma maskin).

Och för alla som ser dessa inlägg, vi snackar alltså just Cylinda här, inga andra maskiner, årtalet 2012 är inte giltigt för andra märken!
FT46 är ju en äldre maskin
FT26 är lite nyare
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.