Har köpt en Mitsubishi Hero LN25 och följer beskrivningen till punkt och pricka för att koppla upp den till wifi, men det går inte. Blir galen på det. Någon som vet vad som är fel? Någon som varit med om detta innan? Hur löser man det?
 
  • Skärmdump av Wi-Fi-inställningar på en smartphone med felmeddelande om internetanslutning och val för anslutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av Wi-Fi-inställningar på mobil, ansluten utan internet, en annan nätverk tillgänglig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan det bero på att du har 5G nätverk på din wifi router och värmepumpen kan bara ansluta till 2G?
 
Det verkar som om du har kopplat upp dig mot pumpen som man ska. När du öppnar pumpens app, kan du inte styra om till ditt wifi då?
Alltså när du är uppkopplad mot pumpen?
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Det verkar som om du har kopplat upp dig mot pumpen som man ska. När du öppnar pumpens app, kan du inte styra om till ditt wifi då?
Alltså när du är uppkopplad mot pumpen?
Nej det står i appen att den väntar på att jag ska koppla upp luftluften mot wifi.
 
S Srixon skrev:
Kan det bero på att du har 5G nätverk på din wifi router och värmepumpen kan bara ansluta till 2G?
Ingen aning. Kan inget sånt. Hur vet man det?
 
Har du scannat qr-koden efter att du har anslutit till pumpens WiFi? Alternativt gått till http://192.168.11.1/network med en webläsare efter anslutning?
(Om jag nu har hittat rätt bruksanvisning....)
 
  • Gilla
H-Thomasson
  • Laddar…
Googlade lite snabbt, kan bero på avsaknad av 2G.
"För att WiFi-lösningen ska fungera behöver du ett gränssnitt som är kompatibelt med din router, samt en aktiv internetanslutning. Se till att din router har 2,4 Ghz (frekvens) och WPA2 (säkerhet) innan du fortsätter. "

Du får helt enkelt kolla in inställningarna i din router.
 
Wifi hittar luftvärmepumpen, men när jag trycker på den så tror den typ att luftvärmepumpen är en router. Så det är inte konstigt att internet slutar funka. Hur länkar man samman dem? Har aldrig varit med om detta innan.
 
S Srixon skrev:
Googlade lite snabbt, kan bero på avsaknad av 2G.
"För att WiFi-lösningen ska fungera behöver du ett gränssnitt som är kompatibelt med din router, samt en aktiv internetanslutning. Se till att din router har 2,4 Ghz (frekvens) och WPA2 (säkerhet) innan du fortsätter. "

Du får helt enkelt kolla in inställningarna i din router.
Suck. Jag fattar inte sånt
 
M Förstagångsköparen skrev:
Wifi hittar luftvärmepumpen, men när jag trycker på den så tror den typ att luftvärmepumpen är en router. Så det är inte konstigt att internet slutar funka. Hur länkar man samman dem? Har aldrig varit med om detta innan.
Ja, den ansluter till det wifit, helt naturligt. Sedan ska du scanna en qr-kod på pumpen alternativt skriva in adressen som står ovan i en webläsare
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
S Srixon skrev:
Googlade lite snabbt, kan bero på avsaknad av 2G.
"För att WiFi-lösningen ska fungera behöver du ett gränssnitt som är kompatibelt med din router, samt en aktiv internetanslutning. Se till att din router har 2,4 Ghz (frekvens) och WPA2 (säkerhet) innan du fortsätter. "

Du får helt enkelt kolla in inställningarna i din router.
Om jag grejar i inställningarna så kommer säkert internet börja krångla istället
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Ja, den ansluter till det wifit, helt naturligt. Sedan ska du scanna en qr-kod på pumpen alternativt skriva in adressen som står ovan i en webläsare
Jag gör det. Men den säger att jag först måste ansluta till internet innan det funkar att skanna.
 
M Förstagångsköparen skrev:
Jag gör det. Men den säger att jag först måste ansluta till internet innan det funkar att skanna.
Om du menar bilden du la upp i första inlägget så ska du välja anslut bara denna gång
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
[länk]
T.o.m i denna ser jag att det måste vara 2G.
 
  • Guide för WiFi-anslutning av värmepump, krav specificerade, inga specialtecken i lösenord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.