Vad tror ni här på forumet om att använda detta klinkers på en balkong/altan?
 
Mikael_L
Det finns keramik som är godkänt för minusgrader, likaså fix och fog såvitt jag förstått.
Stabilt underlag, så det inte svajar och plattorna bryts loss.

Så borde det gå bra.
 
Jag ska med lägge Biltemas garageklinkers i garaget samt groventrén i källaren.
Vi säljer en hel del saker till Biltema och jag rådrågade dom lite innan. Dom sa att det är ett riktigt fint klinker. Finns mycket annat som är av mindre bra kvalité dock.
Någon som har bilder på sitt Biltema golv?
 
jag hade redan hunnit köpa 2k färg till mitt garage (biltemas ;-) Men har ändå varit och spanat på deras kakel. Det finns en två kulörer.

Speciellt den ljusa skulle jag kunna lägga i ett badrum utan att skämmas !
I ett garage skulle det blir hur snyggt som helst.

Jag har dock dragit mig då jag har 74m2 garage. det tillkommer ju fix och fog + jobbet. som det onekligen blir lite mera jobb än att rolla ut färg.

Så det blir färg denna ggn, men om en sådär 5-10 år ifall färgen inte hållt så blir det kakel.
 
jag har inhandlat 50m2 garageklinker från biltema som ska läggas men det blir nog om ca en månad... antar att ni inte vill se bild på klinkret i kartong:D
 
jag har lagt biltemas garageklinker den mörkare varianten. Har lagt ca 40 kvm. Håller på att sätta sista biten på sockeln (leca).

Bifogar en bild till helgen.
 
Berka81 skrev:
jag har lagt biltemas garageklinker den mörkare varianten. Har lagt ca 40 kvm. Håller på att sätta sista biten på sockeln (leca).

Bifogar en bild till helgen.
Perfekt!!
Mycket talar för att även jag ska lägga deras klinker när vi bygger hus och garage nu till våren/sommaren. Har dock ej bestämt mig för den mörka eller ljusa kulören(verkar bara finnas den mörka på Biltemas hemsida?).
 
F
Xanadu skrev:
Perfekt!!
Mycket talar för att även jag ska lägga deras klinker när vi bygger hus och garage nu till våren/sommaren. Har dock ej bestämt mig för den mörka eller ljusa kulören(verkar bara finnas den mörka på Biltemas hemsida?).
Har samma dilemma. Den ljusa är överlägsen ur meksynpunkt då ett ljust golv är att föredra men ser antagligen förjävlig ut efter ett par års oljesölande. Jag lägger nog mörkt längst in i garaget och som en ram runt om och ljust i mitten för att få ett ljust mekgolv. Helst skulle jag vilja ha mekgolvet i mitten (ca 3x5m) helt i plan (inom en halv mm eller nåt sånt) med en blank hård epoxi som man flyter upp till klinkerhöjd. Nån som vet om det är genomförbart och vad det skulle kosta?
 
på med golvlack borde ju funka, men finns ju speciella grejer för att skydda klinkersgolvet!
 
Registrerade mig när jag såg att ni diskuterade garagekakel från Biltema. det är billigt och säkert bra, men behäftat med en retligt fel.
Jag håller just nu att lägga ett garagegolv och ville ha det schackrutig, ljust och mörkt klinker. Upptäckte genast att det skiljer ca 2 millimeter i storlek mellan ljust och mörkt klinker.
Inget problem när man ska lägga bara en färg, men jobbigt när man vill ha det schackrutigt.
Det går att centrera de mindre plattorna men det är ganska krångligt för en nybörjare.
 
Beklagar att jag inte laddat upp nån bild som utlovat, men har kommit en hel del saker emellan vilket gjort att jag ännu inte hunnit foga golvet. detta skall dock göras i början av nästa vecka så jag återkommer med bild då...
 
Jag upptäckte samma fenomen när jag lade schackrutigt i mitt garage,jag smekte av de större plattorna med biltemas kakelkapmaskin,jag tycker golvet blev klockrent! Garaget och stugan är nybyggda och jag började med att lägga klinker inne i stugan. Dessa plattor var betydligt dyrare och kostade i storleksordningen 450:-/m2 hade jag vetat om hur trevligt klinker biltema hade då så skulle det suttit deras klinker i mitt vardagsrum också. Tilläggas bör även att det dyra fabrikatet inte heller var helt måttriktigt!

Hade jag inte varit så inkompetent på ladda upp bilder(hur gör man?) så hade jag kunnat visa resultatet.

/Niclas
 
Nu har jag äntligen fogat golvet i garaget, bifogar en bild, dessvärre är den tagen med mobilen och golvet är inte rengjort mer än en gång efter fogningen så den gör egentligen inte golvet rättvisa, men jag är oerhört nöjd med golvet och slutresultatet, kan bara rekommendera det.
 
  • DSC00079.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Berka81 och haraldur båda era garage ser ju fin fina ut.
Jag kommer välja den mörka varianten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.