J Je84 skrev:
Daikins variant för nordiskt klimat är ju frihängande värmeväxlare utan värmekabel, skumt att de inte har rätt sortiment hos polarpumpen, c35r finns ju inte på daikins hemsida
Inte så skumt då Daikin troligen inte vill att postorderfirmorna ska sälja deras ”riktiga” sortiment så det blir priskrig som drabbar deras ”riktiga” återförsäljare .
Ger man postorderföretagen riktigt bra priser på andra modeller så är problemen lösta .
Kika runt så får du se att det knappt förekommer priser officiellt på deras maskiner som dom vill att deras riktiga återförsäljare ska ha ensamrätt på och alla är nöjda :)
Kanske lite surt för dom som tror att dom har en så kallad nordisk modell anpassad från fabrik men fått något annat, nu måste jag dock medge att jag inte har full koll på hur dom marknadsförs hos dom som säljer dessa och kanske står det att dom kompletteras på Daikins lager med värmekabel för anpassning till vårt klimat
 
  • Gilla
Robbinn och 1 till
  • Laddar…
A
Handyman 1 skrev:
Har Daikin verkligen så dålig lösning med kondensvatten,kräver eftermonterad värmekabel?
kolla i värmepumpsforum TS har samma frågeställning där och Daikin har påpekat att det behövs
 
A
I impendill skrev:
[bild]

Så ser den ut undertill. Det är väl ett tråg där vattnet ska rinna ut i hålet ?
det var det minsta hål jag sett! i botten på en värmepump i alla fall.
lägg på ett vattenpass och kolla så att pumpen inte lutar utåt eller åt höger
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.