Nu får ni väl lugna ner er lite. Det här är ju precis en fråga för ett forum!

Även om jag tycker att det är bättre att ställa poolen på marken så har ju TS gjort ett gediget jobb, en serlös ritning med hållfasthetsberäkning, och nu vill han ha input på förslaget. Dessutom så tar ju TS åt sig av kommentarer och svarar med goda argument. Vad mer kan man begära?
 
  • Gilla
LevaLivet och 5 till
  • Laddar…
A
Janus82 Janus82 skrev:
Nu får ni väl lugna ner er lite. Det här är ju precis en fråga för ett forum!

Även om jag tycker att det är bättre att ställa poolen på marken så har ju TS gjort ett gediget jobb, en serlös ritning med hållfasthetsberäkning, och nu vill han ha input på förslaget. Dessutom så tar ju TS åt sig av kommentarer och svarar med goda argument. Vad mer kan man begära?
Han har gjort en halv lekmannamässig hållfasthetsberäkning genom att använda svenskt träs verktyg utan förståelse för antaganden och begränsningar. Ingenstans finns dimensionering av plintar, bärlinor, den ingående utbredda lasten är för låg under poolen, etc. Det är helt ok att jobba på det sättet när det är mycket liten eller ingen risk för personskador. Med de stora massor som är inblandade här kan konsekvenserna av en felaktigt dimensionerad konstruktion bli katastrofala, varför trådskaparen bör inse sin begränsade tekniska kunskap, och göra jobbet ordentligt. Inte cherry-picka inlägg i linje med hans intresse på ett forum.
 
  • Gilla
AG A
  • Laddar…
Vad du än gör, förankra den inte i huset.
Blir glad stomljud av pumpar mm.
Min far ställde sin på altanen, det slutade med att vi fick kapa upp och sätta poolen direkt på mark.
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Janus82 Janus82 skrev:
Nu får ni väl lugna ner er lite. Det här är ju precis en fråga för ett forum!

Även om jag tycker att det är bättre att ställa poolen på marken så har ju TS gjort ett gediget jobb, en serlös ritning med hållfasthetsberäkning, och nu vill han ha input på förslaget. Dessutom så tar ju TS åt sig av kommentarer och svarar med goda argument. Vad mer kan man begära?
Driver du med oss?
 
  • Gilla
Anonymiserad 358496
  • Laddar…
A
Hur går det, haft ihjäl nån än?
 
Redigerat av moderator:
Stabilt som fan. Har inte rört sig någonting. Efter sommaren ska jag skruva loss " inspektionsplankorna" och så tänkte jag skriva nån rad om konstruktionen...
 
  • Gilla
Anonymiserad 358496 och 1 till
  • Laddar…
A
C Christer Bill skrev:
Stabilt som fan. Har inte rört sig någonting. Efter sommaren ska jag skruva loss " inspektionsplankorna" och så tänkte jag skriva nån rad om konstruktionen...
Härllgt, håller tummarna för dig!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.