Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Minnie Mesola
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Vilken fruktansvärt låg nivå ni håller
Ja. Viktor är nog denna tråds bottennapp.
Problemet är att han muntras upp att skriva mera obegripligheter av andra, i normala fall, helt förnuftiga människor.
Det är inte stollarna som utgör faran, utan den tysta massan som tillastigandes låter det ske.

Minnie
 
Redigerat:
R
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
I 50 år minst har man hotat med att ryssen kommer.
Ja, med all rätt. Det har bevisats om och om igen. Inte minst de senaste åtta åren i Ukraina. Vi har snarare varit naiva inför hotet än överdrivit det.

Att du skrev det du precis skrev bevisar bara hur totalt ur synk med verkligheten du är.

Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Vilken fruktansvärt låg nivå ni håller
Liknelsen @Viktor.J gjorde var klockren.
 
  • Gilla
boschkenta och 10 till
  • Laddar…
Unikt namn
kashieda kashieda skrev:
Varför slutade du?
Han röstar såklart på det nya partiet RD. Ryss demokraterna.
 
  • Haha
  • Gilla
Viktor.J och 2 till
  • Laddar…
Minnie Mesola
R RoAd skrev:
Liknelsen @Viktor.J gjorde var klockren.
Vad bra. Förklara vad Viktor egentligen försökte förklara, för jag förstod ingenting.

Minnie
 
R
Minnie Mesola Minnie Mesola skrev:
Vad bra. Förklara vad Viktor egentligen försökte förklara, för jag förstod ingenting.

Minnie
Nej, jag tror att du egentligen förstod. Och om du inte gjorde det så är det nog ingen idé att jag också försöker.
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Minnie Mesola
R RoAd skrev:
Nej, jag tror att du egentligen förstod. Och om du inte gjorde det så är det nog ingen idé att jag också försöker.
Aha. Inte heller du har en aning om vad Viktor försöker förklara. Då är vi två.

Minnie
 
Blodsoppen
Minnie Mesola Minnie Mesola skrev:
Ja. Viktor är nog denna tråds bottennapp.
Problemet är att han muntras upp att skriva mera obegripligheter av andra, i normala fall, helt förnuftiga människor.
Det är inte stollarna som utgör faran, utan den tysta massan som tillastigandes låter det ske.

Minnie
Så sant det du skriver. Särskilt den sista meningen.
 
R
Minnie Mesola Minnie Mesola skrev:
Aha. Inte heller du har en aning om vad Viktor försöker förklara. Då är vi två.

Minnie
Ok, mot bättre vetande:

"Om Kalle hade velat våldta Eva, Lisa, och Sara så hade han väl redan gjort det".

Sagt av @Blodsoppen under tiden Kalle våldtar Jenny och hintat om att han tycker det är synd att han inte får ligga med ovanstående.

Det Ryssland gör just nu är motbjudande och avskyvärt, och att försöka försvara, förminska, eller styra om skulden till andra är upprörande. Skäms.
 
Redigerat:
  • Gilla
och en till och 11 till
  • Laddar…
Blodsoppen
R RoAd skrev:
Ok, mot bättre vetande:

"Om Kalle hade velat våldta Eva, Lisa, och Sara så hade han väl redan gjort det".

Sagt av @Blodsoppen under tiden Kalle våldtar Jenny och hintat om att han tycker det är synd att han inte får ligga med ovanstående.

Det Ryssland gör just nu är motbjudande och avskyvärt, och att försöka försvara, förminska, eller styra om skulden till andra är upprörande. Skäms.
Var någonstans har jag försvarat, förminskat eller försökt skuldbelägga ändra? Nu hittar du bara på för att förlöjliga och förminska mig som ser med andra ögon på detta än vad du gör. Det Ryssland gör är hemskt, jag har aldrig påstått annat. Men att som Nato och väst länderna hela tiden mata Ukraina med vapen förlänger bara lidandet för alla parter.
Om man ska ha en diskussion måste man tåla och respektera att det finns olika åsikter.
 
  • Gilla
Minnie Mesola
  • Laddar…
Blodsoppen
R RoAd skrev:
Ok, mot bättre vetande:

"Om Kalle hade velat våldta Eva, Lisa, och Sara så hade han väl redan gjort det".

Sagt av @Blodsoppen under tiden Kalle våldtar Jenny och hintat om att han tycker det är synd att han inte får ligga med ovanstående.

Det Ryssland gör just nu är motbjudande och avskyvärt, och att försöka försvara, förminska, eller styra om skulden till andra är upprörande. Skäms.
Det är du som försöker skuldbelägga och förminska mig med din våldtäktshistoria. Så väldigt lågt av dig.
 
