A
Marlinrasouki Marlinrasouki skrev:
Nej precis det undra jag med, ‍♀️ han på kundservice frågade mig inte ens vad min häll har för exakt modell. Frågade ifall det är någon inställning och han sa nej, det finns inget sånt. Så jag är inte mer än mer förvirrad nu än tidigare, förstår verkligen inte vad som är felet.
Aha de var alltså ett onödigt vetande han gav dig... seriös kundkontakt..
ja ja..
manualen till din häll den har du kvar?
Läs igenom den igen och kolla det inte blivit lite fel med något..
verkar ju knepigt annars..

Hur gammal är hällen?
köpt i butik eller online?
Den bör reklameras enligt mig..
 
Om en stekpanna fungerar normalt och blir varm men inte en kastrull på samma värmezon............
 
A
A AndersS skrev:
Om en stekpanna fungerar normalt och blir varm men inte en kastrull på samma värmezon............
Du menar att kastrullen skulle vara Defekt?
 
A
Maskintok skrev:
Du menar att kastrullen skulle vara Defekt?
om hällen inte indikerar att det saknas rätt kokkärl utan defakto kör som om allt är rätt måste man nog anta att kärlet är knas
 
Om en induktionshäll klarar att värma stekpanna men inte kastrull, så är problemet med materialet i kastrullen.
 
A
A AndersS skrev:
Om en induktionshäll klarar att värma stekpanna men inte kastrull, så är problemet med materialet i kastrullen.
Det kan jag hålla med om. men då är det isåfall reklamation oavsett..
Men för kastrullen istället
 
Om Ica sålde en kastrull anpassad för induktion men som inte fungerar på vårt mest använda fabrikats induktionshällar hade den nog inte sålts längre av Ica. Eller åtminstone hade det varit mer uppmärksammat.
 
  • Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
A
electroluxaren skrev:
om hällen inte indikerar att det saknas rätt kokkärl utan defakto kör som om allt är rätt måste man nog anta att kärlet är knas
Är inte lika övertygad...
 
Maskintok skrev:
Aha de var alltså ett onödigt vetande han gav dig... seriös kundkontakt..
ja ja..
manualen till din häll den har du kvar?
Läs igenom den igen och kolla det inte blivit lite fel med något..
verkar ju knepigt annars..

Hur gammal är hällen?
köpt i butik eller online?
Den bör reklameras enligt mig..
Alltså jag är nyinflyttad så vet ej hur länge hällen har funnit men gissar på att det va från 2 ägare innan, sista ägaren bodde här i 3 år och ägare innan bodde här 8 månader innan de flyttade och de totalrenoverade, så gissar på att den är mer än 3 år gammal. Jag har en manual men hittar inget där. :/
 
Kollade på den sista videon med två kastruller och där ser det ut som den slår till/ifrån och kan vara att hällen drar för mycket ström med sådant beteende.
Vad har du för spänningsmatning till hällen, är det tvåfas eller enfas i centralen och vad är det för storlek på säkringarna?
 
D DFYD123 skrev:
Om Ica sålde en kastrull anpassad för induktion men som inte fungerar på vårt mest använda fabrikats induktionshällar hade den nog inte sålts längre av Ica. Eller åtminstone hade det varit mer uppmärksammat.
precis, var ju inte bara ICAs jag testade utan Anders Petterssons med. Kan liksom inte vara fel på bägge tänker jag, man kan ej ha sån otur att man får fabriksfel på bägge??
 
A
Marlinrasouki Marlinrasouki skrev:
Alltså jag är nyinflyttad så vet ej hur länge hällen har funnit men gissar på att det va från 2 ägare innan, sista ägaren bodde här i 3 år och ägare innan bodde här 8 månader innan de flyttade och de totalrenoverade, så gissar på att den är mer än 3 år gammal. Jag har en manual men hittar inget där. :/
Känns som om det är osäkert på att hällen har alla funktioner hela..
..
Mitt råd, byt häll.
 
A
Marlinrasouki Marlinrasouki skrev:
precis, var ju inte bara ICAs jag testade utan Anders Petterssons med. Kan liksom inte vara fel på bägge tänker jag, man kan ej ha sån otur att man får fabriksfel på bägge??
osannolikt
 
A
En gång i tiden när induktion var "nytt" för konsumenter så hade jag en kund som bytte spis till en med induktion och inför detta köpte en hel uppsättning at kärl avsedda för induktion.
Jag vill minnas att det var ett av åtta som överhuvud taget fungerade och då bara med en liten del av botten som värmdes
 
electroluxaren skrev:
En gång i tiden när induktion var "nytt" för konsumenter så hade jag en kund som bytte spis till en med induktion och inför detta köpte en hel uppsättning at kärl avsedda för induktion.
Jag vill minnas att det var ett av åtta som överhuvud taget fungerade och då bara med en liten del av botten som värmdes
Kolla sista videon med två kastruller hur hällen blinkar, vad tror du om det?
Har ingen Bosch med sett hällar blinka så när den reducerar effekten pga för stort effektuttag utifrån vad den är matad med. Se min fundering i #25.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.