Jag hörde om nått sånt när jag gjorde lumpen, folk baserade runt Norrköping som kallade sig för spettepartiet eller nått liknande.
 
P
MathiasS skrev:
Faktum är att det är några som varje år tar ett symboliskt spadtag på detta dike mellan riktiga sverige och skåneland., minns inte vilka det är, antagligen 08-or som fått nog. Ta med grävmaskin nästa gång?
Tror det är Lunda teknologerna (LTH) som åker till Hallandsåsen och ska bryta av Skåne
 
Eftersom tråden sen länge handlar om nåt helt annat än vad TS började skriva om kan jag väl ändå skriva att jag semestrade i Skåne och trivdes utmärkt. Trevliga människor och trevligt landskap.
Finns dessutom en grupp fantastiska Jeepers d^_^b:cool:där nere som är värda att hälsa på så jag tror jag bestämmer mej för att behålla anknytningen till södra landsändarna.
Å allvarligt, va skulle vi göra utan Paul? :p
Å även om internet är utan gränser tror jag att allas vår forum-moder också håller till i trakten :D å utan byggahus.se vet jag inte hur det skulle gå?
 
Inget byggahus... Mardröm...

/Janne
(Skickat från min mobil)
 
JanÅ, detta södra dike måste vara out of scope för dig som rimligtvis bor på gränsen till det norra diket.....
 
För att försöka återta min tråd så kan man ju undra hur man ska kommunicera med en hantverkare. Ska man behöva ta ledigt o stå och titta på? Hade lämnat en tydlig o utförlig instruktion. Den var väldigt tydligt placerad o en av hantverkare hade sett. Ändå donar den andre på utan att läsa lappen med följden att han gjorde fel så jag fick göra om själv. Nej det finns här med hantverkare blir inget jag tänker upprepa särskilt ofta.
 
Thomas Lundquist
cederbusch skrev:
För att försöka återta min tråd så kan man ju undra hur man ska kommunicera med en hantverkare. Ska man behöva ta ledigt o stå och titta på? Hade lämnat en tydlig o utförlig instruktion. Den var väldigt tydligt placerad o en av hantverkare hade sett. Ändå donar den andre på utan att läsa lappen med följden att han gjorde fel så jag fick göra om själv. Nej det finns här med hantverkare blir inget jag tänker upprepa särskilt ofta.
Vad har gått fel?
Innan så påpekade du att inget hade gått fel, bara att det kändes som dom krupit på dig :).
 
Jan-Å skrev:
Eftersom tråden sen länge handlar om nåt helt annat än vad TS började skriva om kan jag väl ändå skriva att jag semestrade i Skåne och trivdes utmärkt. Trevliga människor och trevligt landskap.
Finns dessutom en grupp fantastiska Jeepers d^_^b:cool:där nere som är värda att hälsa på så jag tror jag bestämmer mej för att behålla anknytningen till södra landsändarna.
Å allvarligt, va skulle vi göra utan Paul? :p
Å även om internet är utan gränser tror jag att allas vår forum-moder också håller till i trakten :D å utan byggahus.se vet jag inte hur det skulle gå?
Tack för din klarsynthet Janne... ;) d^_^b
 
Thomas Lundquist skrev:
Vad har gått fel?
Innan så påpekade du att inget hade gått fel, bara att det kändes som dom krupit på dig :).
Fram tills igår stämde det. Det hör säkert till att jag är en medveten konsument och ställer krav. Men det borde inte vara för mkt begärt att ta till sig instruktioner.

Det handlar om installation av panna. Fanns framdraget 3-fas och 5x1,5 för strömavkänning samt 2 st kablar för givare. Jag hade markerat kablarna tydligt (text som uttalar utgivare) samt en lapp med hur färger anslutits. Ändå hade givarna anslutits helt galet och strömkänningen var inte ens ansluten, han trodde att den var en andra matning till pannan.

Jag hade också talat om att vissa saker ville jag göra själv, mkt eftersom jag misstänkte att det inte blir som jag vill annars. Men självklart hade han gjort det ändå med resultatet att det blev precis så som inte ville ha det. Suck :-\
 
Thomas Lundquist
Ja Skåne är fint, tycker dock att dom ska blåsa liv i barsebäck igen. Det var en fin utsikt när man fiskade i Lödde å.
Skåningar är gästvänliga och bjuder på (för mycket) mat och sprit vid minsta lilla tillställning.

Då är det värre med gnällbältet och jämtlänningar tycker jag.
 
Thomas Lundquist
cederbusch skrev:
Fram tills igår stämde det. Det hör säkert till att jag är en medveten konsument och ställer krav. Men det borde inte vara för mkt begärt att ta till sig instruktioner.

Det handlar om installation av panna. Fanns framdraget 3-fas och 5x1,5 för strömavkänning samt 2 st kablar för givare. Jag hade markerat kablarna tydligt (text som uttalar utgivare) samt en lapp med hur färger anslutits. Ändå hade givarna anslutits helt galet och strömkänningen var inte ens ansluten, han trodde att den var en andra matning till pannan.

Jag hade också talat om att vissa saker ville jag göra själv, mkt eftersom jag misstänkte att det inte blir som jag vill annars. Men självklart hade han gjort det ändå med resultatet att det blev precis så som inte ville ha det. Suck :-\
Ja, det är märkligt att instruktioner inte kan gå fram. Nu bör inte detta bli någon merkostnad för dig och slutresultatet bli bra då det bara handlar om en elinstallation.
Jag trodde det var ett "hantverk" som blivit fel.
Det är bra att du är medveten och påpekar brister vilket gör att dom kanske vaknar lite.
 
Självklart ska en hantverkare kunna ta till sig instruktioner, men skulle jag själv anlita externa konsulter för bygget så skulle jag knappast nöja mig med en lapp. Muntliga instruktioner kompletterat med skriftliga instruktioner kompletterat med "Är allt solklart? Har du några frågor?" muntligen innan jag vänder ryggen till.
 
Jaja, nu är det som det är. Ska bli intressant att se vad de vill ha betalt för alltsammans. Vi körde på löpande eftersom jag skulle göra en del själv och det var svårt att räkna på en tid. Jag var ju med lite grann och tyckte att det gick ganska mkt arbetstid åt att prata i telefon om helt andra saker. Jag har full förståelse för detta, men jag vill inte betala för att de planerar in andra jobb eller svarar på frågor från folk.
 
Thomas Lundquist
Bli heller då inte förbannad om en hantverkare inte svarar när du vill han något.
Ett kort eller några korta samtal kan man inte reta upp sig på, då fallerar kemin (om det fanns någon innan) och det blir bara trist för båda parter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.