Avseende dina 30x8-reglar: Har vi sån tur att de befinner sig exakt under respektive takstol?
 
Slunken Slunken skrev:
Avseende dina 30x8-reglar: Har vi sån tur att de befinner sig exakt under respektive takstol?
Bra fråga! Jag adderar det till in lista att kolla upp. Tyvärr hinner jag nog inte dit på ett par veckor, men jag återkommer så fort jag varit där och grävt runt i sågpånet :)
 
E EinZwei skrev:
Bra fråga! Jag adderar det till in lista att kolla upp
Schysst. Antar att det står på listan att fota lite mer också :)
Gärna takfoten (hur takstolen ser ut utvändigt) också om det inte redan står med.
 
Hunnit besöka torpet?
 
Hej igen, nu har jag äntligen tagit mig upp till torpet igen. Det kom lite emellan så det har tagit lite tid (blev pappa i julas). Har tagit några nya kort uppe på loftet nu och kikat på placeringarna av de tvärgående takstolsreglarna i förhållande till 30x8-reglarna. De är inte direkt under. 30x8 sitter med cc 60 och takstolarna med cc 100.

Min tanke är att börja lägga golv där uppe nu under sommaren så man kan sova där uppe och sen börja med isoleringen/ omkonstruktion av takstolarna lite senare i höst. Är det någon som har en bra idé om vad för typ av golv man bör välja? Antar att det gärna ska släppa igenom lite fukt eftersom det ligger sågspån imellan våningarna.
 
  • Osanerad vind med träreglar och takstolar, synliga spikar och sågspån på golvet, i behov av renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på en takstolsregel och en 30x8 regel i ett gammalt torpvind med synligt sågspån på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Takstolsreglar och 30x8-reglar i ett gammalt torps vind med sågspånsisolering på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Måttband ligger på ett sågspånsbelagt loftgolv, indikerar dimensionerna för diskussion om golvläggning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörkt loftutrymme med synliga träbjälkar och takstolar, oregelbunden placering av stödreglar mot taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rödmålat trähus med fönster och detaljvy av takstolsreglarna under takfoten vid skymning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.