D09
bra-byggare skrev:
Ser fin ut så här på håll. Tänk dock på att större maskiner kräver större verktyg. En minigrävare kan man hantera ok om man ska fixa något, en större maskin kan kräva kranar, lastbilar, hög takhöjd i verkstaden och annat stort.

Jag sitter själv med en kranbil med tippflak där jag varje gång något behöver fixas tänker att jag borde byta ut till något mindre mer lätthanterligt och hyra en lastbil med kran från hyrlast när behovet av större grejor uppstår.
Ja. Det är sant. Stora maskiner behöver ännu större maskiner för att lagas 🤔
 
  • Gilla
Andreas Rosenkvist
  • Laddar…
Ja du läser tokigt :D
Lastaren får du kolla deras hemsida för pris och priset i annonsen är för kranklipparen om du samtidigt köper lastaren.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
och maskinen kostar närmare 250-300 tusen
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
dof skrev:
Ja du läser tokigt :D
Lastaren får du kolla deras hemsida för pris och priset i annonsen är för kranklipparen om du samtidigt köper lastaren.
Varför läser man alltid fel när något verkar bra 🤔😜
 
  • Gilla
oceanis
  • Laddar…
D09
image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vad tror ni om denna?

Mer rimligt om man inte ska blanda in banken samtidigt som jag börjat tveka lite..
 
D09 skrev:
Vad tror ni om denna?

Mer rimligt om man inte ska blanda in banken samtidigt som jag börjat tveka lite..
Nä, avstå den. Den är ju så otroligt misskött i det man med blotta ögat kan se så hur är den då i allt man inte ser.....??

Kolla även Mascus hemsida och leta då även i utlandet. Danmark brukar vara lite billigare än Sverige, England har bra priser men kostar mer att få transport hem.

Ibland dyker det upp några på Klaravik auktioner men priserna kan variera otroligt beroende på budgivarna och tidpunkten.
 
Redigerat:
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Miss skött menar du avskavd färg då eller ? Maskinen är från -02 och kostar 68000 kr då lär det finnas en del defekter och färg skav hellre en maskin med färg skav än en uppmålad skrot hög. Ska man se om maskinen är ok eller ej bör man vara på platsen och lyssna och provköra. Nu är det ju en liten maskin räcker den till det du ska göra ?
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
smurfen72 skrev:
Miss skött menar du avskavd färg då eller ? Maskinen är från -02 och kostar 68000 kr då lär det finnas en del defekter och färg skav hellre en maskin med färg skav än en uppmålad skrot hög. Ska man se om maskinen är ok eller ej bör man vara på platsen och lyssna och provköra. Nu är det ju en liten maskin räcker den till det du ska göra ?
Jadå. Storleksmässigt så bör den lösa det.
Tar lite längre tid bara.

Jag reagerar mer på maskiner som inte har en repa trots sina 10-15 år.

Men denna verkar svetsad i bom?

Lite slitet i larver?

Vad är det man reagerar på mer utifrån bilden?

Det är ett glapp på ca 20 000 sen så är man på 2004-2006 med hytt. Oftast bobcat

Hur står sig Volvo mot bobcat?

Denna har även defekt ( relä ) för vridning av bom i sidled. Om det nu är relät
 
D09
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Samma maskin bild. 2/2
 
Ser ingen svets på bilden men bilden är rätt dålig. Hytt är ju trevligt om man har tillräcklig höjd där maskin ska vara.
 
D09
oceanis skrev:
Nä, avstå den. Den är ju så otroligt misskött i det man med blotta ögat kan se så hur är den då i allt man inte ser.....??

Kolla även Mascus hemsida och leta då även i utlandet. Danmark brukar vara lite billigare än Sverige, England har bra priser men kostar mer att få transport hem.

Ibland dyker det upp några på Klaravik auktioner men priserna kan variera otroligt beroende på budgivarna och tidpunkten.
Är inne överallt och dammsuger känns det som 😂

Hittade denna men känns lurigt när man lämnar landet.. Varför vet jag inte.. Inte direkt så att försäljare här är mer ärliga ;)

http://www.mascus.se/entreprenadmaskiner/begagnade-minigravare-7t/caterpillar-304-cr/ojqdljjg.html

Denna fastnade jag lite för
 
D09
smurfen72 skrev:
Ser ingen svets på bilden men bilden är rätt dålig. Hytt är ju trevligt om man har tillräcklig höjd där maskin ska vara.
Kan ju vara jag som ser fel 😁


image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
smurfen72 skrev:
Miss skött menar du avskavd färg då eller ? Maskinen är från -02 och kostar 68000 kr då lär det finnas en del defekter och färg skav hellre en maskin med färg skav än en uppmålad skrot hög. Ska man se om maskinen är ok eller ej bör man vara på platsen och lyssna och provköra. Nu är det ju en liten maskin räcker den till det du ska göra ?
Om du anser att gravrost är avskavd färg så har vi nog olika referenser. Det är helt enkelt en mycket misskött maskin och absolut ingen maskin med enbart avskavd färg.
Titta på bilderna noggrant och gör dina bedömningar igen. En maskin som är så misshandlad är med största sannolikhet ingen maskin som har fått den service som en maskin ska ha. Den har ju uppenbart stått ute i ur och skur vinter som sommar.

För lite mer pengar hittar man välskötta maskiner som t.o.m har mindre timmar på timräknaren och där tidigare ägare kan garantera timmarna med serviceböcker och inte svamla om att man inte vet om timmarna stämmer som står på timräknaren.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09 skrev:
Är inne överallt och dammsuger känns det som 😂

Hittade denna men känns lurigt när man lämnar landet.. Varför vet jag inte.. Inte direkt så att försäljare här är mer ärliga ;)

[länk]

Denna fastnade jag lite för
Den maskinen såldes på Klaraviks Polska avdelning och priset du ser är startpriset. Den såldes för 135000 SEK plus moms.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.