A
B bossespecial skrev:
Och vad händer då?
tillväxt och eventuellt luktproblem.
Du är medveten om att krypgrund är klassat som riskkonstruktion va?
 
A Aunty skrev:
tillväxt och eventuellt luktproblem.
Du är medveten om att krypgrund är klassat som riskkonstruktion va?
Och vad skulle konsekvensen bli i detta fall?
 
A
B bossespecial skrev:
Och vad skulle konsekvensen bli i detta fall?
det skrev jag ju i inlägget ovan.
Du menar att mögel och lukt inte är ett problem.
 
Ser TS till att genomföringarna i bjälklaget är täta ska det mycket till att lukten tar sig in genom bjälklaget. Hela hans struktur är lufttät. Den ”oerhört stora mängd mögel” du talar om finns även denna bara i krypgrunden.
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
A
B bossespecial skrev:
Ser TS till att genomföringarna i bjälklaget är täta ska det mycket till att lukten tar sig in genom bjälklaget. Hela hans struktur är lufttät. Den ”oerhört stora mängd mögel” du talar om finns även denna bara i krypgrunden.
om du på allvar tror att ett bjälklag är lufttätt får du nog tänka om.

mögelsporer finns överallt men krypgrunder är en riskkonstruktion och det är bra förutsättningar för påväxt där.
 
A Aunty skrev:
om du på allvar tror att ett bjälklag är lufttätt får du nog tänka om.

mögelsporer finns överallt men krypgrunder är en riskkonstruktion och det är bra förutsättningar för påväxt där.
Ett betongbjälklag skulle jag säga är lufttätt ja. Förutsatt att alla genomföringar är täta som nämnts.
Du får försöka se skillnaden på ett träbjälklag och ett betongbjälklag.
Att det inte skulle föreligga ett fuktigt och ogynsammt klimat i en krypgrund är det ingen som säger emot.
 
A Aunty skrev:
om du på allvar tror att ett bjälklag är lufttätt får du nog tänka om.

mögelsporer finns överallt men krypgrunder är en riskkonstruktion och det är bra förutsättningar för påväxt där.
Börjar bli lite väl mycket "vargen kommer" va?

Att en krypgrund helt utförd i betong skulle vara en riskkonstruktion är att överdriva ganska rejält.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
A
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Börjar bli lite väl mycket "vargen kommer" va?

Att en krypgrund helt utförd i betong skulle vara en riskkonstruktion är att överdriva ganska rejält.
nu är det inte jag som säger att det är en riskkonstruktion utan det är klassat som en riskkonstruktion.
 
A Aunty skrev:
nu är det inte jag som säger att det är en riskkonstruktion utan det är klassat som en riskkonstruktion.
Av vem och varför om du vet? Källor ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.