  • Gilla
Minnie Mesola
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Var någonstans har jag försvarat, förminskat eller försökt skuldbelägga ändra? Nu hittar du bara på för att förlöjliga och förminska mig som ser med andra ögon på detta än vad du gör. Det Ryssland gör är hemskt, jag har aldrig påstått annat. Men att som Nato och väst länderna hela tiden mata Ukraina med vapen förlänger bara lidandet för alla parter.
Om man ska ha en diskussion måste man tåla och respektera att det finns olika åsikter.
Problemet, som du verkar missa, är att det krävs en typ av lägstanivå av kunskap för att ” ”diskutera”. Denna lägstanivå på kunskap har du och Minnie långt kvar till. Att försöka förklara allting för er och i flera steg tar väldigt lång tid för oss andra. Dessa grundläggande kunskaper för lägsta nivån får de flesta från skolbänken i form av historia och samhällskunskap, man får det från föräldrarna i form av empati och medmänsklighet och man får det från sitt samhälle då man via jobb/fritidsintresse/etc. Träffat på personer på flykt från en diktator. Men det är tyvärr många i vårt avlånga land som någonstans brustit här och som ändå inte stödjer Ryssland och sväljer Rysska propagandan. Hur kan det komma sig?

Jo som lök på laxen så måste man nog vara lättlurad också, man kan kalla det för trög/dum/svagsint etc. Jag kan så klart inte veta vart du och Minnie brister, men uppenbart är att ni brister på alla punkter, detta oavsett vad ni säger och påstår. Man kan liksom inte, som ni gör, säga att man kan/förstår en sak och sedan skriva något som visar motsatsen.

Hade ni varit intresserade av att lyssna, lära och diskutera så hade säkert personer förklarat. Då hade ni tagit till er informationen och insett ert tidigare misstag. Men det är också uppenbart i tråden att denna täckmantel av ”vill bara diskutera, är bara av en annan åsikt, man måste kunna tycka olika” bara är just en täckmantel för att försöka sälja in propagandan.

Vi har redan diskuterat ditt påstående att ”nato krigshetsare och att Ukraina ska ge upp för att minska lidandet” men du verkar (inte helt oväntat om man läser texten ovanför) märkligt nog glömt bort den.

Men vi kör igen här är följdfrågor bara på ditt påstående i förra inlägget. Ska bli intressant att få svar på alla frågorna.

- Nato krigar inte mot Ryssland. Nato är en försvarsallians. Hur krigshetsar dom nu? Det är i princip inget land som a) har en diktator B) köper billig import från Ryssland, som intr stödjer Ukraina. Krigshetsar hela den fria värlen i Ukraina då?

- även om Nato skulle hetsa mot Ryssland, anser du att det rättfärdigar mördandet av kvinnor och barn? Systematisk förstörelse av kritisk infrastruktur?

- hur ska folkrätten och den internationell rätten skyddas om Ryssland hux flux kan invadera Europas största land med 40 miljoner invånare?

- om analogin är att ett starkt land kan göra vad de vill med ett svagare land så skulle du därmed vara OK med att världens starkaste militärmakt - USA. Tar över hela världen till ett land? utveckla gärna hur du vill bo i detta land.

- Ryssland har bedrivet öppet krig i
Afghanistan 1989
Tjetjenien 1994
Tjetjenien 1999
Georgien 2008
Ukraina 2014
Syrien 2015
Ukraina 2022
+ otaliga påverkansaktioner mot flera europeiska stater
Anser du inte man kan tycka att Ryssland till stor del hetsar, skapar konflikter, göder konflikter själv ?

- över 100 000 Rysska soldater är döda i kriget. Om du vill kan jag länka dig otaligt med filmer och videos på hur ryska män springer in i en säker död. Självklart dör Ukrainare också men det är inte ens i närheten av samma antal. Så vem är det som lider mestadels ? Sett till antalet döda och skadade så är det uppenbart att Ryssland tar störst förluster. Ryssland kan ju sluta kriga, så är det inte då Ryssland som förlänger sitt egna (och Ukrainas) lidande genom att kriga.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
och en till och 11 till
  • Laddar…
Minnie Mesola Minnie Mesola skrev:
Ja. Viktor är nog denna tråds bottennapp.
Problemet är att han muntras upp att skriva mera obegripligheter av andra, i normala fall, helt förnuftiga människor.
Det är inte stollarna som utgör faran, utan den tysta massan som tillastigandes låter det ske.

Minnie
Tack. Då har jag gjort någonting rätt
 
Enligt det ryska narrativet började konflikten med att Ukraina försvarade sig mot den ryska invasionen. Innan dess fanns det inga problem.
 
  • Gilla
erik_83 och 7 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Enligt det ryska narrativet började konflikten med att Ukraina försvarade sig mot den ryska invasionen. Innan dess fanns det inga problem.
DU glömde narrativt att
- Ryssland slåss mot homosexulla queer väst
- Amerikanska biolabs
- alla är nazister
- Man skyddar Donbas och Luhansk (genom att tvångsmobilisera dom och tvinga dom till att agera köttvåg)
- Ukraina har faktiskt en gång tidigare varit Rysskt.


Men den höga patetiska nivån uppstår när man lär sig att Det är så här rysk propaganda fungerar. Man bombar på med dumma påståendet med syftet att få svaga personer att tänka ”oj vad mycket anledningar, de är ju konstiga men något är nog rätt” och placera sanningen någonstans i samma fack. Då blir sanningen flytande och så har Ryssland agerar i decennier. Hur många ord har Ryssland för lögn nu igen? (Många)
 
  • Gilla
erik_83 och 10 till
  • Laddar…
Minnie Mesola
Viktor.J Viktor.J skrev:
Tack. Då har jag gjort någonting rätt
Nej. Kyss Karlsson.

Minnie
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.