Ser ju inte helt hopplöst ut:

Arrived at Delivery Facility in ARLANDA - SWEDENARLANDA - SWEDEN09:05
 
MathiasS skrev:
Ser ju inte helt hopplöst ut:

Arrived at Delivery Facility in ARLANDA - SWEDENARLANDA - SWEDEN09:05
Levererat och klart, ibland fungerar visst logistiken rätt bra. 2 dagar från pickup i hongkong till leverans till dörr här i Stockholm. Får återkomma med lite bilder ikväll.
 
Tog drygt 14 dagar att få min provbeställning från Kina... En femwattare och en trewattare.

http://www.aliexpress.com/item/Free...white-3W-LED-Ceiling-downlight/705461934.html

Ska testa dem ikväll och se om de är till belåtelse. Första intrycket är en betydligt sämre byggkvalitet (plast) jämfört med de jag beställde förra gången (i aluminium och som tyvärr hade ett gulgrönt ljus)

LEDs.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
jeppeknaster skrev:
Tog drygt 14 dagar att få min provbeställning från Kina... En femwattare och en trewattare.
Denna provbeställning med bara ett ex per lampa, hur gör du den? Vad får du betala?
 
Totalt 22 dollar. Det är bara att maila säljaren och be att få beställa provex. Inga problem. Tänk på att de ska ha ett RA-index över 80 för att färgåtergivningen ska bli bra. Återkommer med åsikter när jag testat dem
 
Hur gick det för er jeppeknaster och MathiasS? Hur ni provat ikväll eller?
 
Öppnat en kartong. Väl förpackat. Armatur i alu som är vitmålad. Kylfläns sitter lite löst, man kan fundera på hur den fungerar. Billiga kablar, väldigt enkel låda till drivern. Får återkomma med bilder, behöver jobba....
 
Japp, nu har jag testat ordentligt och jag kan säga att jag är väldigt nöjd:) Som jag nämnde tidigare köpte jag ett antal kinaspottar för några månader sedan. Dessa hade en grymt fin byggkvalitet men ljuset var betydligt sämre med en gulgrön ton. Efter det har jag lärt mig att CRI eller RA-talet ska ligga på minst 80 och dessa låg uppenbarligen under det.

På bilderna nedan ser man väldigt tydligt skillnaden mellan denna spot och de jag fick hem från Kina idag (en femwattare och en trewattare med lite plastig, men helt ok byggkvalitet och riktigt fint ljus)

DSC_4577.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

3-wattaren med gulgrönt ljus

DSC_4578.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

3-wattaren med fint ljus

DSC_4600.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här ser man tydligt det gulgröna skenet från mittenspotten

DSC_4589.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

5-wattaren

DSC_4590.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

3-wattaren

DSC_4591.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

3-wattaren med gulgrönt ljus

Den liggande bilden är 3-wattsbilden igen, vet dock inte varför den är där och varför den ligger ner:)
 
  • DSC_4590.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
likblek och 1 till
  • Laddar…
Jeppeknaster

Är dom du testat nu fasta eller vinklingsbara?
 
Samtliga är vinklingsbara. 30 grader tror jag. Varmvitt ljus och 45 graders spridningsvinkel på ljuset.
 
Härligt! Då sett vi fram emot MathiasS recension av sitt köp!
 
jeppeknaster skrev:
[bild]
5-wattaren
Är det en synvilla eller har den en rödaktig aura runtom?
 
Det är nog en synvilla :)
 
  • Gilla
MB77
  • Laddar…
Jeppeknaster står säkert men hittar det inte... Vilka spottar är det på bild i inlägg 203 den bra alltså! Finns det länk
 
Kromo

Kolla inlägg 198...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.