O Odjuret skrev:
Tja bara för att jag inte tycker som du innebär inte att jag har fel. Intressant att du inte nämner koldioxiden något mer. Jag har efterlyst en mer nyanserad bild av det hela. Jag har inte förnekat att det finns några problem med miljön. Jag är väl medveten om problemet i Kina. Det är bra att de äntligen har börjat ta tag i miljöproblemen. Om det är internationella företags förtjänst eller inte spelar egentligen ingen roll. Men som jag skrivit tidigare problemet i Kina är inte koldioxiden, det är väl koloxiden som är en stor bov kan jag tänka mig. Dock är jag osäker på om koloxiden är den stora boven eller om det finns någon större. Det kanske du ar koll på? För där har jag ingen ordentlig koll. MEn jag tvivlar på att det är koldioxiden
Du behöver verkligen inte tycka som jag men jag vet ju inte vad du tycker öht? Vad exakt är det du önskar mer nyansering av? Vad är det i de vetenskapliga slutsatserna om klimatförändringar som är oklart? Om vi skall kunna diskutera måste du faktiskt precisera dig..därmed inte sagt att jag har alla svaren.

Koloxid (kolmonoxid) är ingen växthusgas utan en gas som uppstår vid ofullständig förbränning. Den är både smak och luktlös och dödligt farlig. Uppstår t.ex. om man stänger spjället i kakelugnen för tidigt.
Koloxid är ingen växthusgas utan koldioxid är den gas som bidrar mest till växthuseffekten. Koldioxid uppstår bl. annat från vår förbränning av fossil energi men det finns även andra utsläppskällor som t.ex avskogning.
Även vattenånga brukar nämnas som ett bidrag till växthuseffekten, när koldioxidhalten ökar skapas mer vattenånga.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
F
Jag förstår inte argumentet att man inte kan lita på forskningen för den är köpt och styrd av de med pengar. Hur fick trädkramarna pengar att i princip köpa en enad forskningskår? Att de mörka kapitalet styrt forskningen till det resultat vi har idag känns lika långsökt som att hävda att tobaksindustrin ligger bakom all forskning kring riskerna med rökning och aktivt motarbetat forskare som anser att lungcancer inte alls är kopplat till rökning.
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
KoW
Mikael_L Mikael_L skrev:
Men du kan väl fokusera på att svara på de andra frågorna jag ställde, jag gick ju dig tillmötes ...
Nu har du fått några dagar. Har du funderat klart på några svar på det jag ansåg som rena lösa konspirationsteorier ifrån dig.
Eller var det bara lite skrammel i kastrullerna, som vi kan ta och glömma nu?
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
L
Så Donald Trump vill flyga till månen, tydligen. Men nu kan man kanske ta bilen? SpaceX har skickat upp en elbil i "rymden". Eller har de?
 
L
Mitt intresse för UFO frågan har gett tusentals timmar av lyssnande på UFO- konferenser och poddar.
Ställ dina intelligenta frågor kring UFO och utomjordingar, så svarar jag vad de säger, samt mina egna kommentarer till dessa påståenden.
 
F Freddedan skrev:
Att de mörka kapitalet styrt forskningen till det resultat vi har idag känns lika långsökt som att hävda att tobaksindustrin ligger bakom all forskning kring riskerna med rökning och aktivt motarbetat forskare som anser att lungcancer inte alls är kopplat till rökning.
Nja, det här var ju inte långsökt, utan tvärtom faktiskt bevisat att tobaksindustrin gjorde just det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.