foreman foreman skrev:
Alltid bra att mäta. Att mäta är att veta, annars gissar man bara.
Helt rätt utgångsläge för felsökning, att faktiskt veta vilken nivå och tryck man har innan man börjar gissa.
 
foreman kan ha en poäng, att det är vattenbrist. Ju längre pumpen är av desto mer tryck får jag. Får den gå under natten så har jag bra tryck på morgonen. Det känns dock väldigt märkligt att det inte skulle finnas något vatten. Nu var det ju en liten torrperiod för några veckor sedan. Den gamla brunnen har gott om vatten. Bor i Västra Götaland.
 
  • Gilla
Dauen och 1 till
  • Laddar…
Som Bjober redan har nämnt så får du ta upp pumpen och kolla denna först innan du dömer ut brunnen.

Jag tycker inte det känns märkligt alls, massor med folk har brunnar som sinar. Jag är glad och håller tummarna varje dag som min egen fungerar.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
B BKBG skrev:
foreman kan ha en poäng, att det är vattenbrist. Ju längre pumpen är av desto mer tryck får jag. Får den gå under natten så har jag bra tryck på morgonen. Det känns dock väldigt märkligt att det inte skulle finnas något vatten. Nu var det ju en liten torrperiod för några veckor sedan. Den gamla brunnen har gott om vatten. Bor i Västra Götaland.
Hej! Fick du löst problemet? Har liknande problem med fungerande pump som startade och stängdes av , kom vatten men inte i samma takt. Vi bytte pump men problemet kvarstod.
 
I Ivy skrev:
Hej! Fick du löst problemet? Har liknande problem med fungerande pump som startade och stängdes av , kom vatten men inte i samma takt. Vi bytte pump men problemet kvarstod.
Brunnen sinade. Nästan helt säkerställt. Kommer det vatten efter att den har varit avstängd i några timmar?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.