FredrikR skrev:
£21.32 för 7kg så de borde väl landa på närmare 3600:- + växlingsavgift? :)
För paketet som LLLVäxjö länkar till (GSR-Li-2, GOP, GWI, GDR, GLi + 3 batterier, laddare och väska).
Jag har kollat på två "paket", GOP med 36 tillbehör + laddare och 2 batterier. GSR + GDR med laddare och två batterier samt en lös GLI. Allt i 2 systainer!
Dvs 4 batterier och 2 laddare, bara för att ha lite reserv!

//Oscar
 
Redigerat:
Jag fick hem mitt MFT/3 idag från Axminster. Dessvärre var en av sidoskenorna bucklig.
Jag har beställt en festool Dammsugare från lokale handlaren som kom fram idag sönderslagen i plasten.
Säga vad man vill om Festool men särskilt bra på förpackningar är de inte.
Varför tror man det ska räcka med enbart kartong runt ex en dammugare?
 
kave, vad gick frakten på? bordet är ju stort och tungt.
 
Nimajneb skrev:
kave, vad gick frakten på? bordet är ju stort och tungt.
Den gick på 40 pund. Inkl fräs of1010, mft/3, sågklingor, feinblad, tvingar etc etc.
 
Hej!

Har nu för första gången beställt ett gäng prylar från england (power tools pro). Gjorde det via mejl och bads att skicka in en räkning som verifierar min adress. Ska nu imorgon ringa in om kort nummer osv.
Har tänkt betala med visa kort, något man ska tänka på?
Tillkommer det nägra avgifter vid betalningen? Har läst här om någon slags växlingsavgift...
Tacksam för råd vad jag bör tänka på innan jag ringer imorgon.

//Ubbe
 
ubbe76 skrev:
Hej!

Har nu för första gången beställt ett gäng prylar från england (power tools pro). Gjorde det via mejl och bads att skicka in en räkning som verifierar min adress. Ska nu imorgon ringa in om kort nummer osv.
Har tänkt betala med visa kort, något man ska tänka på?
Tillkommer det nägra avgifter vid betalningen? Har läst här om någon slags växlingsavgift...
Tacksam för råd vad jag bör tänka på innan jag ringer imorgon.

//Ubbe
Mastercard och Visa har olika kurser, ej lika bra som ex Forex. Sök på nätet så hittar du dem.
Vidare har din bank ev ett påslag. Ex SEB har 1.65%. ICA banken har inget påslag alls.
 
Kave skrev:
Mastercard och Visa har olika kurser, ej lika bra som ex Forex. Sök på nätet så hittar du dem.
Vidare har din bank ev ett påslag. Ex SEB har 1.65%. ICA banken har inget påslag alls.
hehe, du reser inte så mycke ser jag.;)

Forex har naturligtvis en mycket sämre rate än kreditkortsföretagen, brukar normalt skilja mellan 1 o 3 %.

Dock är forex starka på kontantkurser jämfört med din lokala bank.
 
Någon som vet vad som hänt med http://www.ps-tools.com/?
Kommer inte åt sidan, trodde flrst det var temporärt men nu har den varit nere lite för länge.

/Mattias
 
Matix skrev:
Någon som vet vad som hänt med [länk]?
Kommer inte åt sidan, trodde flrst det var temporärt men nu har den varit nere lite för länge.

/Mattias

http://www.southwesttools.co.uk/ skriv och fråga dem
 
Nimajneb skrev:
hehe, du reser inte så mycke ser jag.;)

Forex har naturligtvis en mycket sämre rate än kreditkortsföretagen, brukar normalt skilja mellan 1 o 3 %.

Dock är forex starka på kontantkurser jämfört med din lokala bank.
Där lärde du mig verkligen något viktigt. Jag har alltid tagit ut pengar på Forex innan jag åkt utomlands för jag inbillat mig att detta varit billigare.
Jag ser nu på mina kvitton från banken att kursen mot pundet legat 30 öre lägre än motsvarande Forex kurs.
Har det varit så länge?

Tack för denna viktiga info.
 
Kave skrev:
Där lärde du mig verkligen något viktigt. Jag har alltid tagit ut pengar på Forex innan jag åkt utomlands för jag inbillat mig att detta varit billigare.
Jag ser nu på mina kvitton från banken att kursen mot pundet legat 30 öre lägre än motsvarande Forex kurs.
Har det varit så länge?

Tack för denna viktiga info.
Tumregler:

Grundfilosofi betala alltid med kred kort om du reser.

Handlar det om tex internetköp så är bästa kursen inom Europa en banktransaktion. Därefter följer kred kort.

Behöver du cash när du reser är bankomat ALLTID bäst för Euro, för andra valutor så behöver man plocka ut kanske motsvarande 5-600kr för att uttagsavgiften skall kompensera tex forex sämnre kurs.

Själv så har jag alltid minst 3-4 valutor i plånboken för att slippa fibbla med små växlinger.

Växla cash utomlands är i princip alltid dyrare än på Forex i Sverige.

Växla ALDRIG tex från SEK till USD på Kastrup då du drabbas av dubbla växlingsövergångar.
 
Gilbert skrev:
[länk] skriv och fråga dem
Tack för infon :)

Mvh Mattias
 
Jag tror att om man inte frågar utan bara beställer JET från axminister
så funkar det. Fick precis min JET 16-32. valsputs


Mvh Pär H
 
pär h skrev:
Jag tror att om man inte frågar utan bara beställer JET från axminister
så funkar det. Fick precis min JET 16-32. valsputs
Jag ser fram emot en utförlig recension av den maskinen! Mindre valsputsar är inte direkt vanliga i Sverige.
 
Har precis bläddrat i Axminsters katalog och dom har riktigt fina JET maskiner! En pelarborr/fräs hade fasiken inte suttit fel. Vet ngn om 3fas i england är kompatibelt med 3 fas härhemma?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.