Har Metabon och är nöjd för det priset. Tycker den levererar mer än priset speglar. Inget svårt att ställa in den. Smalare bitar blir rätvinkliga, upp till 120 mm. Visst det är ingen mjukstart på den och enligt tester av tex Gör det själv så är bromsen ok.
Enda problemet jag har med den numer är att jag vill ha gejdrarna framåt för att spara plats men vad jag förstår så tappar man såghöjd istället.
 
A
P pleqtiz skrev:
Mycket bra såg, har en själv! Samt två andra :oops: dock önskade jag att de fanns snabbbroms samt mjukstart på 717 sågen! Men det kommer nog när väl dewalt uppdaterar maskinerna!
Asch, det har jag missat! Fast nu får jag vara nöjd.
 
  • Gilla
22efw
  • Laddar…
Blev en Metabo..
Metabo kap- och gersåg på ett verktygsbord med synlig sidoflex i gejdrarna, placerat framför en OSB-vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är inte helt såld på den, känns lite smäckig men är betydligt bättre än den sågen den ersatte.
Flexar dock lite i sidled i gejdrarna vilket gör mig orolig för precisionen...
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
I-Told-U-So.png
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Mikael_L
L ljhnilsson skrev:
Blev en Metabo..
[bild]
Är inte helt såld på den, känns lite smäckig men är betydligt bättre än den sågen den ersatte.
Flexar dock lite i sidled i gejdrarna vilket gör mig orolig för precisionen...
Jag har likadan numera.

Jag fann vissa smärre dåligheter, inköp av en ny bättre klinga förbättrade sågen avsevärt.
Du kan läsa i denna tråd.
Jag kör hårt med den medlevererade klingan till allt okritisk och normalkritisk bonnbyggande. Och byter till bosch-klingan när jag har större krav.

https://www.byggahus.se/forum/threads/koepa-kap-gersag-metabo.253042/page-3
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
[bild]
Ja jo, jag är ju egentligt med på vad du menar, men nu fick ekonomin segra då jag behövde en såg, lite för många säkerhetsdetaljen började falera på gamla sågen.
Fingrade på farsans kgs216 v1 och den kändes stabil.
V2 som jag köpte var faktiskt inte lika stabil...
 
MathiasS MathiasS skrev:
[bild]
Ja jo, jag är ju egentligt med på vad du menar, men nu fick ekonomin segra då jag behövde en såg, lite för många säkerhetsdetaljen började falera på gamla sågen.
Fingrade på farsans kgs216 v1 och den kändes stabil.
V2 som jag köpte var faktiskt inte lika stabil...
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Samma hörn idag!

[bild]
Snyggt kök! var är det från för leverantör?
 
Jag tänkte prismatcha Metabon på Bauhaus men där verkar den bara säljas i ett paket med extra klinga...
 
P
Min lillebror köpte den metabon fast med 305Mm klinga! Mycket mycket bra såg för pengarna (y)
 
Nils-Orvar Nils-Orvar skrev:
Jag tänkte prismatcha Metabon på Bauhaus men där verkar den bara säljas i ett paket med extra klinga...
Jo dom har tänkt till på det paketet!
 
FreQa FreQa skrev:
Jo dom har tänkt till på det paketet!
Tänkte göra samma sak men insåg att dom kommer vägra. Så jag orkade inte ens bråka om det.
 
Är inte Bauhaus billigast på metabo216 med 1195?
 
M M.sandström skrev:
Är inte Bauhaus billigast på metabo216 med 1195?

Den för 1195 är utan 'slide' dvs 216m modellen
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.