Status
Tråden går ej att kommentera.
Stoppable skrev:
Vill inte gå ut med namn än. Men det är ingen nobody om vi säger så.
Rättsskydd precis. 20% är bättre än 100% :)
Nu vill du ju inte gå ut med namn vilket jag respekterar fullt men om advokatfirman skulle vara rikstäckande/finnas i Göteborgsområdet får du gärna skicka ett privat meddelande här på byggahus till mig med företagsnamnet. Vi är verkligen i behov av att prata med någon om vårt köp, jag håller på att gå in i väggen... Lovar såklart att inte avslöja det så det kan sättas i samband med dig. Men en dålig advokat ovanpå allt annat just nu vore för mycket.
Även Lolle om du känner till nån i Göteborg och vill tipsa så är all hjälp välkommen...
 
S
Lane skrev:
Nu vill du ju inte gå ut med namn vilket jag respekterar fullt men om advokatfirman skulle vara rikstäckande/finnas i Göteborgsområdet får du gärna skicka ett privat meddelande här på byggahus till mig med företagsnamnet. Vi är verkligen i behov av att prata med någon om vårt köp, jag håller på att gå in i väggen... Lovar såklart att inte avslöja det så det kan sättas i samband med dig. Men en dålig advokat ovanpå allt annat just nu vore för mycket.
Även Lolle om du känner till nån i Göteborg och vill tipsa så är all hjälp välkommen...
Tyvärr så är advokatfirman inte rikstäckande. Jag önskar dig all lycka och har du frågor funderingar så hör av dig. Börjar få mycket kött på benen. :)
 
Lane skrev:
Nu vill du ju inte gå ut med namn vilket jag respekterar fullt men om advokatfirman skulle vara rikstäckande/finnas i Göteborgsområdet får du gärna skicka ett privat meddelande här på byggahus till mig med företagsnamnet. Vi är verkligen i behov av att prata med någon om vårt köp, jag håller på att gå in i väggen... Lovar såklart att inte avslöja det så det kan sättas i samband med dig. Men en dålig advokat ovanpå allt annat just nu vore för mycket.
Även Lolle om du känner till nån i Göteborg och vill tipsa så är all hjälp välkommen...
Finns ingen som verkar i både skåne och göteborg som jag kan rekommendera. Jag är förvisso kräsen men skulle jag rekommendera någon att företräda mina närmaste gällande fastighetsrätt eller entreprenadjuridik så finns det bara ett 20 tal i landet som kan komma ifråga varav egentligen bara 7-8 st tar på sig ärenden numera.

Är man inte lika kräsen så finns erfarna advokater eller jurister i alla större städer.

Skickar ett PM till dig senare Lane. Annars får du fråga här, det finns flera med kunskaper eller "kött på benen" även här.
 
Tycker uppriktigt syn om er. En egen besiktningsman som man själv valt ut, eller själv kollat huset utan bara litat på säljaren och hans reklam. Då har ni nog en mycket brant uppförsbacke som ni troligtvis aldrig kommer att vinna, möjligen några små delsegrar men det kommer att bli dyrköpta sådana.
 
Stoppable skrev:
Det var jag som anlitade besiktningsmannen men mäklaren rekommenderade honom till mig.
Betalade nästan 9000kr för besiktningen.
Nä jag tror inte heller att man kan göra så mycket åt besiktningsmannen men detta är lite konstigt.
Dräneringen som fanns på huset innan vi dränerade om var bara ner till 30cm och det var takpapp.
Besiktningsmannen såg takpappen då det stack upp lite från väggen men han kommenterade inte det överhuvudtaget.
Säger en del om honom...
Hur var dräneringen gjord?
 
