D09
Nu har man varit på 3butiken o spanat in 6+.

Ska ge den en chans :)

OT

Lillgrabben lärde sig att det är dumt att springa in i betongpelaren vid butiken.

En bula stor som Kebnekajse men annars bra :/
 
Har en 6+ och visst är den stor. Men efter 3-4 veckor vänjer man sig. Skulle inte vilja vara utan den nu. Tycker storleken är grym. Ringer inte så mycket utan surfar och kör appar mest och då är det perfekt med stor skärm. Vill man inte gå med den och prata finns ju headset.

Har den ofta i frammfickan på byxorna och när man väl vant sig så kan man glömma av att man har den på sig. Kan ju inte vara för grunda fickor dock.

Rekomderar ett skal på den då den känns rätt hal.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Har aldrig haft en bättre lur än min 6 plus; storleken är en vanesak. Underbar phablet, och jo, den går visst ner i fickan....
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Ja, skal är ett måste på dagens telefoner

Tänkte köpa ett idag men lillgrabben hade andra planer ;)
 
D09
Trodde den skulle vara större men den verkade genomtänkt. :)

Hoppas den är mycket snabbare än vad 5;an blev efter ios8.

Ska bli kul o testa slowmotionfunktionen med. Sambon valde samsungs motsvarighet så det ska jämförelse sen ;)
 
Jag beställde först en iPhone 6 plus men ångrade mig innan leverans och skaffade en iPhone 6 istället. Visst är storleken en vanesak men den mindre har fördelen att den kan styras men en hand medan den större ofta kräver två händer. När jag körde med Note 3 (som är ännu större än 6+) kom jag på mig själv att jag oftare lämnade luren vid datorn, på bordet etc än innan.

Oavsett vilket du väljer kan jag rekommendera ett glasskydd till framsidan. Det ser ut så här och kostar 249 kr på netonnet. Jag har vägrat plastskydd innan men detta är riktigt bra.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Tackar

Har alltid kört med repskydd och fodral till iPhone

Sett på tok för många trasiga skärmar och det har nog räddat mig många gånger :)

Var köper ni fodral? :)

Så irriterande att mobilen fastnade hos posten under helgen ;)

PS. 6+ har väl en funktion som gör att man halverar skärmen om man vill styra med en hand ?

Själv ringer jag sällan.. Surfar mest och tänkte att en större skärm skulle kunna vara fördelaktigt.

Ringer jag så är det via headset :)

Hemma är det ju ipaden som används.. Men den började bli långsam med iOS 8

Skumt att det där med storleken ändras med tiden..

Minns min Ericsson t4, eller hette den 338 hmm samt x10 mini pro som jag hade innan bytet till iPhone
 
D09
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
H
Apple Storebhar ett egen skyddsfilm också, Extra starkt Och det skall inte bli några luftbubblor
Det finns hål för FaceTime kamran i den också, det finns det inte i det skyddet som bilden i inlägget ovan visar.
Har detta själv :) Hade inte kollat Apple store innan jag köpte, men jag är nöjd med det skyddet.
Här är Apples skyddsfilm
Tech21 Impact Shield-skärmskydd med antireflexbeläggning för iPhone 6 Plus
Viktiga egenskaper
Reflexfri
Impactology: ett intelligent stötskydd
Enkel bubbelfri applicering
Struktur i tre lager, inklusive BulletShield med BASF-polymer
Kristallklar skärpa, skyddar mot repor och har UV-skydd som motverkar gulnande färger
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Finns en funktion att halvera skärmen ja. Men att skriva med en hand tycker jag inte är några problem även i fullskärm. Använder datorn och paddan mindre nu när jag har +

Det är en klokren mobil.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Ha ha nu har jag den i handen :) :)

Lite ovant med så stor skärm men den funkar riktigt bra :)
 
D09
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Detta skyddet blir det :)
 
Hur går det, har du böjt luren ännu?
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
D09
Ha ha inte än.

En kollega berättade dock att hans unges kompis gjorde konststycket att ha sönder sin 6+ idag genom att ha den i fickan.
( utan skydd etc )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.