Nissens Nissens skrev:
Han borde ju sagt till kommunen tidigare att han ville investera i att köpa marken, men det tåget har ju gått nu.
Jag trodde att jag skrivit detta tidigare att jag anmält intresse till kommunen att köpa marken men att man avslog detta då även grannen ville köpa.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Håkan V och 7 till
  • Laddar…
Jo, du hade det men eftersom vissa Göteborg…medlemmar själva väljer vad som hänt eller inte spelar det ingen roll eftersom du är bitter ”Ove” som springer runt och punktmarkerar grannen och anmäler varje gång han släpper en rökare..
 
P PerGrata skrev:
Jag trodde att jag skrivit detta tidigare att jag anmält intresse till kommunen att köpa marken men att man avslog detta då även grannen ville köpa.
Varför avslog man med motiveringen att grannen ville köpa? Motiveringen är konstig. Det är väl bara att be om att få in bud på marken i så fall.

Kan du inte ta det beskedet och skicka in tillsammans med de andra handlingarna och fråga varför grannen fått köpa när det du tidigare nekats med motiveringen att det finns flera intressenter.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
H HenrikHuslöse skrev:
Varför avslog man med motiveringen att grannen ville köpa? Motiveringen är konstig. Det är väl bara att be om att få in bud på marken i så fall.

Kan du inte ta det beskedet och skicka in tillsammans med de andra handlingarna och fråga varför grannen fått köpa när det du tidigare nekats med motiveringen att det finns flera intressenter.
Jag fick känslan av att man valde att behålla marken förra gången för att slippa undan strul och diskussion som bara skulle innebära jobb för handläggaren.
Misstänker också att kommunen resonerade som att tiden eventuellt skulle hjälpa till så att det blev ett enklare beslut.
Jag godtog detta eftersom nyttjandet varit det primära och att det inte innebar några formella inskränkningar gentemot hur det varit tidigare.
Edit:
Ja hittills har kommunen fått rätt. Processen blev ju okomplicerad den här gången och så säger man att man inte visste/trodde att jag var spekulant.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.