A andersmc skrev:
Det är ganska många som kan det. I synnerhet bland medlemmarna på ett forum som detta.

En vecka har 168 timmar. Hur många av den jobbar du?
Pular man själv är det läge att minst dubblera arbetsmängden! Ja, ja nu skriker alla hobbypulare att vi kan jobba minst lika snabbt som en hantverkare :p, men TS verkar vilja lägga ut jobbet. Hantverkare tar ju betalt för all tid de ägnar åt en kund, inte bara hantverkandet. Men säg att du lägger 5 tim/veckodag och 20 tim/helg = 45 tim/vecka.(slopa sociala livet helt). Med ca 3000 mantimmars jobb, så talar vi om ca 70 veckors arbete. Visst kan man köra hela semestern också, men min point är att man bör vara klar över arbetsmängderna innan man börjar. Och vara realistisk!;) Sedan ska man ju gilla huset och inte se det som en oändlig plåga att inte klara av att slutföra jobbet.
 
  • Gilla
Hus tomte
  • Laddar…
Om det är ert drömläge och pengarna finns är det väl bara att köra, men räkna med att allt tar minst 1,5 (gärna 2-3) ggr tiden ni trodde och kostar därefter. Vi köpte ett renoveringsobjekt i höstas. Bara att dra om elen tog en vecka längre än tänkt pga kreativa eldragningar bakom en tilläggsisolering som vi inte visste fanns (plus att vissa väggar nu ser ut som schweizerost där elektrikerna fick leta efter elen). Överraskningar och nya frågor vart man än vänder sig. Men vi ville ha tomten och läget, och vi fick huset precis för den maxgräns vi hade satt.

Så kolla läget riktigt noga så att det verkligen är värt besväret.
 
  • Gilla
craftsboy och 1 till
  • Laddar…
Pilgrim123 Pilgrim123 skrev:
Ja det är den kåken.
Läget läget läget - allt annat kan man reparera så det passar det du vill ha... Bara kostnaden som ev blir svår men här säljs ju fastigheten UNDER taxeringsvärdet...
 
Ehi Ehi skrev:
Jag gissar att det är detta hus, men kan ju ha fel.

[länk]
Ehi Ehi skrev:
Jag gissar att det är detta hus, men kan ju ha fel.

[länk]
budgivningen uppe i 8 miljoner nu, om det nu är detta hus? Danderyd !
 
craftsboy craftsboy skrev:
Om du inte ska renovera själv med din släkt så köp inte. Det kan bli hur dyrt som helst.
Kan bara hålla med köp inte... Jag talar av erfarenhet. Jag hade enbart dolda fel. Du har allt, dolda och synliga.
 
Det verkar vara sålt. Nån som har koll på slutpriset?
 
9,1
 
Hep Hep skrev:
9,1
Tack! Dyrt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.