PS är skit i detta avseende. Cellplastens baksida. Det bästa är att du försöker få bort så mycket det går. Det är bra med ventilerat utrymme men helst skall det vara inomhus så det är lättstädat. Det går att få upp med en grovis utomhus. Då de är lätta så behöver man inte få upp allt runtomkring då man kan hålla munstycket en bit ifrån. PS bryts lätt ned till microplaster i naturen som lätt tas upp av bla plankton i haven. Detta är inte något som efterlevs på de byggen jag varit ute och sett på. Man försöker inte ens städa undan.
 
Silver78 Silver78 skrev:
PS är skit i detta avseende. Cellplastens baksida. Det bästa är att du försöker få bort så mycket det går. Det är bra med ventilerat utrymme men helst skall det vara inomhus så det är lättstädat. Det går att få upp med en grovis utomhus. Då de är lätta så behöver man inte få upp allt runtomkring då man kan hålla munstycket en bit ifrån. PS bryts lätt ned till microplaster i naturen som lätt tas upp av bla plankton i haven. Detta är inte något som efterlevs på de byggen jag varit ute och sett på. Man försöker inte ens städa undan.
Ok, tack för svaret!! :)
Tycker eps-betong var oerhört mycket mer lättarbetat än ”vanlig” betong...!! Helt suveränt faktiskt, även om mitt upplägg skulle varit annorlunda med handhållen visp.

Blandar en finsats med betong ovanpå nu. Många problem, då vanlig betong är tyngre. Tombolan välte igår exempelvis och den var full. En säkring i huset gick dessförinnan, troligen pga att tombolan var överbelastad. Vanlig betong är tungt värre, nen vågade mig inte på flytspackel ovanpå. :(

Tombolan är nu kopplad till ett kraftigare uttag, som jag dragit själv (men säg inget om det). Kraftigare kabel och bättre utttag.
 
  • Gilla
Silver78
  • Laddar…
@Mogg
Det är stor skillnad mot vanlig betong. Man blir inte ledbryten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.