Väldigt bra resultat. Är priset du uppger enbart materialkostnaden?
 
L Luddasm skrev:
Väldigt bra resultat. Är priset du uppger enbart materialkostnaden?
55k för Material + jobb enbart för plåtjobben
(exkl takpappen som var rätt dyr. Vi rev det gamla taket själva men det tog bara 6h)
 
Okej, vad var kostnaden för bara plåten då?
 
L Luddasm skrev:
Okej, vad var kostnaden för bara plåten då?
Plåten är relativt billig. Vanlig bandplåt från Plannja. Det dyra är ju jobbet för falsningen och skorstensinklädning som är ett hantverk i sig. Av 55k är 15k material 40k jobb.
Priserna har säkert stigit då detta är 1.5 år sedan.
 
G Gabsson skrev:
Plåten är relativt billig. Vanlig bandplåt från Plannja. Det dyra är ju jobbet för falsningen och skorstensinklädning som är ett hantverk i sig. Av 55k är 15k material 40k jobb.
Priserna har säkert stigit då detta är 1.5 år sedan.
Ja det lät inte alls farligt. Som du säger så har priset stigit ganska kraftigt sedan dess men det är på nedgång även i den branschen.
Anledningen till att jag frågar är att jag eventuellt ska försöka ge mig på att lägga ett falsat tak själv. Problemet är att jag inte hittar några prisuppgifter på själva plåten, jag antar att den måste beställas direkt från en plåtfirma.
 
Rickard.
L Luddasm skrev:
Ja det lät inte alls farligt. Som du säger så har priset stigit ganska kraftigt sedan dess men det är på nedgång även i den branschen.
Anledningen till att jag frågar är att jag eventuellt ska försöka ge mig på att lägga ett falsat tak själv. Problemet är att jag inte hittar några prisuppgifter på själva plåten, jag antar att den måste beställas direkt från en plåtfirma.
Här va ett väldigt aktuellt pris, hur det står sig mot vad proffsen betalar vet jag ej.

https://norosteel.se/sv/rullar-plx-fa/plx-rullar-till-utforsaljning.html
 
Rickard. Rickard. skrev:
Här va ett väldigt aktuellt pris, hur det står sig mot vad proffsen betalar vet jag ej.

[länk]
Det var ett väldigt bra pris, hade det funnits mer av den röda plåten hade jag nog övervägt att köpa det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.