Det stämmer. Första versionen av appen i Android kommer varken innehålla notifieringar eller förbättrad visning av bevakningar men så fort vi har förbättrat bevakningssidan i mobilen så kommer den även att bli användbar i appen. I dagsläget finns den funktionen inte ens i vanliga sajten annat än om du går in på http://www.byggahus.se/forum/usercp.php där den ser förskräcklig ut.
 
Per Eskilsson skrev:
Vi tycker inte vi sett någon minskning i aktivitet sedan Tapatalkstödet försvann.
Det måste väl ha blivit en minskning nu, nästan alla trådar och forumdelar jag besöker har blivit mindre aktiva sedan apparna blev portade :| eller är det bara en känsla :x
 
Jag tycker också att det verkar vara färre inlägg nu generellt sett. Men det kanske är normalt för årstiden?
 
Jag har inte gjort ett enda inlägg och knappt läst sen tt stödet försvann och jag kommer inte göra fler inlägg efter detta heller. Mobilsidan är totalt värdelös.
 
  • Gilla
Freddex
  • Laddar…
Det är tråkigt att höra. Vad är det som gör mobilsidan värdelös/vad är det som fungerar dåligt? Vilken mobiltelefon använder du?
 
Den är seg. Den ser trist ut och den saknar massor av det jag gillar med tt typ notifikationer osv. Använder Samsung galaxy note 3
 
Per Eskilsson skrev:
Det är tråkigt att höra. Vad är det som gör mobilsidan värdelös/vad är det som fungerar dåligt? Vilken mobiltelefon använder du?
När man söker där, hittar en tråd man vill läsa, och sedan backar tillbaka så kommer man inte till sökresultatsidan.
En grej jag noterade, och retade mig på idag.
 
  • Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
När man går tillbaka efter att ha läst en tråd hamnar man högst upp i listan över trådar och inte där man gick in i tråden för att kunna fortsätta där man var. Naxus 7 med android 5.
 
  • Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
Jag förstår inte denna förvåning över att mobilsajten är dålig. Man behöver inte ens jämföra BH-appen/Tapatalk med mobilsajten sida vid sida, utan det står klart långt innan att mobilsajten ligger ljusår efter BH/TT. Den är inte en acceptabel ersättare, om det nu var tanken när TT stängdes ned.
 
  • Gilla
Drömhus2012 och 1 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Jag tycker också att det verkar vara färre inlägg nu generellt sett. Men det kanske är normalt för årstiden?
Jag tycker också aktiviteten sjunkit en hel del. Även min egen. På gott och ont kanske.

Konstigt att inga andra forum stängt ner tt...
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
AnneFi
Jag tycker inte att mobilsajten flyter på alls.
den är så jobbigt och klumpig att använda att jag hellre använder fullversionen i mobilen
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Jag stör mig på att jag kommer till sista inlägget i, för mig, obesökta trådar.
Men många trådar jag prenumererar på kommer jag till första inlägget @#$#@@...
Jobbigt tex. I "värsta elkopplingen" som jag följer.
 
cust3000 skrev:
Jag stör mig på att jag kommer till sista inlägget i, för mig, obesökta trådar.
Men många trådar jag prenumererar på kommer jag till första inlägget @#$#@@...
Jobbigt tex. I "värsta elkopplingen" som jag följer.
Du kan själv ändra så att du alltid kommer till "Första olästa" under Inställningar > Redigera profil. I dagsläget måste du tyvärr byta till desktopvarianten för att utföra ändringen.
 
Redigerat:
Bo.Siltberg skrev:
Jag förstår inte denna förvåning över att mobilsajten är dålig. Man behöver inte ens jämföra BH-appen/Tapatalk med mobilsajten sida vid sida, utan det står klart långt innan att mobilsajten ligger ljusår efter BH/TT. Den är inte en acceptabel ersättare, om det nu var tanken när TT stängdes ned.
Mobilsajten funkar ganska bra iphones (vilket de flesta av våra besökare har) men tyvärr mindre bra i androidmobiler. Det allra största problemet i android är att det man hoppar högst upp när man backar tillbaka. Vi har fortfarande inte hittat vad felet beror på men vi hoppas kunna åtgärda det inom kort. Ber om ursäkt för besväret.
 
Per Eskilsson skrev:
Du kan själv ändra så att du alltid kommer till "Första olästa" under Inställningar > Redigera profil. I dagsläget måste du tyvärr byta till desktopvarianten för att utföra ändringen.
Nja...
Förklara då varför jag kommer till första olästa i en del trådar jag prenumererar på...?
Och de trådar jag inte prenumererar på kommer till sista inlägget?
Och en del från början. .?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.