Hej igen.

Jag fick så mycket bra hjälp senast och pannan har fungerat väldigt bra (tack igen alla).
Nu behöver jag hjälp igen :).

Har problem med elen i huset och kyl och frys har slagits ut och utebelysningen fungerar inte. Har bytt proppar men hjälper inte. Misstänker så klart kylan påverkar någonstans.

Är lite orolig för pannan då värmen i huset gått ned några grader. Alla lampor lyser vilket de inte brukar göra (bara en lyser åt gången av de röda).

Värmepannans kontrollpanel med fyra lysande varningslampor och beskrivningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon som kan pannor som vet varför de alla lyser och vad som kan ha hänt?
 
Kolla huvudsäkringarna
 
  • Gilla
Lucia20
  • Laddar…
alm82 Andreas La Motte skrev:
Kolla huvudsäkringarna
Tack för svar. Jag har bytt propp och slagit av och på huvudsäkringen igen. hjälpte tyvärr inte :(
 
Ok, du har kollat dina 3 huvudsäkringar som sitter vid elmätaren? Ibland kan man även se på elmätarens display att alla 3 faser finns. L1, L2, L3
 
alm82 Andreas La Motte skrev:
Ok, du har kollat dina 3 huvudsäkringar som sitter vid elmätaren? Ibland kan man även se på elmätarens display att alla 3 faser finns. L1, L2, L3
ah ok. jag provar och återkommer. tack
 
L Lucia20 skrev:
ah ok. jag provar och återkommer. tack
Det var inget fel på huvudsäkringarna. tyvärr.
 
L Lucia20 skrev:
Det var inget fel på huvudsäkringarna. tyvärr.
Har du hittat felet? Vad var det?
 
Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Har du hittat felet? Vad var det?
japp, Andreas hade rätt. Huvudsäkringarna såg bra ut men när jag bytte dom så funkade det igen. Stort tack för hjälpen, såå tacksam för all hjälp och allt engagemang på forumet!
 
alm82 Andreas La Motte skrev:
Kolla huvudsäkringarna
till slut fick jag till det. det var felet. tack för hjälpen!!
 
  • Gilla
alm82
  • Laddar…
L Lucia20 skrev:
Alla lampor lyser vilket de inte brukar göra (bara en lyser åt gången av de röda).
hur många lampor som lyser beror ju på hur kallt det är ute, där borde oxså finnas belastningsvakt på pannan
lampan längst till vänster blinkar om vakten går in
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.