Stoppable skrev:
Det var jag som anlitade besiktningsmannen men mäklaren rekommenderade honom till mig.
Betalade nästan 9000kr för besiktningen.
Nä jag tror inte heller att man kan göra så mycket åt besiktningsmannen men detta är lite konstigt.
Dräneringen som fanns på huset innan vi dränerade om var bara ner till 30cm och det var takpapp.
Besiktningsmannen såg takpappen då det stack upp lite från väggen men han kommenterade inte det överhuvudtaget.
Säger en del om honom...
Har inte besiktningsmannen någon försäkring? Besiktningsmannen vi anlitade när vi köpte hus hade nån typ av försäkring som skulle täcka upp för om han gjort något fel eller missat något. Inte för att jag tror att den skulle ha hjälpt oss om han klantat sig...
 
S
charta77 skrev:
Hur var dräneringen gjord?

Enligt säljaren så hade de nydränerat vintern 2011.
Den faktiska dräneringen som låg där var bara för syns skull.
De HADE dränerat men de ha bara grävt 30cm ner och lagt ner rören samt satt takpapp mot väggen.
Alltså inget isodrän eller liknande.

På vissa hus räcker det kanske med 30cm, men då är det hus utan källare.

Rakt igenom lurendrejeri.
 
S
noone70 skrev:
Har inte besiktningsmannen någon försäkring? Besiktningsmannen vi anlitade när vi köpte hus hade nån typ av försäkring som skulle täcka upp för om han gjort något fel eller missat något. Inte för att jag tror att den skulle ha hjälpt oss om han klantat sig...
Jodå de har försäkring som täcker upp till 2 år efteråt, men det är svårt att komma åt besiktningsmän samt att han slutade svara i telefonen när jag hade ringt några gånger.
 
Stoppable skrev:
Jodå de har försäkring som täcker upp till 2 år efteråt, men det är svårt att komma åt besiktningsmän samt att han slutade svara i telefonen när jag hade ringt några gånger.
Ring hans chef ( om han har någon) :)
 
S
noone70 skrev:
Ring hans chef ( om han har någon) :)

Tro mig jag försökte, men han var på semester hela tiden. i 2 månader. Troligt va?
 
Du kommer förlora tjej barn och skilja dig samt driva en smärtsam lång process där du alldrig kommer bli nöjd med utfallet.

Mitt tips är att
Alternativ 1 du koncentrerar dig på ert kommande barn och börjar lösa problemen på huset.

Alternativ 2 koncentrerar dig på ert kommande barn och säljer huset.

Du kommer till 99 procent aldrig få den upprättelse som du vill ha.

Jag har varit i ungefär samma hopplösa sits... Jag valde alt 1.. Idag (ca 3år senare) börjar vi få styr på skutan och jag har bra kontakt med kidsen o frugan...

Lycka till
 
  • Gilla
-MH- och 3 till
  • Laddar…
S
Min sambo är med på noterna även min lilla dotter:) skulle jag sälja huset i detta skicket så förlorar jag enormt mycket pengar.
 
Någon klok här på BH skrev förut att det är stor skillnad på att ha rätt och att få rätt....bra att tänka på innan man lägger pengar och kraft på en tvist.....
 
  • Gilla
LGG-01
  • Laddar…
förstår inte varför alla försöker få TS att skita i allt och leva med att ha blåst än att kanske försöka få upprättelse, är ni så mjuka i själen att ni verkligen drar er för att processa mot någon där ni kanske inte vinner. om fler människor vore som trådstartaren som faktiskt tar upp en strid mot usla mäklare och "köpta" besiktningsmän så hade nog marknaden sett hellt annars ut.
 
  • Gilla
Swappe och 6 till
  • Laddar…
Lutte skrev:
förstår inte varför alla försöker få TS att skita i allt och leva med att ha blåst än att kanske försöka få upprättelse, är ni så mjuka i själen att ni verkligen drar er för att processa mot någon där ni kanske inte vinner. om fler människor vore som trådstartaren som faktiskt tar upp en strid mot usla mäklare och "köpta" besiktningsmän så hade nog marknaden sett hellt annars ut.
Helt rätt!

Precis vad jag menade med ett av mina föregående inlägg i tråden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.