34 501 läst · 92 svar
35k läst
92 svar
Inreda garage = öka/minska värdet?
Intressant tråd. Vi har ett vidbyggt garage som vi når inifrån huset på ca 45 kvm. Tidigare hade vi detta som förråd och det gick överstyr med bråte tillhörande trädgården... Vi ville kunna nyttja denna ytan bättre och jag har länge haft planer på en bastu, så vi byggde om ytan till gym, bastu och en platsbyggd garderob med skjutdörrar jag köpte billigt begagnat. Till alla prylarna köpte vi ett isolerat förråd som vi placerade på tomten. Granitkeramik på golvet är hårdaste jag hittade och de är homogena för att tåla bil med dubbdäck. Bastun är ett s.k basturum som lätt kan flyttas om man mot förmodan kommer på andra tankar i framtiden.
När allt nu är klart är vi helnöjda med resultatet och man sätter inte längre på sig ett par skor för att gå ut där.
PS. Kan köra in en Mercedes E-klass fortfarande då jag inte ville sabba möjligheten till ett garage, så vi kan säga att det här är en inredning som kombinerar garage och rumkänsla.
När allt nu är klart är vi helnöjda med resultatet och man sätter inte längre på sig ett par skor för att gå ut där.
PS. Kan köra in en Mercedes E-klass fortfarande då jag inte ville sabba möjligheten till ett garage, så vi kan säga att det här är en inredning som kombinerar garage och rumkänsla.
Liknande trådar
-
Kostnad att inreda garage med badrum
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur inreda övervåning på garage?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Älvsbynhus -78 inreda vind ovan dubbel garage.
Utbyggnad och tillbyggnad -
Ta ner vägg i garage eller ej? Och hur inreda?
Planlösningar -
Inreda ovanvåning garage
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus