R ravbogu skrev:
Jag har lagt ut bilder på centrumplattan med fel logga och bild på typskylten på "IVT lurar..."[bild]
Känns onekligen som rätt oproffsigt med sån pappslöjd på en produkt som dessutom ska stå utomhus i kanske 20 år.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Tack för tråden!

Nu vet jag att IVT inte kommer att finnas md på listan för min nya BVP.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
B Boende45 skrev:
Nu vet jag att IVT inte kommer att finnas md på listan för min nya BVP.
För att dom lägger resurserna på andra saker än en beständig logotyp?
 
  • Haha
Rkarlsson och 2 till
  • Laddar…
U
useless useless skrev:
För att dom lägger resurserna på andra saker än en beständig logotyp?
de vet vi ju inte, de kan ju ha förbättrat logotypen på 6år
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
P
M maria01 skrev:
det vett jag med men varför inte vara öppen med det då istället som nu när företagen får det att låta att man köper svenskt
Det var mycket länge sen en avancerad produkt tillverkades i sin helhet i ett enda land. Det tror jag alla är (eller åtminstone bör vara) medvetna om.
 
P
A Anders_Nilsson skrev:
Antagligen kommer de monterade på en tejp för att erhålla rätt avstånd när du sätter bokstäverna i fixturen. Men glömmer den inhyrda tillfälliga arbetskraften att göra rent (eller man kanske tillfälligt provade ett nytt rengöringsmedel) kan sådant här hända. Det ser ju ut som att en bokstav trillat loss.
Det är lite B att klistra på en logotyp bokstav för bokstav. Den där logotypen borde kunna reliefpressas när kåpan tillverkas.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det är lite B att klistra på en logotyp bokstav för bokstav. Den där logotypen borde kunna reliefpressas när kåpan tillverkas.
Det var ett av mina förslag i ett tidigare inlägg och troligen håller det bättre med ett ytskikt i samma färg som kåpan målas med men nu har ju formgivarna mycket att säga till om ibland eller så är det en halsstarrig VD som tycker att lösa bokstäver är en del av företagets själ.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det var mycket länge sen en avancerad produkt tillverkades i sin helhet i ett enda land. Det tror jag alla är (eller åtminstone bör vara) medvetna om.
igen det vett jag med men varför hyckla med det bara vara ärlig med det konsumenten ska inte behöva gissa
 
T
U Utsliten och utdömd skrev:
De har 6-års garanti om man gör service vid 5år.
TS gjorde inte 5års service och tappade därmed garantin.
Vilken häftig garanti...!!! Vi lovar att den håller 6 år om du servar den året innan..:crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
P
M maria01 skrev:
igen det vett jag med men varför hyckla med det bara vara ärlig med det konsumenten ska inte behöva gissa
Därför att många bolag har en second source för de viktigaste komponenterna i sin produkt, och det ofta förekommer ganska många komponenter i produkten.
 
P
T Tullen127 skrev:
Vilken häftig garanti...!!! Vi lovar att den håller 6 år om du servar den året innan..:crysmile::crysmile::crysmile:
Ungefär som många bilgarantier.
 
T
P pmd skrev:
Ungefär som många bilgarantier.
Näst intill utpressning eller bondfångeri
 
T Tullen127 skrev:
Näst intill utpressning eller bondfångeri
Nej. Sköt servicen så ingår garantier. På bilar får du serva på alla auktoriserade verkstäder, dvs du är inte bunden till volvo om du har volvo.
Det som är lurigt är att svindyra bilar bara har 3 års garanti medans de billigare har 7.

Du är inte heller bunden till att ta en enda firma på att serva din pump, välj en ansluten firma =)
 
Vad kostar det att göra service? Ingår det i köpet?

Som jämförelse: Vi har en CTC som vi satte in 2007. Inga krav på service.

Men vi funderade ändå på om den verkligen funkar såhär efter 15 år och tog hit en servicekille i förra veckan, i och med att vi har haft så hög elförbrukning. Han konstaterade att värmepumpen går som tåget och ingen service behövs.

Jag var ute och kollade status på loggan också. Den sitter som berget, gick inte bort fastän jag försökte lossa den.

Hur ser det ut för er som har andra märken? Hur ofta behöver ni göra service?

CTC EcoAir värmepump logotyp på enhetens gråa yttre kåpa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vad kostar det att göra service? Ingår det i köpet?

Som jämförelse: Vi har en CTC som vi satte in 2007. Inga krav på service.

Men vi funderade ändå på om den verkligen funkar såhär efter 15 år och tog hit en servicekille i förra veckan, i och med att vi har haft så hög elförbrukning. Han konstaterade att värmepumpen går som tåget och ingen service behövs.

Jag var ute och kollade status på loggan också. Den sitter som berget, gick inte bort fastän jag försökte lossa den.

Hur ser det ut för er som har andra märken? Hur ofta behöver ni göra service?

[bild]
Jag har en IVT 495 Twin som jag satte in 2004, den har aldrig servats. Två gånger har jag haft reparation på den . Ena gången var det glapp i en intern kabel, andra gången hade cirkulationspumpen i den lagt av. Det var nu i vintras.
Båda gångerna konstaterade servicekillarna att allt verkar fungera som det skall.
18 år utan service, och nu börjar den väl sannolikt närma sig livsslutet.

Det känns som att de har bra kvalitet på grejorna!
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.