Fick efter dryga 2 veckor hem mina sågklingor till GSM8:an från Miles.
http://www.mtmc.co.uk/default.asp?cookiecheck=yes&

Enkel beställning o betalning
Ingen info om lagersaldo
Ingen info om försenad leverans
svarar snabbt på mail och förklarade att klingorna skulle komma "hem i början på nästa vecka"
Ovanstående stämde och man få mail när godset postats (kom med vanliga posten som brev)
4-5 dagars transporttid.

Slutsats:

Helt OK och miles stora styrka på fraktsidan är deras flatrate:
6GBP vid godsvärde upp till 30GBP
30GBP däröver.

Mao intressant för små beställningar (deras reservdelskatalog är maffig)
alt vid riktigt tunga o otympliga sändningar.
 
Nimajneb skrev:
Helt OK och miles stora styrka på fraktsidan är deras flatrate:
6GBP vid godsvärde upp till 30GBP
30GBP däröver.
Tack för tipset!
Är det inklusive eller exklusive VAT, som man ska hålla sig under 30GBP för billig frakt?

Kollade upp det själv. Det är inklusive VAT. som räknas.
 
Redigerat:
Funkar E-kort hos Axminster?

Någon som har provat?.....


Har plockat ihop ett saftigt paket nu:D
 
Om du är ny kund så skall måste du bevisa att kortet du använder är ditt. För min del fungerde det att ta en skärmdump från min internetbank på mina kortuppgifter.

Om E-kort fungerar är jag tveksam till..
 
frohike skrev:
Om du är ny kund så skall måste du bevisa att kortet du använder är ditt. För min del fungerde det att ta en skärmdump från min internetbank på mina kortuppgifter.

Om E-kort fungerar är jag tveksam till..
Provade och massor av pengar har reserverats på kontot nu:D Antar att det betyder att det fungerade. E-kort från fristående Swedbank.
 
Redigerat:
frohike skrev:
Om du är ny kund så skall måste du bevisa att kortet du använder är ditt. För min del fungerde det att ta en skärmdump från min internetbank på mina kortuppgifter.

Om E-kort fungerar är jag tveksam till..
Jag gjorde mitt första köp hos Axminster i fredags. De skickade ett mail och bad mig bekräfta att kortet var utställt på den adress jag uppgett som "invoice address". Jag svarade och skrev att det var så. Det var den enda bekräftelse de ville ha av mig.

För övrigt så la jag ordern fredag morgon. Fick ovanstående feedback en timme senare. På fredag eftermiddag gick paketet iväg och på måndagen kom TNT med mina paket. Riktigt bra!
 
kamy skrev:
Jag gjorde mitt första köp hos Axminster i fredags. De skickade ett mail och bad mig bekräfta att kortet var utställt på den adress jag uppgett som "invoice address". Jag svarade och skrev att det var så. Det var den enda bekräftelse de ville ha av mig.

För övrigt så la jag ordern fredag morgon. Fick ovanstående feedback en timme senare. På fredag eftermiddag gick paketet iväg och på måndagen kom TNT med mina paket. Riktigt bra!


Fick du något trackingnummer av Axminster?

Hur kontaktade TNT dig?
 
Redigerat:
Står lite otydligt.. men det står med texten " Consignment No. : 213213123"
Ta nummret och klistra in i sökfunktionen hos tnt
 
Du kan också använda ordernumret: WEBxxxxxxx
Klistra in det på TNTs Tracking-tjänst. Klicka i att det är ett referensnummer.

De hade inte mitt telnummer så de dök bara upp. Kan ju vara lämpligt att ange sin arbetsplats som leveransadress med tanke på det.
 
Nu efter 4 arbetsdagar har dom skickat paketet. Det blev med TNT.

Statusraden på Axminsters hemsida har dock inte uppdaterats utan säger fortfarande "Order recieved"
 
Stefan N skrev:
Har säkert vart uppe en miljon gånger men om jag köper denna hur blir det då med laddaren? [länk]
Köper du en batterimaskin från England är spänningen inget problem, men du behöver byta kontakten ("stickproppen") eller köra med en adapter, som du tex kan köpa på Classe.

Såvitt jag har förstått det används 110 V bara för nätanslutna maskiner på byggarbetsplatser i England (därför finns de ofta i både 110 och 240 V utförande).
 
bygga_bo skrev:
Köper du en batterimaskin från England är spänningen inget problem, men du behöver byta kontakten ("stickproppen") eller köra med en adapter, som du tex kan köpa på Classe.

Såvitt jag har förstått det används 110 V bara för nätanslutna maskiner på byggarbetsplatser i England (därför finns de ofta i både 110 och 240 V utförande).
Kan tillägga att många laddare är sk "Wide input" dvs det tillverkas endast en modell som säljs över hela världen.
Inspänningsområdet brukar vara 90-250V 50/60Hz. Men som sagt, det är värt att kolla upp innan!
 
ekaxsve skrev:
Kan tillägga att många laddare är sk "Wide input" dvs det tillverkas endast en modell som säljs över hela världen.
Inspänningsområdet brukar vara 90-250V 50/60Hz. Men som sagt, det är värt att kolla upp innan!
Kan säga att de Dewalt, Makita, Hilti och Panasonic laddare jag sett nyligen är enbart för 110 resp 230 volt +-.. De är ett sätt att styra marknaden lite. Möjligen att B&D med sina konsumentmaskiner samt andra märken såsom Ferm, skil mfl har multiladdare
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.