D09 skrev:
[länk]

Tar lite längre tid, lite mer byråkrati och kostar mer än en slangbella med puttekula men lite mer "humant" ;)
Kul grej!

Men den kräver ju att man först har fångat en "lockfågel".
Så till baka till ruta ett: Hur fångar man den :rolleyes:
 
D09
Det andra alternativet ;)
 
Yrrol skrev:
Jag var på en kyrkogård häromdagen, dom hade hängtupp massa cdskivor i snören. Hurvida detta bara skrämmer bort duvor eller även skator det vet jag inte...
Det är nog mest för att skrämma bort osaliga andar.

Var det Kizz eller Iron Maiden på skivorna?
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Det är nog mest för att skrämma bort osaliga andar.

Var det Kizz eller Iron Maiden på skivorna?
Förmodligen Megadeath
 
KnockOnWood skrev:
Det är nog mest för att skrämma bort osaliga andar.

Var det Kizz eller Iron Maiden på skivorna?
Sean Banan borde hålla det mesta s.k. intelligent liv på avstånd.
 
  • Gilla
Karl_Pedal och 4 till
  • Laddar…
Hobbex gjorde jobbet ;-)
 
eran skrev:
Skaffa det kraftigaste luftgeväret du tycker är värt utgiften. Lär dig pricka saker med det. Tallkottar är perfekta billiga lagom stora saker att skjuta på.

Är det tätbebygg: öppna ett fönster och skapa en bra skjutposition från någon meter in i rummet.

Är det istället på landet: skaffa en plats med bra stöd.

Gemensamt för ovan: åtla med soppåsar!
Det där gillar jag, det är riktiga vilda västerntakter, a man has to do what a man has to do osv (y)
(Ev kvinnliga läsare: Tag inte illa upp, det gäller er också!)

Faktum est att när vi byggde vårt nya hus ute på bonnvischan satte vi in ett öppningsbart fönster i köket bara för att enkelt kunna fixa middagsmat.
Fast vapenlicensen saknas tyvärr. Många söndagsstekar har travat förbi fönstret.

Men till saken:
Att åtla med soppåsar var ett bra tips.
Men nu sorterar vi så ohemult så det blir knappt några sopor kvar.
De små matrester där är ger vi till hönsen.

Någon som kan låna ut en soppåse eller två? Och ett bra skatgevär?
 
kysan skrev:
Hobbex gjorde jobbet ;-)
Hittat ett bra gevär eller vad :x
 
  • Gilla
kysan
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Hittat ett bra gevär eller vad :x
Hade ett luftgevär från tidigare femkamp, tänkte skjuta på lite burkar i trädgården och en stackars skata flög förbi, inte meningen...
 
D09
"Råkade" göra samma med en skata när jag var mindre, som alltid satt på balkongräcket utanför fönstret... Skulle skrämma den med en inköpt slangbella. ( på den tiden kunde man som minderårig köpa dessa i vapenbutiker ) Tjoff en fullträff med puttekula och dåligt samvete i veckor :/

Jäkla träffsäkerhet med dom ha ha
 
  • Gilla
kysan
  • Laddar…
Mitt problem med skatan/skatorna är snarare att de är så fruktansvärt skygga när det kommer människor.
Det räcker att ta i dörrhandtaget eller vrida fönsterhandtaget ett snäpp så är skatan borta.

Får kanske öva upp mitt tålamod...

De är så jäkla fula!
Svart-vita, som 80-talets polisbilar
Sjunger sämre än Ranelid, bara ett hest kraxande.
Flyger som ett norskt Herkulesplan

Och ändå räknas de till tättingarna, i klass med koltrastar och grönfinkar.
 
D09
KnockOnWood skrev:
Mitt problem med skatan/skatorna är snarare att de är så fruktansvärt skygga när det kommer människor.
Det räcker att ta i dörrhandtaget eller vrida fönsterhandtaget ett snäpp så är skatan borta.

Får kanske öva upp mitt tålamod...

De är så jäkla fula!
Svart-vita, som 80-talets polisbilar
Sjunger sämre än Ranelid, bara ett hest kraxande.
Flyger som ett norskt Herkulesplan

Och ändå räknas de till tättingarna, i klass med koltrastar och grönfinkar.
Lämna en liten springa öppen i dörren eller fönstret, du kan även lägga luftgeväret där så dom vänjer sig vid det.

Varför inte göra det brutalt, finns väl leksakshelikoptrar / flygplan med kamera för runt en tusenlapp.
Sitt i soffan inne o jaga skiten ur dom tills dom lämnar riket ;)
 
  • Gilla
Riggen och 1 till
  • Laddar…
Har ni inga sopor ta lite random tjafs och böka ner, krydda med några matrester, nåt kan väl avvaras?

Har ett finfint luftgevär, men det är långt till Halland.
 
Jag går från vad jag egentligen säger i rubriken eftersom jag har köpt en fejk uggla:).Det blir att testa den först annars blir det nog ett luftgevär som ni föreslagit. Såhär i efterhand kunde jag fått ett luftgevär för pengarna jag köpte ugglan för:). Ja, vi får se hur det går nästa vecka då paketet förhoppningsvis kommer!
 
Har haft mest problem med en hackspett som förstört halva fasaden, fridlyst så den klarade sig. Men satte upp en atrapp, funkade knappt en månad...
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.