M
S shomakie skrev:
Du menar att du sparade? På jobbet tjänar iaf jag pengar
Du missade 2 punkter! Hälsningar från coachen:cool:
 
harry73
Nu kan jag med rätta säga att jag klarade elräkningen för december. Det blev förra årets dyraste elräkning.

Webbsida, meddelande om inga obetalda fakturor, kvinna skriver, meny, gröna växter, ljus ton.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Nu kan jag med rätta säga att jag klarade elräkningen för december. Det blev förra årets dyraste elräkning.

[bild]
Har också betalt dec-räkningen nu.. poof..
Har också fått januaris räkning!

(den behöver ju dock inte betalas förrän i slutet av månaden tack o lov)
 
Det ser bra ut än så länge...


Skärmklipp visar noll energiförbrukning, 100% minskning jämfört med föregående år.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
jonas_da
  • Laddar…
M
Snigla Snigla skrev:
Har också betalt dec-räkningen nu.. poof..
Har också fått januaris räkning!

(den behöver ju dock inte betalas förrän i slutet av månaden tack o lov)
Men nu får vi ju snart "social-el-bidrag":D
 
  • Haha
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Jag klarade också elräkningen för december. Den blev på 8.523 kronor, en minskning med 1.388 kronor jämfört med decemberräkningen året före.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
S
elområde 3.
2800 kr fjärrvärmeräkning.
Vår lilla solcellsanläggning på 7,7 kW gav tillräcklig produktion för att sälja 10 kWh. 36 kronor!! Helt sjukt.
Elräkning med perioden 2022-12-01 till 2022-12-31, inkluderar poster för månadsavgift, elpris och moms, totalt 1 708,84 kr. Elräkningsdetaljer för sålt överskott, handelsavgifter, period december 2022, negativt saldo.
 
  • Wow
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Attitudeswe
Snigla Snigla skrev:
Har också betalt dec-räkningen nu.. poof..
Har också fått januaris räkning!

(den behöver ju dock inte betalas förrän i slutet av månaden tack o lov)
I slutet av feb kommer man ju ha fått tillräckligt med pengar utbetalt från staten för att inte behöva betala nån ny elräkning med egna pengar innan september (nej jag har inga solceller)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Summerade 2022 och 1,4% av nettot går rakt i fickorna på E.on och Ellevio :mad:
 
Attitudeswe
P Pligg85 skrev:
Summerade 2022 och 1,4% av nettot går rakt i fickorna på E.on och Ellevio :mad:
Summerade också 2022 och betalade med timpris i SE3 utan solceller 44öre/kWh i snitt för elhandeln (inkl moms) efter alla stöd/utbetalningar kopplade till 2022.

Då nätägaren skall ha 30öre rörligt så är det fler procent för mig som blir vinst hos de stora drakarna :) störst vinnare är ändå statskassan som fått in 45 öre energiskatt och ca 80öre i moms från allt övrigt kopplat till elenergi av mig per kWh.

Förlorare måste vara svenska kraftnät som plundrats rätt hårt. Kan inte vara mycket kvar i deras fonder nu...
 
Attitudeswe Attitudeswe skrev:
I slutet av feb kommer man ju ha fått tillräckligt med pengar utbetalt från staten för att inte behöva betala nån ny elräkning med egna pengar innan september (nej jag har inga solceller)
Då får man stoppa in de som blir kvar på elkontot.. :) (har heller inga solceller)..

.. man vet ju inte hur priset kommer te sig helt framöver (även om förbrukningen minskar). Vissa tror att elkrisen är över. Jag tror den kommer svaja minst året ut (även om den nu inte toppar fullt lika högt som förra året).
 
S
Vart håller alla till som fått elräkningar som ens kan anses som höga? :O

5000kr för elen i December är inget att ens lyfta ögonbrynen...
 
  • Gilla
Attitudeswe
  • Laddar…
harry73
S SueCia skrev:
Vart håller alla till som fått elräkningar som ens kan anses som höga? :O
@Snigla @useless t ex.
Själv hade jag 7400 kr. Lägre än jag var rädd för, men betydligt mer än 5000 kr
 
  • Gilla
Attitudeswe
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Vart håller alla till som fått elräkningar som ens kan anses som höga? :O

5000kr för elen i December är inget att ens lyfta ögonbrynen...
Vi sänkte vår förbrukning en hel del gentemot tidigare år - så vi klarade oss hyggligt!

Dryga 15000-16000 kr för dec (inkl nät o avgifter - vilket var iaf 5’ mindre än vi trott i början).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.