Jag tycker att du fått till en mycket bra deal, som dessutom skett mycket smidigt jämfört med att behöva dra det hela till rätten med långa utdragna förhandlingar.

Grattis!
 
Skönt att det för en gång skull inte lönad sig att bete sig bedrägligt.
 
Jag förstår inte vad problemet är? Uppgift om förbrukning är väl ovidkommande då det överhuvudtaget inte är en statiskt siffra, utan högst individuellt. Du kan säkert komma ner i 13 800 men då kanske du får sitta med ylletröja och elda i kaminen så det står härliga till. Mäklaren har ingen som helst skyldighet att undersöka varför energiförbrukningen är så låg som den är och förresten skall ju samtliga småhus som säljs efter 1 jan 09 energideklareras. Har du inte tagit del av det protokollet? Du får ursäkta, men jag tycker det låter ytterst korkat att basera förbrukningen av kwh på någon annans förbrukning. Jag menar, det kan ju ha varit självaste snål-arne som bott där, eller som det var i detta fall, utomlandsvistelse.
 
Sorry!! Bortse ifrån mitt tidigare inlägg, blev lite ivrig och läse inte hela tråden. Återigen, förlåt.

Med vänliga hälsningar,

Joel
 
Det är bara att gratulera, du har verkligen fått till ett bra deal
 
Instämmer i ovationerna! :)
 
visst är det skönt att få rätt ibland :)
 
Micke_vb skrev:
Mäklaren gick med på att betala tillbaka en del av arvodet till säljaren.
Konstigt. Om han ska betala tillbaka så ska han väl betala till dig i så fall :)
 
Det ska han väl inte. Säljaren har ju betalt för mycket i provision, nu när priset har blivit lägre. ;)
 
Fel av mig :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.