Tycker också att det låter som ett rätt dyrt koncept. Men jag skall höra med en granne om jag kan koppla upp min kamera på hans nät kanske. (y) då hade det ju funkat!
 
  • Gilla
Fixelix
  • Laddar…
Jugend skrev:
Tycker också att det låter som ett rätt dyrt koncept. Men jag skall höra med en granne om jag kan koppla upp min kamera på hans nät kanske. (y) då hade det ju funkat!
Det är bra med goda grannar! Om grannen inte bor jättenära, kolla om du kan koppla in en extern antenn och sätta på någon lite större riktad sak så att du når fram bättre. (Inget jag någonsin gjort, så ingen koll på om det brukar gå eller i så fall hur bra det funkar...)
 
Fixelix skrev:
Jo,det funkar förstås, men då behöver man ju en extra telefon, borde väl bli totalt sett bli dyrare än ett larm med MMS-funktion (d.v.s.med inbyggd "mobil") för ca. 2000 kr?!
Man behöver ju inte köpa någon bra mobil. En HTC Wildfire kan man få på Blocket för 500:- men det finns säkert ännu billigare. Själv har jag en avlagd Android så det blir ingen extra kostnad för mig.

Fixelix skrev:
Larmet går ju dessutom att koppla olika sensorer till, dels fönster/dörrsensorer som triggar att SMS skickas när dessa"larmar", och dels rörelsedetektor som triggar fotografering som MMS:as, d.v.s. lite flexiblare övervakning.
Kameran jag köpte har rörelsedetektor som kan skicka varningar via mail och dessutom ladda upp bilderna till valfri server via FTP.

Men det bästa med kameran är ju ändå att man när som helst kan titta till sommarstugan och dessutom vrida kameran för att få en bra överblick på att allt ser bra ut.
 
Redigerat:
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.