Har haft hantverkare hemma nu några dagar. Känns som att bli våldtagen. Jag trodde inte jag skulle ha så svårt för att släppa in folk i huset men så är det.
 
Ojdå. Man tycker ju att dom borde lämna dig ifred och istället göra det du beställt. Eller så kan man se det som att detta är ytterligare ett bevis på att man inte kan vara nog tydlig med att specificera vilka tjänster man vill ha utförda.....
 
Nu missförstod du mig. De har väl i princip utfört det så som jag bett om. Men just det att ngn annan grejar med mitt hus känns jobbigt. Sen har de ju lösningar på saker som jag kanske inte hade valt, men jag kan ju inte vara med hela tiden.
 
Antingen ser man till att få tag i rätt hantverkare som man kan lita på eller så får man ju själv lägga manken till och informera hur man vill ha utfört diverse saker...

Alternativet är att göra sakerna själv ju... ;)

...inte att komma och gnälla om man inte själv varit tydlig med hur man vill ha saker utförda...


Något som många har jäkligt svårt för... kund som hantverkare... är KOMMUNIKATION !!!

Detta ord är oftast anledningen till diverse problem... ;)
 
Hehe, ni är så fokuserade på problem. Det är inget som gått fel, det är bara jobbigt att ha dem där. Jag har pekat med hela armen hur jag vill att det ska utföras så där finns inga hinder. Men de ville tex hänga rören i taket vilket ju är ok, men inget lösning jag hade valt själv eftersom jag skulle behöva måla taket först.
 
Jag tolkade det som du skrev... att de gjort och valt lösningar som du själv inte ville och då handlar ju hela saken fortfarande om brist på...

KOMMUNIKATION... ;)
 
Paul,

Jag försökte det, det gick inte :)
 
Kände samma som cederbusch när de gjorde vårat badrum, dvs känna sig som våldtagen...
Aldrig igen.

Till nästa badrum får det nog bli en hantverkare från Skåne ;)
 
Ja du gadu... skåningar är där ordning och reda med och vi har lärt oss att kommunicera ;)
 
Synd bara att skåningar bara kan kommunicera med varandra....ingen annan förstår...som att ta hem en polack typ ;)
 
Ha ha.. problemet är att ni i Sverige är för dåligt utbildade på språk... ;)



Vi är från Skåne, rödgula Skåne...
Här blommar rapsen och vallmo äng...
Vi har ju aldrig, velat va svenskar...
Befria Skåne från svea rike land...

:p
 
Befria? Ni vet innerst inne att ingen kommer hindra er när ni kopplar loss och sakta driver söder ut. Möjligen blir danskar och polacker oroliga när en landmassa med 1 miljon skåningar kommer glidandes....



:)
 
Ha ha... problemet är att ni skulle aldrig överleva utan Skåneland och kopplingarna till kontinenten ;)
 
Glufsglufs skrev:
Synd bara att skåningar bara kan kommunicera med varandra....ingen annan förstår...som att ta hem en polack typ ;)
Tycker de e enklare me polacker :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.