7 512 läst · 53 svar
8k läst
53 svar
Koppla bort vanliga brytare
Tror det är en Fibaro (FGD-212) dimmer som kopplas utan nolla. Ser skumt ut men bilden är nog från manuelen..L Leif i Skåne skrev:
https://www.google.com/search?q=fib...ECAwQAw&biw=1366&bih=625#imgrc=6sAOfW1svIw0XM:
EDIT: hittade lite mer..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kollade på din länk och det är en koppling för glödljus, sätter man en LED måste man ha bypass annars släcks inte Led-lampan eller nolla framdragen för att kunna släcka utgången helt.leby skrev:
Det är detta som är min utgångspunkt. Spousal approval factor är ju dock lite högre på att behålla gamla brytarna. Men vet inte om det är 500/st jmf. 179/st enklare.J Jensa86 skrev:
En fjäder i gamla brytaren så kommer du kunna slå på hue tror jag. Men inte stänga av, men de är bättre än ett lock enligt mig. Jag har provat diverse modeller men inte så imponerad av de flesta. De är fördröjningar när man skall klicka vilket är irriterande. Däremot om man pratar saker som styrs på timer eller rörelse fungerar de flesta bra. Har nog ett 20tal Ikea trådfri, 10tal hue, sen lite diverse . Har andra märken, har även lite diverse nexa och liknande. Personligen gillar jag trådbundna system, men det krävs nybyggnation eller mycket spårning i väggarna. Pratar vi eftermontering skulle jag vilja ha mer multiknappar på väggen som kan styra fler funktioner. Lite begränsande med 2/4 knappar tycker jag.
Hur menar du med fjäder? Vad jag förstått så om du bryter strömmen till en hue så går den på fullt ös vit ljus när den får ström igen. Eller har jag missuppfattat?B larry78 skrev:En fjäder i gamla brytaren så kommer du kunna slå på hue tror jag. Men inte stänga av, men de är bättre än ett lock enligt mig. Jag har provat diverse modeller men inte så imponerad av de flesta. De är fördröjningar när man skall klicka vilket är irriterande. Däremot om man pratar saker som styrs på timer eller rörelse fungerar de flesta bra. Har nog ett 20tal Ikea trådfri, 10tal hue, sen lite diverse . Har andra märken, har även lite diverse nexa och liknande. Personligen gillar jag trådbundna system, men det krävs nybyggnation eller mycket spårning i väggarna. Pratar vi eftermontering skulle jag vilja ha mer multiknappar på väggen som kan styra fler funktioner. Lite begränsande med 2/4 knappar tycker jag.
Ja då kommer de slå på, men inte gå att stänga av. Så när de är panik kan du tända.