dre00 dre00 skrev:
Det fungerar väldigt bra. Fick justera 2 stöd över hela ytan, men jag räknar med att det går åt någon mer justering med att träreglar rör sig något.
En fråga: hur gör du för att komma ner i teknikrummet? Är i samma sits med pool och uteklinker, men vet inte riktigt hur jag löser nedgång till teknikrum.
 
troja troja skrev:
En fråga: hur gör du för att komma ner i teknikrummet? Är i samma sits med pool och uteklinker, men vet inte riktigt hur jag löser nedgång till teknikrum.
Det är glipor mellan stenarna. Jag har ett handtag som jag sticker ned och sedan vrider. Lyfter stenen och klättrar ned på en stege. Väldigt enkelt.
 
Ser att du också har lamelltäcke. hur får du det rent i skarvarna mellan varje lamell?
 
De sköljs av bra då de rullas upp under vatten varje gång jag rullar in och ut. Annars kan jag borsta med poolborste med skaft medan jag rullar ut om det behövs.
 
dre00 dre00 skrev:
De sköljs av bra då de rullas upp under vatten varje gång jag rullar in och ut. Annars kan jag borsta med poolborste med skaft medan jag rullar ut om det behövs.
jo, men jag menar i själva skarven mellan lamellerna. Jag har fått in lite alger där, som inte sköljs bort...
 
rampante rampante skrev:
jo, men jag menar i själva skarven mellan lamellerna. Jag har fått in lite alger där, som inte sköljs bort...
Det går inte borsta bort då? Mina ligger under vatten och sköljs över av klorvatten, det gör att alger inte bildas
 
dre00 dre00 skrev:
Det går inte borsta bort då? Mina ligger under vatten och sköljs över av klorvatten, det gör att alger inte bildas
kommer ju inte in med borste i skarven. Mina ligger oxå i vatten, men det hann växa lite alger innan vi drog igång reningen i vår tyvärr... och det sitter kvar på en del ställen dessvärre
 
kanske försiktigt med högtryckstvätt. vilka lameller har ni? jag har covrex och de kommer jag år bra. Öppna skarvar
 
Fick tips från Reddit att man kunde spraya flytande klor i springorna och låta det verka... det kanske kan vara nåt
 
  • Gilla
dre00
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.