Ser likadan ut och när jag test, så går det inte att ställe värmen men som du beskrev gick det att ställa VV.
 
Det är inte så att knapparna ni försöker trycka på är inaktiverade? Hur ser det ut under "Settings"?
 
Inget som tyder på det tyvärr.
 
Eller så hade ni köpt en Nibe och fått läsa in er på alla möjliga felmeddelanden som kommer när själva maskinen hänger sig och slutar leverera värme. Skulle kanske sortera lite i vad som är skandal och inte?
 
Nja.. Min åsikt är att när man betalar för en vara och den inte fungerar/levererar som säljaren utmålat, då är det skandal. Sedan kan jag tycka att det är ännu värre skandal om det är som du säger med Nibe.
Vilket är då värst? Ditt problem otvivelaktligen!

bjogul skrev:
Eller så hade ni köpt en Nibe och fått läsa in er på alla möjliga felmeddelanden som kommer när själva maskinen hänger sig och slutar leverera värme. Skulle kanske sortera lite i vad som är skandal och inte?
 
bjorn_s skrev:
Inget som tyder på det tyvärr.
Samma här!!
 
bjogul skrev:
Eller så hade ni köpt en Nibe och fått läsa in er på alla möjliga felmeddelanden som kommer när själva maskinen hänger sig och slutar leverera värme. Skulle kanske sortera lite i vad som är skandal och inte?
Väldigt OT, men vad är det för felmeddelande du får när maskinen hänger sig och vilken modell har du?
 
Nu har jag fått ett svar ifrån IVT via min återförsäljare:

Hej!
Vi är lovade en uppdatering av Apparna för både Android & IOS senaste till mitten av Mars. Arbetet pågår!
Jag kommer lägga en info om status i veckans IVT News-mail.

Kortfattat;
Android - Instabil - Appen stänger av ibland OBS - Uppmana kunder att trycka på "Rapport" när appen ev. hänger sig och stänger av. Då skickas info som hjälper oss att avhjälpa problemet!
IOS/Apple - Inställning för rumstemperatur borta i senaste versionen.

Till kunder med problem kan vi bara beklaga. Det arbetas dock för fullt med förbättrade versioner.
ska man våga hoppas på att det verkligen kommer en uppdatering eller ska man reklamera, det är frågan. Om det är samma utvecklare som gjort av appen hittills så vågar jag ju inte hoppas för mycket.
 
Reklamera!
Släpper de ut en App som inte fungerar så lär det dröja innan de kan fixa det.
 
"inställning för rumstemperatur borta i senaste..."

Herregud, vad har de för regressionstester av nya versioner? Testar man inte ens så basala funktioner som att höja och sänka temperaturen?!
 
Det är typ en av dom två huvudfunktionerna. Men det är trist, för OM eller NÄR appen fungerar, så skulle jag gärna ha den. Jag har däremot ingen lust att betala för något som inte fungerar, så klart. Jag kanske ska be återförsäljaren att separera ut kostnade för Gateway på en separat faktura, som han kan skicka när appen fungerar (vi har ännu inte betalt fakturan).
 
  • Gilla
Anders D
  • Laddar…
Inlett diskussion med min leverantör av pannan. Observera att det inte är pannan jag är missnöjd med!
 
Jösses, jag som jobbar inom IT branschen skäms å IVT vägnar... :(
Man släpper inte ut något sådant på marknaden, speciellt om man dessutom tar betalt för det!

Sen kan man ju fråga sig hur "nyttig" själva funktionen är, jag menar hur ofta behöver man sitta på bussen och ändra tempen hemma. Som övervakning om något går snett med pannan kan det ju vara bra men som jag förstått Appen ingår inte alarm (=push funktion).
De kunde ju i alla fall integrera SMS funktion för alarm tycker man...

Jag är glad att jag tackade nej till App-funktionen för min IVT!

Mvh,
Anders
 
Hur har det gått med IVT anywhere? Några förbättringar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.