Vem tycker du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?

  • Antal röster
    2 054
Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D
F Festlund skrev:
.. att hon inte får fram en syl i media.
En svensk kontroversiell partiledare i privat blåsväder kan nog kalla till två presskonferenser om dagen och både dra journalister och få sylar i vädret. Det finns många människor i trångmål som förblir osynliga men det kortet kan hon inte dra.

Kanske menar du att journalisterna inte skriver exakt det hon vill att de ska skriva, ja det är ett stort problem i Sverige, Polen och Ungern verkar dock vara lösningen på spåren?
 
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jag tror att Busch kan sitta lugnt i båten i den här affären. Om (dvs när) hon vinner så kommer den att vara bortglömt efter ganska kort tid och det är cirka ett år kvar till riksdagsvalet då.

Om Busch blir fälld för förtal så spelar det ändå ingen roll hur det går med fastighetsaffären. Då måste hon avgå som partiledare.
Ja det är just det, tror. Valrörelsen sätter i gång i höst och om KD inte får svara på annat än frågor om fastighetsaffären så får de inte ut sitt budskap, partiledningen har uttryckt sin oro men Ebba kör på, rätt el fel, det enda som betyder något är opinionsresultat och valresultat och i KD’s fall stödröster, och vem ska man lägga dessa på KD el L, friskt vågat hälften vunnet el försvunnet
 
L larka742 skrev:
Jag förstår precis ditt resonemang, har själv varit i den sitsen där jag låtit bli att ge gensvar på vissa dumkorkade resonemang i inlagor för att sedan i "skarpt" läge låta dem ta upp samma sak och döda resonemanget och få en slags fördel. I mina fall handlade det bara om pengar och jag kunde vänta ut en vinst.

Men här....? Ebba vill väl flytta in i sitt hus så snart som möjligt?
Ebba vill väl inte att det ska fastna en felaktig bild av henne? En framtid vinst kanske blir en kortare artikel, medans nu är det spaltmeter med artiklar om det. Varför låta det pågå?

Men visst inget är omöjligt.
Pyrrhusseger
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
D Dr Jumping Jack skrev:
För övriga mål, såsom tvistemål, kommer handläggningstiderna att öka och på sikt kan det handla om kraftiga ökningar.
Ja, det är bedrövligt och ett uppenbart hot mot rättssäkerheten. Starkare, skrupellösa parter (som säljaren i det här fallet) kan också uppenbarligen utnyttja det till sin fördel.

Utgången här blir nog att säljaren pressar köparen på en försvarlig bit över en kvarts miljon (ett underdånigt bud på 200 tkr för att stoppa utpressningen har om jag förstått det rätt förkastats) alternativt att köpets avslutande fördröjs med över ett år.

Väntetiderna i mycken myndighetshandläggning är skamliga.


Ja, ovanstående är skrivet med en tendensiös vinkel, men inte grövre än pressens.
 
  • Gilla
Dr Jumping Jack och 1 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Detta är ju lite OT såklart.. men Expressen är ju klassisk höger, Aftonbladet en sossetidning, Expressen är nog vad den alltid varit men politiken har ju flyttat sig rätt rejält så kanske Expressen idag uppfattas som mer mitten är de är?

Jag delar dock förvåningen att Expressen täcker detta, det hade jag inte väntat mig.
När marxisterna tar över media uppfattar en del att politiken har förskjutits åt höger.
 
D
K kortis skrev:
Ja det är just det, tror. Valrörelsen sätter i gång i höst och om KD inte får svara på annat än frågor om fastighetsaffären så får de inte ut sitt budskap, partiledningen har uttryckt sin oro men Ebba kör på, rätt el fel, det enda som betyder något är opinionsresultat och valresultat och i KD’s fall stödröster, och vem ska man lägga dessa på KD el L, friskt vågat hälften vunnet el försvunnet
Jag svänger lite i den frågan, i dagens klimat känns det inte som om väljarna verkligen gör sitt val utifrån någon speciell fråga, utan det är de större värderingsfrågorna som avgör. Då tänker jag att de som sedan tidigare haft EB som sin favorit har det kanske ännu lite mer idag och de som inte gillade henner gör det kanske lite mindre idag, de som svänger pga detta tror jag är väldigt få.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
D
M mickef skrev:
När marxisterna tar över media uppfattar en del att politiken har förskjutits åt höger.
Det tror jag är en väldigt felaktig analys.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
D djac skrev:
Det tror jag är en väldigt felaktig analys.
När SD driver en, inte avlägsen, sossepolitik betraktas de som extremhöger.
 
  • Gilla
Bror9 och 2 till
  • Laddar…
D
M mickef skrev:
När SD driver en, inte avlägsen, sossepolitik betraktas de som extremhöger.
Sossarna har flyttat sig enormt mycket, det har pågått länge men accelererat.

Men nu är vi helt av banan :)
 
D djac skrev:
Sossarna har flyttat sig enormt mycket, det har pågått länge men accelererat.

Men nu är vi helt av banan :)
Tror inte sossarna har flyttats åt något håll bara anpassat sig till regeringsmöjligheterna. Traditionella sosseväljare hittar du hos M och SD
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
D djac skrev:
Jag svänger lite i den frågan, i dagens klimat känns det inte som om väljarna verkligen gör sitt val utifrån någon speciell fråga, utan det är de större värderingsfrågorna som avgör. Då tänker jag att de som sedan tidigare haft EB som sin favorit har det kanske ännu lite mer idag och de som inte gillade henner gör det kanske lite mindre idag, de som svänger pga detta tror jag är väldigt få.
Insatsen är stor för både partiet och Ebba, troligtvis så klarar de spärren, men men. Och om Ebba gör ett dåligt val så kan det bli tufft för henne att sitta kvar. En sak är klart framtiden kommer att visa hur det blir
 
M mickef skrev:
Tror inte sossarna har flyttats åt något håll bara anpassat sig till regeringsmöjligheterna. Traditionella sosseväljare hittar du hos M och SD
Att sossarna har förflyttat sin politik åt mitten är en väl etablerad sanning alltså åt höger, men framför allt så är deras politik pragmatisk. Vänsterpartiet är väl de som i dag bedriver en traditionell Socialdemokratisk politik som är mer ideologiskt förankrad. Att låginkomsttagare och fd Socialdemokratiska väljare röstar på Moderaterna är en gåta som de rika brukar säga och samtidigt garva.
 
K kortis skrev:
Att låginkomsttagare och fd Socialdemokratiska väljare röstar på Moderaterna är en gåta som de rika brukar säga och samtidigt garva.
Det är jag övertygad om att väldigt få rika säger. Föraktet mot fattiga (som väl finns, även om det är betydligt mindre än du nog tror) handlar snarare om att dessa fattiga inte lyckats lyfta sig själva i håret och/eller att de i största allmänhet misstror dem som lever på bidrag.

För tro det eller ej, men även moderater tror att deras politik är bäst för samhället i stort och ser snarare fattiga som röstar vänster som lurade.
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det är jag övertygad om att väldigt få rika säger. Föraktet mot fattiga (som väl finns, även om det är betydligt mindre än du nog tror) handlar snarare om att dessa fattiga inte lyckats lyfta sig själva i håret och/eller att de i största allmänhet misstror dem som lever på bidrag.

För tro det eller ej, men även moderater tror att deras politik är bäst för samhället i stort och ser snarare fattiga som röstar vänster som lurade.
Du har inte sett om dina klockor har stannat.
 
  • Haha
Festlund
  • Laddar…
Bra comeback! Jag ger mig!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.