Jocce81 Jocce81 skrev:
Hur menar du med halvt i halvt ?

/Jocce
Kunna ställa sågdjupet
 
Larsa Larsa skrev:
Kunna ställa sågdjupet
Bra kommentar. Jag behöver krångla med strategiskt placerade tvingar för att ställa djupet på min.
 
T Troberg skrev:
Du menar att det tar 4 sekunder istället för 3?
Lite större skillnad är det väl ändå? Men visst tiden mäts ju i sekunder och inte i minuter.
Kanske är det bara jag som är för youtube-skadad att jag inte klarar att ha långtråkigt men ganska snart så bygger alla dessa sekunder på varandra så snart mäter man den totala förlusten i minuter.

Dessutom så tycker jag att det känns fel att slita på fin-klingan till stora tryckta reglar när det bara tar några sekunder att byta klinga till den billiga och snabba.
 
Larsa Larsa skrev:
Kunna ställa sågdjupet
Det trodde jag var en självklarhet på alla kap-/gersågar. Tack för varningen!
 
  • Wow
Veronica.
  • Laddar…
P
Alfredo Alfredo skrev:
Det trodde jag var en självklarhet på alla kap-/gersågar. Tack för varningen!
Funktioner väger och tar plats
Funktioner kostar

Så tycker det inte är speciellt konstigt att det inte finns på de mindre/billigare
 
  • Gilla
Veronica.
  • Laddar…
Larsa Larsa skrev:
Kunna ställa sågdjupet
Ah, då är jag med!


/Jocce
 
Janus82 Janus82 skrev:
Lite större skillnad är det väl ändå? Men visst tiden mäts ju i sekunder och inte i minuter.
Alltså, visst kan jag bara slamma klingan rakt genom med en grovtandad, men kör man så fort så får man ett skitfult snitt. Vill man ha ett snyggt snitt så tar det lite tid även med en grovtandad.

Janus82 Janus82 skrev:
Dessutom så tycker jag att det känns fel att slita på fin-klingan till stora tryckta reglar när det bara tar några sekunder att byta klinga till den billiga och snabba.
Fintandad och grovtandad kostar lika mycket, så vad spelar det för roll om fulklingan också är fintandad? Jag brukar helt enkelt använda den gamla som fulklinga när jag byter.
 
P PappasHammare skrev:
Funktioner väger och tar plats
Funktioner kostar

Så tycker det inte är speciellt konstigt att det inte finns på de mindre/billigare
Vilken prisklass behöver man komma upp i för att det ska finnas ?

Kommer jag som nybörjare sakna det? (Finns cirkelsåg i arsenalen om det skulle underlätta)


/Jocce
 
Larsa Larsa skrev:
Bara att köpa, en 5-hundring över billigare sågar.

[länk]
Nackdelen med den där är att den inte har integrerade glidstänger...


/Jocce
 
Var faktiskt och klämde på Ryobi idag.
Något som jag historiskt har hållt mig ifrån, då de känts så himla plastiga.

Måste säga att den kändes helt okej. Så klart inte samma klass som DeWalt eller Blå Bosch, men klart ok, dessutom till ett klart attraktivt pris.

Ska se om jag hinner ta mig till Hornbach imorgon och klämma lite mer...


/Jocce
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.