H
Ja, det är ju inte direkt förvånande. Om en person mår dåligt på arbetsplatsen och blir sjukskriven under del av eller hela karenstiden, hur räknas det då? Är det 45 dagar karens utan ersättning som bara räknas eller kan sjukskrivningen ingå i de 45 dagarna?
 
Säger man upp sig utan att ha nytt påskrivet? Bekant fick reda på att det var stort sett klart med ny anställning så hen sade upp sig och sedan blev det inget nytt jobb så arbetlös ett tag utan ersättning från a-kassan på ett tag.
 
thomas_7 skrev:
Kanske skulle dubbelkollat men i slutändan spelar det ungen roll då banken har sagt okej med de befintliga förutsättningarna. Vi har inte mörkat något för banken vilken känns bra.
Som jag förstått det så har din sambo nekats att ta ut semestrar under uppsägningen.
Det innebär ju att arbetsgivaren måste ersätta dessa dagar genom en kontantbetalning vid anställningens slut.

Dessa pengar kan ju vara ett bra bidrag att leva på, om det skulle uppstå några dagars karensdag i arbetslöshetsförsäkringen. ;)
 
roland53 skrev:
Som jag förstått det så har din sambo nekats att ta ut semestrar under uppsägningen.
Det innebär ju att arbetsgivaren måste ersätta dessa dagar genom en kontantbetalning vid anställningens slut.

Dessa pengar kan ju vara ett bra bidrag att leva på, om det skulle uppstå några dagars karensdag i arbetslöshetsförsäkringen. ;)
Precis! Hon har 30 semesterdagar vilket är 6 veckor så det blir ett fint tillskott :)
 
Det låter som ni skött det hela på allra bästa sätt Thomas_7!
Och jag och alla här är stolta och glada att vi har fått hjälpa till i era funderingar :)

Men oj vad nyfiken jag är på vad som ligger bakom :surprised:

Lycka till med det nya huset, och med sambons nya jobb!
 
  • Gilla
HEM2121
  • Laddar…
Grattis till sambon!

Se till att få ett påskrivet papper på nya jobbet! Bra att ha för säkerhets skull.
 
Tycker hon ska vänta med uppsägningen. I alla fall nämn inget för banken för då kommer dom bara räkna på din lön och antagligen inget lån om du inte tjänar väldigt bra. :) hoppas de ordnar sig
 
Fredrik86 skrev:
...I alla fall nämn inget för banken för då kommer dom bara räkna på din lön och antagligen inget lån om du inte tjänar väldigt bra...
Du är lite sent ute med dina råd ;)

thomas_7 skrev:
...
Vår bankkontakt tyckte det var väldigt bra att vi ringde och sa som det var. Bankkontakten sa att ifall det mot förmodan skulle bli några problem i övergångsfasen mellan jobben (som är precis vid överlåtandet) så är det bra att hon redan vet hur det gått till...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.