Bowman Bowman skrev:
Den fortsatte kämpa emot och gå upp och ner i varvtal, fick inte ut nåt av det. Med mina kunskaper dvs :)
I din gamla förknasare kan det vara skit i munstycken och om din nya är kinatillverkad så kan det vara fel munstycken
 
Bowman
returen returen skrev:
I din gamla förknasare kan det vara skit i munstycken och om din nya är kinatillverkad så kan det vara fel munstycken
Verkstaden gjorde rent förgasaren, även jag plockade isär den och alla små hål osv var rena och fina.
 
Bowman Bowman skrev:
Verkstaden gjorde rent förgasaren, även jag plockade isär den och alla små hål osv var rena och fina.
gjordes en ultraljudsrengöring?
brukar bli bättre då
 
Bowman
returen returen skrev:
gjordes en ultraljudsrengöring?
brukar bli bättre då
Nej tvivlar på det.
 
Det har hänt mig också men jag har klippt och felet har försvunnit vid belastning. Om jag var du skulle jag klippa, den går ju.
 
Bowman
Kexets Kexets skrev:
Det har hänt mig också men jag har klippt och felet har försvunnit vid belastning. Om jag var du skulle jag klippa, den går ju.
Den fortsätter att varva upp och sen ner även vid klippning.
Men visst får jag inte ordning på den får den väl användas halvspretiga tills det inte går mer.
Den skall bara användas där roboten inte kan ta typ.
 
Cheesen
Bowman Bowman skrev:
.
Den skall bara användas där roboten inte kan ta typ.
Aaahaaa! Den är svartsjuk.
 
  • Haha
  • Gilla
returen och 3 till
  • Laddar…
Har haft likadant problem, det var när den lilla fjädern som bromsar reglaget på förgasaren hade hoppat av. Vet inte vad den gör men den måste sitta fast.
 
  • Gilla
Bowman
  • Laddar…
Bowman Bowman skrev:
Den fortsatte kämpa emot och gå upp och ner i varvtal, fick inte ut nåt av det. Med mina kunskaper dvs :)
Det verkar som att du inte påverkat spjället direkt utan någon av regulatorarmarna.
Jag misstänker att det är något i regulatorn som felar trots allt.
 
Bowman
Cheesen Cheesen skrev:
Aaahaaa! Den är svartsjuk.
Antagligen 😂
 
Bowman
I InsidersUnited skrev:
Har haft likadant problem, det var när den lilla fjädern som bromsar reglaget på förgasaren hade hoppat av. Vet inte vad den gör men den måste sitta fast.
Nu har jag lämnat den till en annan verkstad igen, men förvånar mig inte om det är nåt sånt :)
 
  • Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
Bowman
S Stubai skrev:
Det verkar som att du inte påverkat spjället direkt utan någon av regulatorarmarna.
Jag misstänker att det är något i regulatorn som felar trots allt.
Ja säkert så, återkommer till tråden om den någonsin kommer igång igen :)
 
  • Gilla
Cheesen
  • Laddar…
Bowman
Fixad, enligt den nya gubben som lagade, byte av fjädern till varvtalsregulatorn.

Imponerande att inte en stor auktoriserad klippoverkstad löste det..
Jaja dom lurade ju mig att bränna 40kkr på en robot istället. Det kanske var planen :)
 
  • Gilla
  • Haha
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
Bowman Bowman skrev:
Fixad, enligt den nya gubben som lagade, byte av fjädern till varvtalsregulatorn.

Imponerande att inte en stor auktoriserad klippoverkstad löste det..
Jaja dom lurade ju mig att bränna 40kkr på en robot istället. Det kanske var planen :)
Riktigt uselt av en auktorisera verkstad att inte veta bättre.
Fjäderbyte tar en kvart och fjädern kostar inte många kronor. Här verkar det som att de gjort en förgasare (istället för höna) av en fjäder.
Pinsamt för dem att byggahus är bättre på felsökning än vad de är :)
 
  • Gilla
Bowman
  • Laddar…
Bowman
S Stubai skrev:
Riktigt uselt av en auktorisera verkstad att inte veta bättre.
Fjäderbyte tar en kvart och fjädern kostar inte många kronor. Här verkar det som att de gjort en förgasare (istället för höna) av en fjäder.
Pinsamt för dem att byggahus är bättre på felsökning än vad de är :)
Japp. Jäkla klåpare.
Jag borde kunnat få till det med, men det är svårt när man inte har koll på hur det skall funka eller se ut när det funkar. (Eller tycker det är tråkigt) :)
 
  • Haha
Stubai
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.