Lastexperten lämnar 10% under black week, det avgör saken. Jag lämnar en rapport när det kommit.
 
E
mattiasp mattiasp skrev:
Kolla på anhaengerplanen.de
Bra priser, hög kvalitet. Jag har beställt där och kommer att göra det igen till mitt nya släp

Edit: ja, det var nämnt tidigare i tråden såg jag nu.
Var just och kikade själv på deras site, tyvärr kan dom inte leverera pga Corona.

Leider können wir im Moment coronabedingt keine Planen anbieten.
Någon som har nåt annat förslag vart man ska leta?
 
Jag köpte från Lastexperten.se
Jag har bara haft det en dryg vecka men passformen är bra. Öljetterna känns bra och jag gillar att det elastiska bandet är lätt att byta ut vid behov. Jag kan se en risk att hörnen mattas ut med tiden för man måste lyfta upp kapellet lite för att öppna grinden.
Ett kapell kan väl egentligen bedömas först om några år men jag är nöjd i kvoten pris/kvalitet av det jag hittills kan utvärdera.
 
E
T TryBran skrev:
Jag köpte från Lastexperten.se
Jag har bara haft det en dryg vecka men passformen är bra. Öljetterna känns bra och jag gillar att det elastiska bandet är lätt att byta ut vid behov. Jag kan se en risk att hörnen mattas ut med tiden för man måste lyfta upp kapellet lite för att öppna grinden.
Ett kapell kan väl egentligen bedömas först om några år men jag är nöjd i kvoten pris/kvalitet av det jag hittills kan utvärdera.
Vad fick du ge? Tyckte priserna var rätt höga ändå hos lastexperten vad jag kunde se. Du råkar inte ha en länk till den du köpte?
 
E
T TryBran skrev:
Det verkar dock som priset är högre än när jag slog till. Jag gav typ 2400 tror jag, och dyr frakt (250 kronor eller något sådant). Blev ändå klart billigare än vad jag hittade originalkapellet för. [länk]
Tack för länken! Ja jag missade tyvärr black friday, kanske väntar lite om dom kör nedsatt igen el kollar runt lite till.
Sen behövs ju bågarna men det borde man kunna fixa själv kanske
Edit: med bågarna hamnar man på 4.500 så det är inte långt från original kapellets pris
 
Jag köpte också ett kapell under black friday från lastexperten till mitt Variant 715F1T (jag köpte det via Cdon och fick ytterligare 10% rabatt med en rabattkod). Men de tar hutlöst betalt för bågarna, jag beställde dessa från eBay istället:

https://www.ebay.de/itm/Alu-Bugel-f...994026&hash=item2355580627:g:xFMAAOSw3olfxJcl

Det ser ut att vara exakt samma som lastexpertens (aluminiumrör med L-profil i plast) men till ett rimligare pris. Jag har bara provmonterat än så länge men de verkar vara OK.

Jag passade på att slänga med ett par stödben också från samma säljare, även de verkar vara av tillräcklig kvalitet till bra pris. Eftersom mitt släp har längsgående balkar under flaket köpte jag en sats med en extra monteringsplåt men de har flera varianter:

https://www.ebay.de/itm/Abstellstut...738332?hash=item1ea0ea731c:g:djcAAOSwYHFf0yzm
 
  • Gilla
erkka
  • Laddar…
Biltema har också kapellbågar till rätt pris. Vet dock egentligen inte huvuvida dom funkar bra på släp till rätt storlek, mitt släp är 152 brett och bågarna säljs som "upp till 150cm". Dom går att dra ut men måste dra fast dom med buntband för annars lossnar dom.
 
  • Gilla
erkka
  • Laddar…
E erkka skrev:
Var just och kikade själv på deras site, tyvärr kan dom inte leverera pga Corona.



Någon som har nåt annat förslag vart man ska leta?
Jag kan meddela att de är igång igen. Jag beställde ett skräddarsytt kapell i premiummaterial till min terrängvagn till ATV:n. (Avestavagnen FV 1000) Levereras vecka 2. Knappt 1700 kr inkl frakt, monteringsdetaljer och moms.
 
  • Gilla
erkka och 1 till
  • Laddar…
Kikar på ett kapell till mitt gamla BR Fransson släp men det blir en bra bit över 500 euro... känns inte så billigt men jag har inte mycket att jämföra med heller...

”Öffnen mit riemchen” betyder att man öppnar med remmar eller? På mitt nuvarande kapell har jag stroppar ner till botten. Det ser lite jobbigt ut att öppna släpen på deras exempelbild.
 
Du kan bestämma exakt hur du vill ha det. Det är ju en av poängerna med skräddarsydda kapell. Vill du ha öljetter för gummistroppar så fyller du bara i var de ska vara. För stängning i hörnen erbjuder de små remmar eller krokar för sick-sack-snörning. Det senare har jag på mitt kapell, och det är väldigt smidigt. Det blir små remmar på bakkanten på kapellet till ATV-släpet, men det är bara 12 cm högt, så sick-sack går bort. Helsvetsat går också bort, eftersom jag vill kunna ha saker som sticker ut baktill på ett enkelt sätt.

Edit: tag hjälp av någon som förstår tyska om du ska beställa
 
mattiasp mattiasp skrev:
Du kan bestämma exakt hur du vill ha det. Det är ju en av poängerna med skräddarsydda kapell. Vill du ha öljetter för gummistroppar så fyller du bara i var de ska vara. För stängning i hörnen erbjuder de små remmar eller krokar för sick-sack-snörning. Det senare har jag på mitt kapell, och det är väldigt smidigt. Det blir små remmar på bakkanten på kapellet till ATV-släpet, men det är bara 12 cm högt, så sick-sack går bort. Helsvetsat går också bort, eftersom jag vill kunna ha saker som sticker ut baktill på ett enkelt sätt.

Edit: tag hjälp av någon som förstår tyska om du ska beställa
Google translate fungerar förvånansvärt bra på den sidan dom gånger jag testat mig fram.
 
P Prodigys skrev:
Google translate fungerar förvånansvärt bra på den sidan dom gånger jag testat mig fram.
OK, det låter ju bra. I mitt fall hade vi lite e-postväxling, eftersom det var lite C19-störningar. Det är lite lustigt att tyskar ibland förutsätter att de kan kommunicera på tyska med utlänningar. Det var ju rätt länge sedan tyska var ett världsspråk som många kunde. I mitt fall gick det ju bra, men ändå? Ungefär som amerikaner, som tror att man pratar amerikanska i hela världen, och tror att Europa är ett land med Paris som huvudstad. :)
 
  • Haha
erkka
  • Laddar…
E
mattiasp mattiasp skrev:
OK, det låter ju bra. I mitt fall hade vi lite e-postväxling, eftersom det var lite C19-störningar. Det är lite lustigt att tyskar ibland förutsätter att de kan kommunicera på tyska med utlänningar. Det var ju rätt länge sedan tyska var ett världsspråk som många kunde. I mitt fall gick det ju bra, men ändå? Ungefär som amerikaner, som tror att man pratar amerikanska i hela världen, och tror att Europa är ett land med Paris som huvudstad. :)
känner igen det där, försökte få tag i bruksanvisning till äldre Burstner husbil och engelska var bara att glömma när man försökte prata med dom
 
E
Förresten, vilka mått på kapell till Fogelsta FS gick ni på?

Fogelstas eget kapell: 1456x2580x800mm

Lastexperten förvirrar genom två olika mått på samma sida:
Mått: 259 x 147,6 x 86 cm
Samt:
256 X 144 X 86 CM
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.