nikasp
E El-Löken66 skrev:
Kata strof.
Men vad var felet med pumpen, vad den lite. Trött o frusen bara?
Om du kollar min screenshot tidigare så verkar den ha inbyggd
E El-Löken66 skrev:
Kata strof.
Men vad var felet med pumpen, vad den lite. Trött o frusen bara?
Om du läser min screenshot så startar den inte genast utan kör nån förvärmning i fem minuter innan start.
 
  • Gilla
Panor82
  • Laddar…
Morsansgrabb Morsansgrabb skrev:
Absolut. Systemet var tömt, det här hände när vi startade igång det. Nåt hade hänt/hände med den här slangen i köket. Med ett torp behöver man ingen annan hobby. Man får nog att göra ändå.
Ser ut som slangarna till IKEA´s vattenkranar.
 
D Daniel__s skrev:
smartstyrning att den enbart går (underhållsvärme) när temperaturen går under 0
Det krävs inget smart för det. Varje värmefläkt med självaktning har frostvakt för just detta ändamål.
Barnen gråter för att det är kallt i stugan? Eller för att pappan är så panikslagen?
 
  • Gilla
MONTREAL och 4 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Det krävs inget smart för det. Varje värmefläkt med självaktning har frostvakt för just detta ändamål.
Barnen gråter för att det är kallt i stugan? Eller för att pappan är så panikslagen?
Det var skrivet lite med glimten i ögat. Barnen grät aldrig, och pappan var inte panikslagen heller. Men fick många bra trevliga tips och tillrop här.
 
  • Gilla
  • Haha
Dortmunder DAB och 6 till
  • Laddar…
Lugna ned dig med en whiskey.
Blir knappast värre.
 
  • Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
Morsansgrabb Morsansgrabb skrev:
Mjoo. Men det blir dyrt, man är ju inte gjord av pengar precis.
Jag kör en sensibo sky i fritidshuset och den fungerar helt ok. Den slår på lvp till 14˚ när tempen går under 11 och slår av lvp när tempen uppnår 14˚
 
  • Gilla
Morsansgrabb
  • Laddar…
Kashew Kashew skrev:
Jag kör en sensibo sky i fritidshuset och den fungerar helt ok. Den slår på lvp till 14˚ när tempen går under 11 och slår av lvp när tempen uppnår 14˚
Jovisst kan man göra så men kostar pengar.... sen kan det ju bli fel på en uppvärmning samt att en rördragning kan vara gjord så att kylan ändå fryser rör.

Men att lämna vattnet på i Norrland, Nordanstig står det, och inte tappa ur vattnet på hösten verkar ju klart äventyrligt. Det blir nog ett "fnys" från ett försäkringsbolag om skadan anmäls.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.