Kompiz roggan999 skrev:
Så är den igång sedan 2-3veckor! Det blev både billigt och bra! Får hoppas att den går bekymmersfritt i många år nu, så mitt slit betalar sig... Jag tror och hoppas det. Först om 4,5 år kan man veta säkert om det istället hade lönat sig att lägga de extra pengar en "äkta" Mitsubishi-installation skulle kostat. Jag gissar det skulle kostat minimum 6-7 000 kr mer. Dyrare pump och dyrare installation.
Gör man mycket själv och har tiden för det så blir det billigare så länge man har koll på allt
Tveksamt om det skulle bli 6000-7000:- dyrare men jag vet inte din totalsumma för allt.
En LN25 version 2.0 kan man nog hitta med ”standardinstallation” för ca 19000-20500:- och en 35:a en tusenlapp mer.
Hur mycket man sen ska värdera 4år längre garanti jämfört med om du fick 1års garanti är svårt att svara på beroende på om något går sönder :cool:
 
Visst var det en felräkning från min sida, det här med att garantin tappade 4 av de 5 åren. Tar med elanslutningen i det hela och din prisbild så skulle jag nog ändå säga 6-7000. (Elanslutning ingår inte i en standardinstallation vad jag förstår)
(y):cool:
 
Kompiz roggan999 skrev:
Visst var det en felräkning från min sida, det här med att garantin tappade 4 av de 5 åren. Tar med elanslutningen i det hela och din prisbild så skulle jag nog ändå säga 6-7000. (Elanslutning ingår inte i en standardinstallation vad jag förstår)
(y):cool:
Stämmer bra att ny matning från elcentral ej ingår.
Fick du vp och installationsdetaljer och vacumsugning för 6000-7000:- billigare är det bra.
Dom måste sålt dom billigt (y)
Nu gäller det bara att något inte strular så du verkligen sparar den summan
 
  • Gilla
Kompiz
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.